728 x 90

سوريه,

نبردهای سنگین در منطقه قلمون سوریه

-

 -
-
رژیم اسد حتی با پشتیبانی نیروهای تروریستی قدس و مزدوران دست‌ساز رژیم آخوندی مثل حزب‌الله و «9 بدر» عاجز از رویارویی با رزمندگان انقلابی است، به همین دلیل به موشک و بمباران و محاصره رو آورده است، این امر باعث وخامت شرایط انسانی در قلمون و کمبود شدید مواد غذایی و پزشکی شده و مردم مجبور به ترک منازل خود شده‌اند.
تلویزیون العربیه:
با تشدید درگیریها بین رزمندگان و نظامیان اسد در حومه قلمون، شرایط انسانی وخیم و بحرانی‌ شده است، این امر موجب کوچ 110هزار نفر از اهالی قلمون به مناطق دیگر‌ حومه دمشق شده، هم زمان هزاران خانواده مجبور به ترک منازل خود و رفتن به مرزهای لبنان شده‌اند.
 

نیروهای اسد و مزدوران حزب‌الله و 9 بدر عراق در درگیری با گردانهای رزمندگان محاصره منطقه قلمون در شمال غرب دمشق را تنگتر کردند. منابع اپوزیسیون گفتند تمامی محله‌ها و بازار اصلی یبرود هدف موشک‌باران قرار گرفته است. توپ‌باران و بمباران مواضع رزمندگان نیز ادامه دارد. منبع این تهاجمها، تیپ 18 در «قطـیفه و «نبک» می‌باشد، علاوه بر آن مزدوران حزب‌الله در تلاش برای نفوذ به منطقه قلمون بودند، اما انقلابیون پیشروی آنها را سد کردند و در جریان درگیریها دو تن از فرماندهان حزب‌الله را به هلاکت رساندند.
گسترش بمبارانها بر وخامت شرایط انسانی افزوده است، منطقه قلمون بیش از 60هزار مهاجر دارد که اغلب آنها از حمص آمده‌اند و در حال حاضر با سخت شدن شرایط، از کمبود شدید مواد غذایی و پزشکی رنج می‌برند این موضوع باعث کوچ 115هزار نفر از ساکنان این منطقه به نقاطی در حومه دمشق شده است.
تعداد خانواده‌هایی که از قلمون به شهر عرسال لبنان رفته‌اند به 1300 خانواده می‌رسد، فعالان گفتند به‌دلیل شرایط بد آب و هوایی و راههای سنگلاخ کوهستانی هزار و دویست نفر در مرز سوریه و لبنان بلاتکلیف مانده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d87598c7-cca5-4a35-a592-8de578442124"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات