728 x 90

افزايش فشار بر زندانيان,

علی نارویی زندانی سیاسی بلوچ در زندان ارومیه جان باخت

-

علی نارویی
علی نارویی
علی نارویی زندانی سیاسی بلوچ که در زندان مرکزی ارومیه دوران محکومیت ۱۸ ساله خود را سپری می‌کرد در تاریخ یک اسفند ماه به‌طور ناگهانی جان سپرد.
دژخیمان رژیم در زندان ارومیه در اظهاراتی مرگ وی را ناشی از بیماری دانسته‌اند اما خانواده زندانی می‌گویند آثار کبودی در جسد وی مشاهده کرده‌اند. صدیق نارویی برادر این زندانی سیاسی گفت: «علی نارویی در زیر شکنجه‌های وزارت اطلاعات دچار شکستگی فک و بینی می‌شود و چندین بار پدرم به مسئولان دادگاه و اطلاعات مراجعه می‌کند و تقاضا می‌کند که اجازه دهند با هزینه شخصی وی را درمان کنیم که چنین اجازه‌ای صادر نشد».
علی نارویی سال ۱۳۸۴ در روستای سبزپوشان بخش نصرت آباد در سن ۱۶ سالگی به‌دلیل ملاقات با بردارش در پاکستان دستگیر و مدت ۸ ماه را در وزارت اطلاعات زاهدان در بازداشت سپری کرد و سپس به ۱۸ سال حبس تعزیری و تبعید در زندان مرکزی تبریز محکوم گردید، وی در جریان اعتراضات زندانیان سیاسی و عقیدتی زاهدان به زندان ارومیه تبعید شده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/babd0c9f-ef3c-4e1e-a2eb-0e462c5a3947"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات