728 x 90

حركات اعتراضى داخل,

تجمعات اعتراضی و درگیری جوانان با مأموران سرکوبگر در شهرهای ایران

-

حرکت اعتراضی دانشجویان دانشگاه صنعتي اصفهان
حرکت اعتراضی دانشجویان دانشگاه صنعتي اصفهان
اعتراض دانشجویان صنعتی دانشگاه اصفهان.
درگیری جوانان ارومیه با مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی.
تجمعهای اعتراضی در تهران، پاکدشت، رشت.  
ادامه اعتصاب‌غذای 6تن از دراویش زندانی.
اعدام 7 زندانی در بندرعباس، رشت و زاهدان.
دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، در یک حرکت اعتراضی مزدوران حراست را هو کردند و شعار ”مرگ بر حراست“ سر دادند. این حرکت اعتراضی زمانی رخ دا دکه مزدوران حراست مانع از برگزاری یک کنسرت توسط دانشجویان شدند. با اوجگیری اعتراضات، این مزدوران ناچار محل را ترک کردند.

در جریان مسابقه والیبال بین تیمهای ارومیه و کاشان در روز شنبه دهم اسفند جوانانی که پشت در استادیوم مانده بودند با مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی درگیر شدند. همچنین پس از پایان مسابقه جوانان به خیابان ریخته و در حالی که شعار می‌دادند با مأموران درگیر شدند. در جریان این درگیری سه تن از جوانان مجروح و 30تن بازداشت شدند.

تعدادی از کارکنان با سابقه پتروشیمی اصفهان در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت شغلی و قرارداد با وزارت نفت تجمع کردند.

جمعی از کارکنان راه‌آهن تهران که در سال ۸۱ به یکی از شرکتهای پیمانکاری راه‌آهن منتقل شده بودند، در مقابل مجلس ارتجاع تجمع اعتراضی برگزار کردند. تجمع‌کنندگان به پایین بودن حقوق و مزایا پس از انتقال به شرکت پیمانکاری اعتراض داشتند.

کارگران اخراجی شرکت پونل پاکدشت در اعتراض به اخراج از کار و پرداخت نشدن مطالبات خود در مقابل دادسرای رژیم در خیابان معلم در پاکدشت تجمع کردند.

کارگران کارخانه سیمان لوشان رشت روز شنبه دهم اسفند در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق عقب‌افتاده و عیدی در مقابل دفتر کارخانه تجمع کردند.

بنا‌ به گزارشهای دریافتی هنگام توزیع سبد کالا در فروشگاهی در اهواز، ازدحام جمعیت باعث خفگی و مرگ یک هموطن سالخورده شد. مردم با دیدن این صحنه، صف توزیع کالا را به اعتراض علیه رژیم آخوندی و این طرح ننگین تبدیل کردند.

شش تن از دراویش زندانی در زندان اوین و زندان «نظام» در استان فارس به اعتصاب‌غذای خود ادامه می‌دهند. رضا انتصاری، امیر اسلامی، مصطفی عبدی، فرشید یداللهی و امید بهروزی در بند 350زندان اوین و کسری نوری در زندان «نظام» در استان فارس اعتصاب‌غذا کردند. اعتصابیها به جلوگیری دژخیمان از معالجه حمیدرضا مرادی، مصطفی دانشجو و افشین کرم پور سه درویش زندانی دیگر که دچار بیماریهای قلبی و کلیوی هستند اعتراض دارند.

زندانی سیاسی آرش هنرور شجاعی در اعتراض به فشارهای طاقت‌فرسای دژخیمان رژیم آخوندی از روز چهارشنبه هفتم اسفند دست به اعتصاب‌غذا زده است. وی حدود 2 هفته پیش در بند 325 زندان اوین مورد شکنجه قرار گرفت و توسط دژخیمان مسموم شد.

دژخیمان رژیم آخوندی چند تن زندانیان هموطن عرب به نامهای هادی و امیر زبیدات - -عنید فرهانی و متار آل علی را روز سه‌شنبه ششم اسفند از زندان مرکزی بهبهان به زندان کارون اهواز منتقل کردند.. اتهامات این زندانیان اقدام علیه امنیت رژیم عنوان شده است. همچنین روز دوشنبه پنجم اسفند چند تن از زندانیان زندان امیدیه اهواز به زندان مرکزی گوهردشت کرج منتقل شدند. .

ـ 7 زندانی در بندرعباس، رشت و زاهدان توسط رژیم ضدبشری آخوندی اعدام شدند. 4تن از این زندانیان در بندرعباس حلق‌آویز شدند. یک زندانی 23ساله در زاهدان و 2زندانی در رشت بدار آویخته شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4fa7e6f0-e810-4fdb-abff-20b9f3f57a67"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات