728 x 90

اعمال تحريمات عليه رژيم,

پاکستان به خط لوله گاز رژیم پاسخ منفی داد

-

مسیر خط لوله گاز ایران و پاکستان
مسیر خط لوله گاز ایران و پاکستان
دولت پاکستان به‌طور رسمی به رژیم حاکم بر ایران اعلام کرد دو طرف باید دست‌کم در حال حاضر پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را کنار بگذارند
یک مقام وزارت نفت پاکستان در توضیح علت تصمیم کشورش گفت: نهادهای مالی و شرکتهای نفتی بین‌المللی و حتی کشورهایی نظیر روسیه و چین که ابتدا متعهد به حمایت از این پروژه شده بودند تمایلی به حضور در آن ندارند.
وی گفت: به‌رغم توافق هسته‌یی رژیم ایران با آمریکا و قدرتهای جهانی، واشینگتن به اسلام‌آباد اعلام کرده که موضع خود در خصوص پروژه خط لوله ایران و پاکستان را تغییر نخواهد داد بنابراین بیشتر این شرکت و نهادها نگران عواقب تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران هستند.
احداث بخش پاکستانی خط لوله گاز ایران و پاکستان که هزینه آن دو میلیارد دلار برآورد می‌شود به‌طور رسمی در ماه مارس 2013 میلادی با هیاهوی زیاد افتتاح شد اما از آن زمان تا کنون پیشرفت در این پروژه متوقف شده است.
از سوی دیگر رژیم ایران در حال حاضر تقریباً تمام این خط لوله، را در خاک ایران احداث کرده است. پروژه‌یی که منبع چپاولهای نجومی شد. هفت میلیارد و 700 میلیون دلار به شرکتهای وابسته به سپاه داده شده است. هزینه این پروژه ابتدا 200 میلیون دلار برآورد شده بود!
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/550d9dc3-d712-4637-837f-65e62776180e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات