728 x 90

اتمي رژيم,

چشم خامنه‌ای یا چراغ چشمک زن رفسنجانی؟

-

خامنه ای و رفسنجانی
خامنه ای و رفسنجانی

رسانه‌های حکومتی خبر دادند «علی لاریجانی رئیس مجلس با اشاره به توافق ژنو و درخواست نمایندگان برای آگاهی از جزییات آن از رئیس‌جمهوری خواسته است تا رئیس کمیسیون امنیت ملی همانند سنوات قبل در کمیته پیگیری مذاکرات هسته‌یی عضویت داشته باشد. به‌دنبال این درخواست حسن روحانی نیز با این درخواست موافقت کرده است». (اعتماد 12بهمن)

به این ترتیب بروجردی شد نفر مجلس در کمیته پیگیری مذاکرات هسته‌یی.

بروجردی از زمان «عظما» شدن خامنه‌ای تا امروز کرسی «رئیس کمیسیون امنیت ملی» مجلس ارتجاع را با خود یدک می‌کشد، و از همان سالها در مجلس به «چشم و گوش خامنه‌ای» معروف بوده و هست و می‌گفتند بروجردی شب به شب «جیک و بوک» مجلس را «به عرض آقا» می‌رساند.

از این‌رو به‌دنبال اعتراض 150تن از «دلسوزان» «حق مسلم» نظام در مجلس ارتجاع، بعد از توافقنامه خفت‌بار ژنو، و درخواست حضور نماینده‌ای از مجلس ارتجاع در ترکیب هیأت مذاکره‌کننده به نظر می‌رسید، که آنها بالاخره کار خود را کردند و به دست و پای روحانی و تیم مذاکره کننده‌اش پیچیدند.

بد نیست یادآوری کنیم که این بروجردی، آن‌قدر چشم و چراغ آقا بود که حتی در قضیه فضاحت اختلاس از بانک صادرات و داستان اختلاسهای «مه آفرید» و نقش بروجردی در این فضاحت، با اشارهٴ خود «آقا» قوه قضاییه و مجلس و دولت و بانک مرکزی، «همه باهم» این قسمت از پرونده را که رد پای «چشم و گوش» در آن بود را پاک کردند و برای ختم به خیر شدن قضیه هم گفتند شایعات «دشمنان» بوده است و پرونده «ایشان» پاک است.

فقط یک معمای کوچک در این معادله باقی می‌ماند، که این چه «چشم و گوش» ی است که به‌محض پیشنهاد لاریجانی، روحانی او را «رو هوا» می‌زند و می‌پذیرد.

برای روشن شدن «علت»، کمی به مواضع روزهای اخیر بروجردی نگاه کنیم:
از همان روزهای اول که سر و صدای نمایندگان مجلس ارتجاع بلند شد و ناراضی از مذاکرات، خواستار شرکت در ترکیب تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی شدند، بروجردی بر موج این خواسته سوار شد، و گفت «از آقای عراقچی خواسته‌ایم چکیده متن اجرایی توافقنامه ژنو را با دیدگاه واقعی منتشر کنند البته سؤال از وزیر همیشه هست». (اعتماد 8بهمن)

«سوال از وزیر همیشه هست» دکان دونبشی بود که خیلی از «تندروها» آن‌روز معنی دقیقش را نفهمیدند. خود بروجردی هم چندان اصرار نداشت که معنی آن را بازکند، فقط برای این‌که باند رفسنجانی روحانی به دل نگیرند گفت «نگاه ما به توافقنامه ژنو، نگاه به چشم‌انداز است. در این چشم‌انداز تصریح شده است که موضوع هسته‌یی از شورای امنیت ملی خارج می‌شود و به آژانس برمی‌گردد و همه تحریمها پایان می‌یابد، ما چنین نگاهی داریم».

معنی این «نگاه» را باند حسرت به دلهای اتمی در مجلس زود دریافتند. همانها که پیشنهاد تشکیلکمیته ناظر بر تیم مذاکره داده بودند و همین بروجردی در کنار لاریجانی، از جمله رد کنندگان این پیشنهاد بود چون «تشکیل یک تیم جدید کنار شورای‌عالی امنیت کاری جز موازی‌کاری نیست و نتیجه‌یی نخواهد داشت». و

عبدالرضا مصری از اعضای هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع هم خیلی بی‌تعارف گفت: «نمایندگان مجلس در اولین جلسه با وزیر امور خارجه دست به افشای جزییات محرمانه اجلاس عمومی سازمان ملل در نیویورک زدند لذا طبیعی است که جزییات محرمانه در اختیار آنان قرار نگیرد». وی سپس آب پاکی روی دست این دسته از اعضای مجلس ریخت و افزود: «اگر یک مساله‌یی طبقه‌بندی شده است بر اساس اعتماد نسبت به کشور عمل می‌کنیم. یعنی همه نباید برای همه مسائل بیایند و برای ما توضیح دهند. همین که مقام معظم رهبری اشاره می‌کنند و می‌فرمایند که به تیم مذاکره‌کننده اعتماد دارند برای من اعتماد می‌آورد. نباید توقع داشته باشم که حالا چون برای رهبری و شورای عالی امنیت توضیح داده‌اند برای من به‌عنوان یک نماینده هم توضیح دهند». (اعتماد 10بهمن)

به این ترتیب بروجردی منتخب لاریجانی، حامی سیاستهای زهر خوران رژیم از آب درآمد. و به جای این‌که چشم و گوش «آقا» باشد چراغ چشمک زن رفسنجانی شد. این نکته را قبل از هر کس همان مهره‌های مغبون باند خامنه‌ای در مجلس ارتجاع گرفتند، و نشان دادند که بالاخره متوجه شده‌اند که لاریجانی ـ بروجردی سوار خواستةآنها شده و چه کلاهی سرشان گذاشته‌اند. ابراهیم آقا محمدی عضو تیم کمیسیون امنیت ملی مجلس به انتخاب بروجردی واکنش نشان داد و گفت: «به نظر می‌رسد در مجلس برخی نماینده‌تر هستند به‌طوری که در جلسات تنها رؤسای کمیسیون‌ها صحبت می‌کنند و تعیین ناظران نیز سلیقه‌یی است» (اعتماد 12بهمن)

بروجردی فردای انتخاب شدنش برای اطمینان خاطر طرفهای بیرونی هم یک «چشمه» به سبک رفسنجانی آمد و گفت «نکته اساسی و مهمی که به‌دنبال آن هستیم، بحث رفع تحریمهاست و این‌که علی‌الاصول باید فضا باز باشد و بیایند نیروگاه هسته‌یی برای ما بسازند، چرا که ساخت نیروگاه با تکنولوژی غربی‌ها خیلی متفاوت با تکنولوژی روسیه و چین است و قدرت ما را بالا می‌برد و عملاً نوعی عبور از تحریمهای مهم است» (کیهان 13بهمن). اشاراتی که هم «عاقلان» هم «شیفتگان» جام زهرهای بعدی معنی آن را می‌گیرند.

به این ترتیب بروجردی هم بعد از ولایتی نشان داد که دانه درشتهای باند خامنه‌ای یکی یکی چشم «آقا» را دور دیده و پرده برانداخته‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d906a05b-d8c1-419a-933f-ba0e4ddfe860"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات