728 x 90

گفته ها و نا گفته ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های رژیم ۱۳اسفند ۹۲

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
بزرگنمایی خبر تأیید قرار مجرمیت محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی‌نژاد و درج تیترهایی به‌نقل از اوباما در مورد نظام در صفحات اول روزنامه‌های حکومتی سه‌شنبه 13اسفند نتوانسته است بالا گرفتن آتش تخاصمات باندی بین دوجناح در مورد زهر خوران اتمی را بپوشاند.

جوان: ابراهیم نکو عضو هیأت‌رئیسه فراکسیون رهروان ولایت: سؤال از رئیس‌جمهور را رسانه‌ها مطرح کرده‌اند نه مجلس. طرح سؤال از رئیس‌جمهور زمانی رخ می‌دهد که اگر برخی مسیرها به سوالاتمان جواب ندادند، این مسیر را انتخاب کنیم.

شهروند: شورای نظارت بر صدا و سیما درباره نامه مخالفان مذاکرات ژنو ضرغامی به منتقدان دولت آنتن بدهد

آرمان: از اعلام تا تکذیب خبر تمدید مذاکرات ایران و 1+5 آهنگ آهسته گامهای مذاکره‌کنندگان

کیهان: قابل‌توجه خوشبینهای داخلی اوباما: 95 درصد تحریمها هرگز حذف نمی‌شود!

درصفحات داخلی روزنامه‌های حکومتی تخاصم باندی در مورد توافقنامه هسته‌یی گوشه‌های دیگری از بن‌بست نظام در چنبرهٴ تحریمها و ذلت در پشت میز مذاکره را به نمایش گذاشته است:

اعتماد: راه‌کار بدیل افراطیون چیست؟
... منتقدان عامدانه فراموش می‌کنند که مذاکرات جاری برخاسته از تشخیص سیاسی است که با درک وضع جاری و تجربه آنچه گذشت، آغاز شد. این وضع ناشی از لزوم اصلاح «استراتژی ناقص» گذشته بود که بر احساسات به جای عقل و تدبیر تکیه داشت؛ ... . و سرسختانه بر تحقق اهدافی اصرار داشت که تعریف روشنی از چگونگی تحقق آن - با لحاظ امکانات موجود و حتی مراتب احتمالی دستیابی به اهداف یاد شده - نداشت.
اجرای «استراتژی ناقص» سبب وارد شدن بیشترین خسارتها به کشور شد. در واقع نرمش‌های طرف ایرانی در مذاکرات با گروه 1+5 نیز محصول رفتاری است که این استراتژی ناقص بر کشور تحمیل کرد

اعتماد: عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی
با مصباح ملاقات کرد. مصباح‌یزدی... با اشاره به بعضی از سخنان دولتمردان آمریکا، گفت: تیم مذاکره‌کننده می‌توانست در برابر کسانی که ملت ایران را مورد دشنام و ناسزاگویی قرار دادند، به جای این توجیه که سخنان آنها مصرف داخلی داشته است، زورگویی و زیاده‌طلبی آنان را تقبیح کنند و در برابر اعتراض احتمالی آنها، بگویند که سخنان ما مصرف داخلی دارد.
... نحوه عملکرد مسئولان امر در تبیین و توجیه کارهایشان سوال‌برانگیز است و از جمله پیامدهای آن پدیدآمدن سوءظن و کم‌اعتمادی نسبت به دولت جدید است
مذاکره‌کنندگان می‌توانستند با آگاهی‌بخشی به مردم نسبت به واقعیات مذاکرات، ... از مخالفتهای احتمالی آنان به‌عنوان عاملی برای چانه‌زدن در مذاکره استفاده کنند.

وحشت از انفجار اجتماعی در اثر پیآمد سیاستهای فریبکارانهٴ دولت روحانی، عمق عملکرد زهر در پیکره نظام و نفرت و خشم مردم از این رژیم را به نمایش گذاشته است. کیهان خامنه‌ای در یادداشت روز خود این وحشت را خیلی صریح بارز کرده است:

کیهان: نقشه راه جنگ نیابتی دشمن
اکنون به‌وضوح می‌توان دید که برخی تحرکات سازمان‌یافته در وزارت علوم و وزارت ارشاد برای احیای پایگاههای فعالیت جریانهای معاند با اصل انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی در حال انجام است و از دیگر سو وزارت کشور و اطلاعات تحت فشارند تا دیدبانی و نظارت قانونی خود را تعطیل کنند.
آنچه در حوزه برخی فعالیتهای رسانه‌ای، هنری، سینمایی، حزبی، شبه صنفی و دانشگاهها در حال انجام است
طبیعتاً موجب ایجاد بی‌اعتمادی و بدگمانی به دولت می‌شود
وقوع چنین انحرافی- چنان که در دولت اصلاحات پدید آمد و هزینه‌های هنگفتی به کشور و ملت تحمیل کرد- از بزرگترین آرزوهای دور از انتظار دشمن است.

عنوانهای دیگر روزنامه‌های حکومتی بیانگر تداوم تخاصمات باندی در اثر عملکرد زهر هسته‌یی در پیکر نظام است

جوان: مجوزنمایش زنده لباس صادر شد
ابتکار: انتصابات دولتی زیر ذره‌بین آیت‌الله جنتی

حمایت: دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه: فیس‌بوک رفع فیلتر نمی‌شود

رسالت: مصباح یزدی: نگرانی اصلی ما سیاستهای فرهنگی دولت است

رسالت: سخنگوی قوه قضاییه: رضایت وزارت اطلاعات تغییری در وضع انجمن منحله روزنامه‌نگاران ایجاد نمی‌کند

مردم‌سالاری: شباهت سؤالات نمایندگان مجلس به بیانیه سیاسی

کیهان: به نام کارگران به کام فتنه‌گران ورشکسته.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f73279cd-ae55-4a88-9011-71522dc8b2e4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات