728 x 90

مسائل اجتماعي ايران,بحران اقتصادى,

حمله متقابل روحانی به ولی‌فقیه بر سر زهر اجتماعی

-

آخوند حسن روحانی
آخوند حسن روحانی
رئیس‌جمهور رژیم آخوندی امروز در یک مقابله‌جویی آشکار به اظهارات خامنه‌ای جواب داد و خود او را مسئول وضعیت انفجاری کنونی خواند.

حسن روحانی که در یک مراسم دولتی تحت عنوان جشنوارهٴ مطبوعات سخنرانی می‌کرد، در حالی که وضعیت انفجاری و شورشی جامعه را «حساسیت» می‌نامید، از سیاست خود مبنی بر ایجاد سوپ اطمینان دفاع کرد و گفت: «شما می‌بینید که حساسیتها امروز در جامعه ما حتی برای طوایف، اقوام، ایلات، تا چه اندازه زیاد است. که با کوچکترین خطایی یک جمع قابل ملاحظه‌ای می‌شورند این معنای حساسیت جامعه ماست».
آخوند روحانی سپس سیاست ولی‌فقیه را باعث ایجاد چنین وضعیتی معرفی کرد و گفت: «چرا ما نتوانستیم بعد از 35سال کاری کنیم که بزرگان ما از شرایط فرهنگی جامعه ما رضایت داشته باشند؟ اشکال از کجاست؟ اگر با فشارها، شیوه‌های پلیسی، مسأله فرهنگی حل شده بود، که امروز نباید بعد از گذشت آن سالها باز هم نگران فرهنگ جامعه‌مان باشیم».
شایان ذکر است که خامنه‌ای در اظهارات روز پنجشنبهٴ خود خطاب به خبرگان ارتجاع، از شرایط فرهنگی ابراز وحشت کرده و با اشاره به دولت روحانی و وزیر ارشاد او گفته بود: «دولت محترم باید به این موضوع توجه کند و مسئولان فرهنگی نیز باید توجه داشته باشند که چه می‌کنند، زیرا با مسائل فرهنگی نمی‌توان شوخی کرد، نمی‌توان بی‌ملاحظه‌گی کرد».
روحانی در دفاع از وزیر ارشاد خود که بلافاصله جواب خامنه‌ای را داده بود، متقابلاً رادیو تلویزیون و سایر نهادهای تبلیغاتی تحت کنترل ولی‌فقیه را مورد حمله قرار داد و گفت: «امروز فرهنگ در اختیار کیست؟ من خوشحالم که به ندای مقام معظم رهبری، وزیر فرهنگ و ارشاد بلافاصله پاسخ دادند. کار بسیار درستی بود. اما چه مقدار از مسائل فرهنگی ما در اختیار آقای وزیر است؟ چه مقدار بودجه فرهنگی در اختیار بخش‌های فرهنگی دولتی است؟ چند برابر بودجه‌یی که در اختیار دولت به‌معنی قوه مجریه در زمینه فرهنگ است، در اختیار نهادهای دیگر است؟».
روحانی با اشاره به بحرانها و بن‌بستهای رژیم، از رسانه‌های باند خود خواست که مردم را نسبت به وضعیت موجود و اهدافی که دولت برای قطع یارانه‌ها و بالا بردن قیمتها دارد توجیه و آماده کنند. او گفت: «واقعیتها را به مردم بگوییم. شعارها را کم کنیم. مشکلات جامعه را برای مردم تبیین کنیم. معضل ما در جامعه، فقر است».
حسن روحانی در حالی که آشکارا باند ولی‌فقیه را به برملا کردن دزدیها و غارتهایشان تهدید می‌کرد از رسانه‌های باند خود خواست که «فساد را که یک معضل بزرگ است، بیان کنند… نام افراد مفسد و ویژه‌خوار باید بر سر زبان و بیان خبرنگاران ما قرار بگیرد».
اظهارات امروز روحانی، ضمن آن که شدت و غلظت جنگی را که بین دو باند حاکم بر سر زهر اجتماعی و سیاستی که رژیم بایستی در برابر شرایط انفجاری جامعه جریان دارد، آشکار نمود، شکاف در رأس رژیم زهر خوردهٴ ولایت‌فقیه را عمیق‌تر و گسترده‌تر خواهد کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9bef4a2e-7baa-4e16-846e-704fd53b420b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات