728 x 90

قائمشهر

دشت سبز قائمشهر
دشت سبز قائمشهر
این شهر در گذشته دهکده‌ای کوچک و به علی آباد معروف بود.‌ و اکنون شهری است بزرگ با بخشهای متعدد نظیر سواد کوه، شیرگاه، کیاکلا و تالارپی و از شهرهای صنعتی مازندران است. قائمشهر در کنارهٴ رود خروشان و پرآب تالار قرار گرفته است. تالار از سوادکوه سرچشمه می‌گیرد و دشت سبز قائم شهر را سیراب می‌کند.
قائمشهر محل اصلی زندگی اقوامی به‌نام تپوری بود که ساکنان اصلی مازندران را تشکیل می‌دادند. حتی نام قدیمی مازندران یعنی تپورستان که بعدها به طبرستان و اینک به مازندران تبدیل شده، از نام آنان گرفته شده است.
آسمان قائم شهر غرق ستارگان پرفروغی است که از میدانهای رزم تا شکنجه‌گاه، و ازمیدانهای تیر تا چوبه‌های دار، همواره درخشیده‌اند.
در میان این ستارگان، مجاهد قهرمان، ربابه بوداغی، شیرزن دلاور مجاهد خلق می‌درخشد که در فروغ جاویدان به کهکشان جاودانه فروغهای آزادی پیوست.
خانواده شکری با تقدیم 4شهید، محسن، حسین و قاسم شکری و مادر مجاهد و قهرمانشان از جمله افتخارات و قهرمانیهای مردم دلیر قائمشهرند.
از دیگر ستارگان تابناک و جاودانه فروغهای آزادی مردم قائم شهر، سمیه نقره‌خواجا، فاطمه رحیمی، سیمین طهماسبی، یحیی محمدپور، منصور رضایی‌ مجاوری، محمدرضا ذبیحی، علی اصغر حق‌پرست مجاوری، محمد حسن فرنام، اسدالله آهنگران، عین‌الله پورولی، و پدر 51ساله مجاهد شهید درویش‌علی قصابی قادیکلایی را می‌توان نام بردکه مشعلی فروزان فراراه مبارزان و مجاهدان آزادی برافروختند.

آن فرو ریخته گلهای پریشان در باد
کز می‌جام شهادت همه مدهوشانند
یادشان زمزمه نیمه‌شب مستان باد
تا نگویند که از یاد فراموشانند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0d9ea088-d447-42f4-b305-7e3855c20562"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات