728 x 90

سوريه,

کنگره آمریکا ارسال سلاح برای ارتش آزادی سوریه را تأیید می‌کند

-

ساختمان کنگره آمریکا
ساختمان کنگره آمریکا
خبرگزاری رویترز گزارش کرد، قانون گذاران موافقت کرده‌اند بر روی کمک تسلیحاتی به نیروهای اپوزیسیون رزمنده ضد بنیادگراها در سوریه، در بخش مخفی لایحه بودجه دفاعی، که سال گذشته تصویب شد، سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
جریان ارسال تسلیحات سبک و موشکهای ضدتانک به شورشیانی که هم با رژیم بشار اسد و هم با افراطیون اسلامیست وابسته به القاعده می‌جنگند، ادامه دارد.
مقامات دولت اوباما به خبرگزاری گفتند. ارسال تسلیحات شامل موشکهای زمین به هوا و سایر تسلیحات پیشرفته که آمریکا نگران است ممکن است به‌دست دشمنان آمریکا بیفتد، نمی‌شود.
کاخ سفید در ماه ژوئن اعلام کرد، بعد از این‌که تعیین کرد، رژیم بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است، شروع به تأمین تسلیحاتی شورشیان خواهد نمود.
کمیته‌های اطلاعاتی کنگره و سنا برای چند ماه جلوی این کمک را گرفته بودند، به‌دلیل نگرانی از این‌که دولت اوباما طرحی عملی در مورد اطمینان از این‌که این تسلیحات به دست افراطیون نیافتد، ندارد.
اعلام این مطلب در زمانی صورت می‌گیرد که دولت سوریه و شخصیتهای اپوزیسیون، به‌دنبال رسیدن به توافقنامه‌ای بر سر دولت انتقالی در مذاکراتی هستند که مورد حمایت آمریکا و روسیه است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a0633e9d-ec58-49e2-84c0-17faa7b709d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات