728 x 90

شقه دروني رژيم,

خیز رفسنجانی برای تصاحب خبرگان نظام به روایت یک سایت حکومتی

-

رفسنجانی
رفسنجانی
یکی از سایتهای حکومتی به نام سایت نامه نیوز در مورد خیز رفسنجانی برای تصاحب کرسی‌های خبرگان ولایت، ضمن اشاره به سوابق رفسنجانی در نظام آخوندی از جمله نقش او دردوران حاکمیت شخص خمینی پرداخته و ازقول موسوی اردبیلی در توصیف او نوشته است: ”رفسنجانی هیچ‌گاه برای سیاست پیر نیست و سیاستمداری است که می‌تواند در تمام فصول نقش بازی کند
نویسنده سپس فضای بسته دهه هشتاد برای او و به‌خصوص فضای دوران احمدی‌نژاد علیه او را یادآوری می‌کند و می‌نویسد:“ هاشمی در دهه 80 فضای جدیدی را تجربه کرد؛ فضای تخریب، هجمه و تهمت؛ روزی از سوی دوستان جدید اصلاح‌طلبش و روزی از دوستان قدیمی‌تر اصول‌گرایش و دگر روز توسط استاندار سابقش در اردبیل. سالهای ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد برای هاشمی، سخت‌ترین سالهای زندگی او بعد از روزهای ابتدایی انقلاب و ترور یارانش بود. ”نویسنده اشاره می‌کند که پیروزی روحانی در انتخابات رژیم باعث فعالیت مجدد رفسنجانی درصحنه می‌شود:“ اما آغاز دهه 90 برای هاشمی فضای دیگری را به وجود آورد و هاشمی باز هم به فضای سیاسی کشور بازگشت. پیروزی حسن روحانی یار دیرین هاشمی چه در دوران مجلس، چه در دوران ریاست‌جمهوری و چه در دوران مجمع تشخیص، در انتخابات ریاست‌جمهوری باعث فعالیت دو چندان هاشمی در عرصه سیاسی کشور شد. ”مقاله‌نویس نهایتاً به هدف رفسنجانی برای تصاحب کرسی‌های خبرنگان اشاره می‌کند و می‌نویسد:“ این فعال بودن هاشمی رفسنجانی، باعث شده است تا مخالفان وی به این نتیجه برسند که آیت‌الله فعالیتهای خود را برای رسیدن به کرسی مجلس دهم و مجلس خبرگان رهبری آغاز کند. چندی پیش عضو جبهه پایداری از لیست 50نفره هاشمی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری خبر داد. جواد کریمی قدوسی با اشاره به «نفوذ و نقش خانواده آقای هاشمی در انتصاب افراد» گفت: «جریان هاشمی با همدستی آقای خاتمی به‌دنبال فتح مجلس شورای اسلامی‌آینده و خبرگان رهبری است و لیست ۵۰ نفره‌ای را برای در اختیار گرفتن خبرگان رهبری تهیه کرده که با دانش و بصیرت مردم و توانایی نظام این اتفاق نمی‌افتد».
نویسنده از استراتژی او برای تصاحب این مجمع آخوندی پرده برمی‌دارد و می‌نویسد: ”رفسنجانی استراتژی ویژه‌یی را برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نظر دارد. او به‌دنبال آوردن دو فرد محبوب در جامعه به انتخابات است. هاشمی در اولین گام، به‌دنبال حضور دوباره حسن روحانی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری است تا روحانی بعد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و هاشمی رفسنجانی سومین رئیس‌جمهوری باشد، که در انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت می‌کند.
حضور روحانی در انتخابات می‌تواند، اولین برگ برنده هاشمی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری باشد. اما پروژه اصلی هاشمی رفسنجانی در کنار حضور حسن روحانی، دعوت از سیدحسن خمینی برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری است؛ دعوتی که چندی پیش از سوی برخی اصلاح‌طلبان انجام شد. برخی چهره‌های باسابقه اصلاح‌طلب از حاج سیدحسن آقای خمینی که سالیانی را در قم به تحصیل علوم حوزوی پرداخته خواسته‌اند خود را برای انتخابات خبرگان رهبری نامزد کند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1f93eb26-5a22-49b6-b6e5-08eec2ba6556"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات