728 x 90

آلودگي هوا,

توقف پروژه تونل گلاب؛ خطرات زیست محیطی اصفهان را مضاعف کرده است

-

محسن صرامی نماینده مجلس ارتجاع از سده
محسن صرامی نماینده مجلس ارتجاع از سده
نماینده مجلس ارتجاع از سده اصفهان فاش کرد که وزارت نیرو بدون دلیل قانع‌کننده‌ای پروژه تونل گلاب را متوقف کرده است. محسن صرامی که اظهاراتش توسط خبرگزاری مهر آخوندی – 22دی - منعکس شده، با اشاره به این‌که مسأله آب یکی از مهمترین اولویتهای استان اصفهان است، افزود: در جلسه مشترک میان نمایندگان و وزارت نیرو، مسئولان این وزارتخانه با جسارت اعلام کردند که جلو پیشرفت و اتمام تونل گلاب را گرفته‌اند که دلایل آنها برای این امر به هیچ عنوان قابل‌قبول نیست.
وی افزود: بدین ترتیب اگر پیش از این، وزارت نیرو با لابی‌های برخی مسئولان استانها، حرکتهای خزنده برای زیر پا گذاشتن حق اصفهانیها در زمینه بهره بردن از آب زاینده‌رود انجام می‌داد امروز این مسأله آشکارا توسط وزارت نیرو مطرح شده است.
وی با تصریح این‌که این اقدام آینده اصفهان را در خطر قرار داده؛ به آلودگیهای شدید هوای اصفهان طی هفته‌های گذشته اشاره کرد که با سکوت کامل مسئولان نادیده گرفته شده و اطلاع‌رسانی نشده است. صرامی تأکید کرد: صنایع آلاینده استان نیازمند ترفندهایی در حوزه پیشگیری و درمان است چرا که کارخانه‌های ذوب آهن، سیمان سپاهان فولاد، پالایشگاه اصفهان و نیروگاه موسوم به منتظری واقعاً آلاینده هستند
وی اضافه کرد: اولویت پیشگیری و درمان نسبت به آلودگی هوای اصفهان دستخوش بی‌توجهی مسئولان شده است چرا که در دو هفته گذشته آلودگی هوای اصفهان از مرز بحران نیز رد شد و به 307 رسید که در برابر آلودگی تهران فاجعه‌ای بزرگ محسوب می‌شد اما این مسأله حتی اطلاع‌رسانی هم نشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6580117d-e04d-4c89-810d-f511ccb706b5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات