728 x 90

اتمي رژيم,بن بست اتمي,

آثار زهر، دو دستگی در سپاه پاسداران!

-

جام زهر اتمی و سپاه پاسداران
جام زهر اتمی و سپاه پاسداران
«تردیدی نیست که دستگاه دیپلوماسی رسمی کشور در چارچوب تاکتیک نرمش قهرمانانه... در روند مذاکرات هسته‌یی با 1+5 از حقوق هسته‌یی و راهبردی ملت ایران صیانت کرده است».
این، بخشی از بیانیهٴ سپاه پاسداران، به بهانهٴ سرقت انقلاب ضدسلطنتی است. دیکتاتوری ولایت‌فقیه و شخص خامنه‌ای، به‌خاطر وضعیت خفگی، مجبور شدند بر روی زانوان خونین، خود را به جام‌ زهر رسانده و توافق ذلت‌بار ژنو را بپذیرند؛ در پی آن، سپاه پاسداران نیز که در کلیت زیر هژمونی خامنه‌ای است، پس از مدتی سکوت، با این عبارت، حمایت کلی خود را از سرکشیدن جام‌زهر اعلام کرد.
اما دستگاهی که بر روی جنایت، غارت، تروریسم و استراتژی بمب‌ هسته‌یی سوار شده، ساختارش تاب تحمل چنین ضربه‌ای را ندارد. از این‌رو، اکنون در میان بالاترین سرکردگان سپاه، دو دستگی ایجاد شده است. عده‌یی همپای خامنه‌ای، خود را، ولو در ظاهر با سر کشیدن جام‌زهر هم‌سو کرده‌اند؛ اما عده‌یی دیگر، رودرروی خامنه‌ای، با آن مخالفت می‌کنند.
چند نمونه از اظهارات سرکردگان سپاه، در موافقت با سر کشیدن جام‌زهر:
پاسدار فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم:
فیروزآبادی: «بهتر است آمریکاییها در چارچوب توافق ژنو همان روش دیپلوماسی را دنبال کنند و... راه را بر روی مذاکرات نبندند» (خبرگزاری نیروی قدس، موسوم به تسنیم ـ 18بهمن).
پاسدار فیروزآبادی: «... دیپلوماسی مثبت و سازندهٴ جمهوری اسلامی... فرصت تاریخی بزرگی‌ست... امروز دیپلوماسی عقلانی و مثبت ایران بایستی برگ برنده اوباما در معادلات داخلی و بین‌المللی به‌خصوص در آفریقا و آسیا باشد!» (ایرنا- 24بهمن)
آخوند سعیدی، نمایندهٴ خامنه‌ای در سپاه: «(ما به‌عنوان) ملتی که قصد دارد در برابر ابرقدرتها بایستد باید... نه از رهبری جلوتر حرکت کنیم و نه عقب بمانیم!» (تسنیم ـ 22بهمن)
آخوند ذوالنوری، مشاور عالی نمایندهٴ ولی‌فقیه در سپاه: «دولتهای گذشته... و اکنون هم دولت آقای روحانی خواهان رابطه با آمریکا بوده‌اند، البته این چاره اندیشی‌ها خوب است و ما باید برای موفقیت دولت و تیم مذاکره‌کننده دعا کنیم»... (ایرنا ـ 20بهمن)
پاسدار حاجی‌زاده، سرکرده هوافضای سپاه: «تیم مذاکره‌کننده باید توصیه‌های مقام معظم رهبری در جلسه‌های خصوصی را در دستور کار خود قرار دهند». (ایسنا ـ 22بهمن)
و چند نمونه از اظهارات سرکردگان مخالف با خط زهرخوران ولی‌فقیه:
پاسدار جعفری، سرکرده سپاه پاسداران: «خیلیها بودند که در گذشته انقلابی بودند ولی امروز این صفت برایشان تطبیق ندارد و متأسفانه از شعارهای انقلاب فاصله گرفتند... شعار اصلی انقلاب چیزی جز ”الله اکبر“ نبود و این یعنی همان مرگ بر آمریکا... باید پرسید چرا برخی به قیمت برطرف کردن دشمنی آمریکا حاضرند عزت و اقتدار ملی ایران را به آسانی بفروشند!» (کیهان 23بهمن)
پاسدار رحیم صفوی سرکرده سابق سپاه پاسداران و مشاور کنونی ولی‌فقیه ارتجاع: «پرده پوشی، مسامحه و کوتاه آمدن در برابر عربده‌کشی و تهدید و اهانت دشمنان ظالم و جنایتکار، ظلم به انقلاب، شهیدان و خیانت به آیندگان است» (ایسنا ـ 22بهمن).
به این ترتیب، به خوبی آشکار می‌شود که زهری که وارد کالبد رژیم ولایت شده، اکنون به حیاتی‌ترین ارگان این رژیم، یعنی سپاه پاسداران رسیده که نمود آن، دو دستگی و شقه میان سرکردگان سپاه است. هر چند ممکن است مواضع امروزی سرکردگان سپاه به‌دلیل تعادل‌قوا یا هر عامل دیگری تغییر کند، اما آنچه مهم است، انشقاق فزاینده در سپاه پاسداران، از تبعات و آثار زهرخوردن دیکتاتوری آخوندی‌ست.
البته این دو دستگی نمی‌تواند مدت زیادی ادامه پیدا کند. در نهایت، یکی از دو موضع، باید حذف و تصفیه شود. روندی که در آینده، به‌ویژه پس از دور دوم مذاکرات، بحران را در سپاه پاسداران، باز هم شدیدتر و عمیق‌تر خواهد کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1aa4966c-3e14-42c6-ab43-ddd3243a4154"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات