728 x 90

-

با تعلیق رسمی‌بخش اعظمی از تاسیسات هسته‌ای چرخ صنعت هسته‌ای از حرکت بازمانده است

-

سایت اتمی رژیم
سایت اتمی رژیم
با از بین بردن بخش مهمی از دستاوردها و برگ‌های برنده تنها موفق به دریافت حدود ۴ میلیارد دلار خواهیم شد

مهمترین نکته، پنهان کاری نسبت به عقب نشینیهای پی‌درپی در مذاکرات است

اگر قرار نیست طرفین از توافقنامه تفسیر مشترکی داشته باشند پس چه «توافق» ی صورت گرفته است؟!

یکی از تشکلهای باند خامنه‌ای که برای رو در رویی با باند رفسنجانی - روحانی، تحت عنوان «کمیته صیانت از منافع ایران به‌مناسبت آغاز اجرای توافق ژنو» درست شده است، طی بیانیه‌یی اعلام کرد:
متاسفانه در روزهایی به‌سر می‌بریم که با تعلیق رسمی‌بخش اعظمی از تاسیسات هسته‌ای کشور چرخ صنعت هسته‌ای از حرکت بازمانده و تمام آن‌چه در چندین سال گذشته، ایران... به‌دست آورده بود، فقط در ازای چند میلیارد دلار معاوضه شد و کسی پاسخگو نیست که آیا این روند یک رویه برای ترک برداشتن واقعی ساختار تحریمها و حفظ منافع کشور است یا در حقیقت چشم بستن به واقعیات صحنه و ندیدن دشمنی‌هاست؟

در شرایط کنونی مهمترین نکته، پنهان کاری نسبت به عقب نشینیهای پی‌درپی در مذاکرات است که در یک مثلث سه ضلعی ایجاد خفقان در فضای رسانه‌ای برای منتقدین، بی‌اطلاع گذاشتن مجلس، و یک طرفه کردن فضای صدا و سیما صورت پذیرفته است.

چند میلیارد دلار و مقداری امید برای برداشته شدن تحریمها در ازای محرومیت کشور از انرژی ارزشمند هسته‌ای حداقل برای ۲۰ سال آینده خلاصه توافق‌نامه ژنو است که با روشن شدن گام اجرایی آن بیش از گذشته به ناعادلانه و زیان‌بار بودن این موافقت‌نامه برای کشورمان می‌توان پی‌برد.

با تعلیق و از بین بردن بخش مهمی از دستاوردها و برگ‌های برنده، تنها موفق به دریافت حدود ۴ میلیارد دلار از درآمد نفتی خود خواهیم شد.

آیا جز این است که اقدام دولت در عدم آگاه‌سازی ملت است که فضا را فراهم کرده تا چنین توافقی در سفر استانی به‌عنوان فتح الفتوح و زانو زدن غربی ها در برابر ایرانیان بیان گردیده و به آن افتخار شود؟!

نکته عجیب دیگر اینجاست که اگر قرار نیست طرفین از توافقنامه‌شان تفسیر مشترکی داشته باشند پس چه «توافق» ی صورت گرفته است؟!

شوهانی: ما به این موضوع که بندهای مذاکره را از مردم پنهان‌ کنند نباید به گونه‌ یی شود که هم چرخ سانترفیوژها و هم چرخ زندگی مردم از کار بیفتد

احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارتجاع، نسبت به عدم انتشار توافقنامه ژنو توسط کابینه آخوند روحانی گفت: پیامی که روحانی داد به این دلیل است که تحریمها برداشته شود تا چرخ زندگی مردم بچرخد، ولی نباید به گونه‌ای شود که ما هر دو را از دست بدهیم. یعنی هم چرخ سانترفیوژها و هم چرخ زندگی مردم از کار بیفتد... باید این طرف نیز نمایندگان را در جریان توافق‌نامه بگذارد و جزئیات و روند اجرایی را بالاخص مطرح کنند، چرا که نگرانی ایجاد کرده است و برخی‌ها می‌گویند ما برای فعالیتهای هسته‌ای هزینه زیادی پرداخت کرده‌ایم، تأکید دارند که این‌ دستاوردها نباید از دست برود.

پاسدار سروری از باند خامنه‌ای و از اعضای سابق مجلس ارتجاع نیز به عدم انتشار توافقنامه اعتراض کرده می‌گوید:
در حال حاضر که سند توافق‌نامه نهایی شده و طرفین در حال اجرای آن هستند، هیچ منطقی نمی‌تواند‌ بر عدم انتشار متن توافق‌نامه دلالت داشته باشد، لذا‌ این‌گونه‌اقدامات‌ از طرف‌دولت کاملاً غیرمنطقی است. نامحرم دانستن مجلس، مغایر با شعارهایی اعلام شده از سوی آقای روحانی است، .

ما به این موضوع که بندهای مذاکره را از مردم پنهان‌ کنند اعتراض داریم‌ و از این رو در شرایط کنونی هیچ استدلالی برای ما قابل پذیرش نیست.

باند خامنه‌ای: ما عکس تعلیق هسته‌ای را دیدیم اما کجاست تصویر مرگ تحریمها؟!

روزنامه وطن امروز از باند خامنه‌ای در ادامه آه‌و‌ناله در مورد پلمب هسته‌ای، نوشته است: آه از سی‌ام دی ماه. در این روز، ما در «وطن امروز» یک لوگوی روزنامه را سیاه کردیم، صدای بعضی‌ها درآمد، چه می‌گویند این همه سیاهنمایی خود را که گویی هیچ افتخاری نبوده در گذشته؟!... ما عکس تعلیق هسته‌ای را دیدیم اما کجاست تصویر مرگ تحریمها؟! توافق ژنو، بسیار نامتوازن است

چرا علیه گذشته سیاهنمایی می‌کنید؟! و چرا این همه دروغ می‌گویید؟!

اظهارات دست‌اندرکاران سیاست خارجی دولت، بلکه شخص رئیس قوه مجریه را اگر در این ۱۰۰روز اخیر بررسی کنیم، مع‌الاسف آن‌چه زیاد دیده می‌شود، تناقض است. «ما از هیچ حق هسته‌ای در برابر قدرتها کوتاه نمی‌آییم». عاقبت بر ما روشن کنید که دشمن، کدام حق را به‌رسمیت شناخته؟! حق غنی‌سازی، حق هسته‌ای یا حق مهر و پلمب تاسیسات هسته‌ای؟! متاسفانه تناقض در این باب، زیادی زیاد است. «ما از حقوق هسته‌ای خود یک ذره عقب‌نشینی نمی‌کنیم» جمله‌ای است از وزیر امور خارجه. آقای ظریف! اینگونه؟! می‌خواستید عقب‌نشینی کنید، چه می‌کردید؟! و آیا بهتر نیست از هسته‌ای، یک چیزی هم باقی بگذاریم و همه را پلمب نکنیم، بلکه برای معامله در ادوار بعدی مذاکرات، احیاناً سرمایه‌ای برای چانه زدن داشته باشیم؟!

ما از قبل، سیاهی سی‌ام دی ماه را می‌دیدیم.
آنچه سی‌ام دی ماه، نقدا لرزید، ساختمان صنعت هسته‌ای کشور بود، نه ساختمان تحریم. این توافق، طبق مفاد آن، قابل بازگشت است. سرمایه را بازگردانید.

آه از سی‌ام دی ماه... این «آه» خودش مشورتی است به دولت. گیرم رأی ما به بی‌قانونی بوده! آه ما کاملاً قانونی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e258bbe8-05ca-4954-9882-26eb6a536500"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات