728 x 90

دراويش,

دراويش معترض در برابر دادستانی تهران: تا تأمین خواسته‌هایمان از اجتماع دست برنخواهیم داشت

-

پرتاب گاز اشک آور به تظاهر کنندگان - آرشیو
پرتاب گاز اشک آور به تظاهر کنندگان - آرشیو
بنا‌ به گزارش سایت مجذوبان نور «دراویش گنابادی حاضر در گردهمایی مقابل دادستانی تهران و همچنین دراویش بازداشت شده در کلانتری ۱۱۳ بازار در اقدامی هماهنگ اعلام کرده‌اند مادامی که خواسته‌های آنان در مورد برادران زندانیشان تأمین نشود از اجتماع خود دست برنخواهند داشت».

تجمع دراویش و سایر خانواده‌های زندانیان سیاسی در میان اقدامات سرکوبگرانه رژیم از جمله دستگیری بیش از 500تن از مردان و زنان معترض، شلیک گاز اشک‌آور و گاز فلفل، ضرب و شتم شدید تجمع کنندگان، امروز (17اسفند) در برابر دادستانی تهران برگزار شد و رژیم با وجود همه تمهیدات سرکوبگرانه خود موفق به جلوگیری از این تجمع نگردید.

دراویش معترض وعده‌ها و تهدیدهای فرماندهان سرکوبگر انتظامی و قاضی رژیم را رد کرده و تأکید کرده‌اند تا حصول خواسته‌هاشان محل اجتماع را ترک نخواهند کرد.

در همین حال دراویشی که در کلانتری 113بازار محبوس بودند با وجود اعلام آزادیشان از ترک محل بازداشت خودداری کرده و به اعتصاب‌غذای خود ادامه می‌دهند.

بیش از 3000تن از دراویش گنابادی در شهرهای مختلف کشور در همبستگی با 10 درویش زندانی اعتصابی در زندانهای اوین، گوهردشت ، شیراز و بندرعباس دست به اعتصاب‌غذا زده‌اند. این کارزار پس از آن شروع شد که دژخیمان حمیدرضا مرادی و مصطفی دانشجو، دو درویش زندانی را که برای عمل جراحی و مداوای بیماری قلبی به بیمارستان منتقل شده بودند، بدون هیچ‌گونه درمانی به زندان بازگرداندند. افشین کرم‌پور، یک درویش زندانی دیگر، که به بیماری حاد کلیوی مبتلاست، توسط عوامل اطلاعات آخوندی از هر گونه رسیدگی درمانی محروم است. در همین حال سه تن از دراویش زندانی به نامهای سعید مدنی، رضا انتصاری و فرشید یدالهی در روز 11اسفند به‌طور ناگهانی به زندان گوهردشت تبعید شدند.

در حال حاضر سه درویش بیمار که در اعتصاب‌غذا هستند وضعیت نگران کننده‌یی دارند.

طی روزهای اخیر دراویش اعتصابی در زندان گوهردشت و زندان نظام شیراز و دراویش زندانی در بند 350 اوین از ملاقات با خانواده‌های خود خودداری کرده‌اند.

دراویش در تمامی دوران حاکمیت نظام ولایت‌فقیه تحت سرکوب و اعمال فشار قرار داشته‌اند. حمله به مراسم مذهبی، ضرب و شتم و دستگیری دراویش، شکنجه و تحقیر و توهین به آنان به اتهام «اغتشاش در امنیت ملی»، تبعید، ممنوع الملاقات کردن و محروم کردن از رسیدگیهای پزشکی و... از جمله اقدامهای سرکوبگرانه علیه دراویش است.

مقاومت ایران جامعه جهانی را به محکوم کردن جنایات فاشیسم دینی حاکم بر ایران در حق دراویش گنابادی در زندانهای این رژیم که از روز 11اسفند در اعتصاب‌غذا به‌سر می‌برند، فراخوانده است و از عموم مراجع ذیربط بین‌المللی از جمله کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد، گزارشگر آزادی دین و عقیده و گزارشگر ویژه نقض حقوق‌بشر در ایران خواسته است به حمایت از خواستهای آنها به‌ویژه رسیدگیهای سریع درمانی دراویش بیمار مبادرت کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/90b88d09-067b-472f-87da-00b7ddf27510"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات