728 x 90

صدور تروريسم,

آغاز بازرسی دقیق کشتی حامل سلاح از رژیم ایران به نوار غزه

-

کشتی توقیف شده حامل سلاح از ایران
کشتی توقیف شده حامل سلاح از ایران
کشتی حامل سلاح رژیم ایران که روز چهارشنبه گذشته (۱۴ اسفند) در دریای سرخ توقیف شده بود، توسط کشتیهای جنگی به بندر ایلات در اسراییل هدایت شد تا مورد بازرسی دقیق قرار بگیرد.

این کشتی در ۱۵۰۰ کیلومتری جنوب کشور سودان و در آب‌های بین‌المللی، میان سواحل سودان و اریتره توقیف گردید.
این کشتی باری حامل دهها فروند موشکهای پیشرفته ساخت سوریه بوده که در زیر کیسه‌های سیمان جاسازی شده بودند. موشکهای کشف شده از نوع M302 ساخت سوریه هستند که نخست از سوریه به تهران انتقال یافته‌اند. این موشکها به بندرعباس و سپس به بندر عراقی ام‌القصر منتقل شده‌اند. برد این موشکها میان ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر است.
قرار بوده ‌این موشکها در بندر ”پورت‌سودان“ تخلیه شوند و سپس از راه زمینی به غزه برسند. سودان هر گونه ارتباط خود با این کشتی و بار آن را رد کرده است.
دولت پاناما نیز که این کشتی با پرچم او در حرکت بوده، اعلام کرد به‌طور مستقل در این زمینه تحقیق خواهد کرد.
در همین حال، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، گفت آمریکا در شناسایی و ردیابی این کشتی همکاریهای اطلاعاتی و نظامی داشته است. او گفت: «ما هم‌چنان به مقابله خود با اقدامات بی‌ثبات‌کننده رژیم حاکم بر‌ ایران در منطقه ادامه خواهیم داد و در این راستا با متحدان و شرکای خود هماهنگی و همکاری خواهیم داشت».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0eea05a6-c907-45b5-9354-530c7ae4954b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات