728 x 90

-

خبرگزاری فرانسه: عربستان سعودی به‌دنبال تسلیحات پاکستان برای رزمندگان سوریه است

-

ملاقات ولیعهد عربستان با ژنرال راحیل شریف
ملاقات ولیعهد عربستان با ژنرال راحیل شریف
عربستان سعودی به‌دنبال تسلیحات از پاکستان برای رزمندگان سوریه می‌باشد.
خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه (4اسفند) به‌نقل از یک منبع عربستان سعودی گزارش داد: عربستان سعودی در حال مذاکرات با پاکستان برای تهیه موشکهای ضدهوایی و ضدتانک برای رزمندگان سوری است تا تعادل صحنه جنگ را برای سرنگونی کردن بشار اسد بچرخاند.
بنا‌ به این گزارش آمریکا مدتها است از مسلح کردن رزمندگان سوری با چنین تسلیحاتی مخالف کرده و نگران بوده ممکن است این سلاحها به‌دست تندروها در سوریه بیفتد ولی شخصیتهای اپوزیسیون سوریه می‌گویند شکست مذاکرات صلح ژنو به نظر می‌رسد منجر به نرم شدن مخالفت آمریکا در این زمینه شده است.
خبرگزاری فرانسه افزود: این منابع به بازدید رئیس ستاد ارتش پاکستان در اوایل این ماه از ریاض اشاره کردند که ژنرال راحیل شریف با ولیعهد سلمان بن عبدالعزیز ملاقات کرد. ولیعهد سلمان بن عبدالعزیز، هفته گذشته بلافاصله بعد از این بازدید، در رأس یک هیأت بزرگ، به پاکستان سفر کرد.
همین منبع گفت، اردن تسهیلاتی برای انبارکردن تسلیحات قبل از این‌که آنها را به رزمندگان سوری در داخل سوریه تحویل دهند، فراهم می‌کند.
احمد الجربا رئیس اپوزیسیون سوریه هفته گذشته طی دیدار خود از شمال سوریه گفت ”تسلیحات قدرتمند به‌زودی خواهد رسید“.
رزمندگان مدتهاست گفته‌اند موشکهای ضدهوایی و ضدتانک می‌تواند تعادل صحنه را علیه نیروهای اسد که از برتری هوایی برخوردارند، تغییر دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec4b845f-d9d9-4fb4-a4ad-7633ea9ce0ed"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات