728 x 90

سوريه,

پیشرویهای ارتش آزادی سوریه در نبرد با شبه‌نظامیان داعش

-

مقر داعش در شهر دانا استان ادلب
مقر داعش در شهر دانا استان ادلب
بعد از شش ماه بزرگترین مقر داعش در شهرک دانا در شمال سوریه توسط انقلابیون تصرف شد.
در این شهرک از محلهای ساختن خودروهای بمب‌گذاری شده و انبارهای بزرگ دارو در داخل مقرهای داعش فیلم‌برداری شد. وجود این همه دارو و تجهیزات پزشکی در حالی است که بیمارستانها از کمبود تجهیزات پزشکی رنج می‌برند.
شهرک دانا مرکز بزرگترین پناهگاه گروه داعش در شمال سوریه بود.
یک شاهد: گروههایی از رزمندگان در هماهنگی با هم این شهرک را پاکسازی کردند وبا کمترین خسارات آن را تسخیر کردند.
این گروه خود یک بیدادگاه هم برپا کرده بود و آن را به محل دستگیری و اعدام تبدیل کرده بود که در جریان تهاجم رزمندگان منهدم شد.
یک شاهد: تمامی اسرا با کمک انقلابیون آزاد و به خانواده‌هایشان برگشتند.
داعش ساختمانهای زیادی را در این شهرک اشغال کرده بود. این‌جا کارخانه سیمان بود که به مقر آنها و کارگاه آنها تبدیل شده بود.
در این محل خودروهای بمب‌گذاری شده ساخته می‌شد و برای کشتار غیرنظامیان و رزمندگان ارتش آزادی در مناطق آزاد شده فرستاده می‌شد.
ساختمان شهرداری به صاحبان اصلی آن بازگردانده شد.
یک رزمنده: گردان «ناصر دین الله» با همکاری و فرماندهی جبهه اسلامی شهرک دانا را از باند د داعش آزاد کرد، این باند تروریستی مشغول غارت و دزدی از مردم بود، مردم را می‌کشت و الحمدلله دانا را از این باند پاکسازی کردیم و این کار را ادامه می‌دهیم تا سوریه را از باند اسد و تمامی باندهای تروریستی پاکسازی کنیم. زنده باد سوریه قهرمان
این‌جا انبار اصلی داعش است. در این انبار مقادیر زیادی دارو وجود داشت که از سازمانهای حقوق‌بشری و انسان‌دوست مصادره شده بود.
از مدتی پیش در بیمارستانهای سوریه. بسیاری از داروها نایاب شده بود.
شیر خشک کودکان و تجهیزات نظامی و مهمترین تجهیزات و وسایل مطبوعاتی توسط این گروه از فعالان مطبوعاتی دزدی شده و در کنترل آنها بود.
عمار الواوی یکی از مسؤلان ارتش آزادی هشدار داد به‌دلیل حمایت بسیار زیادی که رژیم سوریه از داعش می‌کرد، شهر الرقه به‌طور کامل در دست آنها بود. اما ارتش آزادی پیروزیهای بزرگی را در حلب و حومه ادلب به دست آورده است. تلفات سنگینی به داعش در این جبهه ها وارد شده است.
درگیریهایی در این جبهه سنگین‌ترین درگیریها بود. این استان مورد تهاجم توپخانه و موشک بود که نیروهای لشگر 17 ارتش اسد در حمایت از نیروهای داعش انجام دادند.
عمار الواوی: در حال حاضر لشگر هفدهم ارتش اسد و داعش بر روی شهر آتشباری می‌کنند نگران آن هستم که رژیم این شهر را طی چند روز آینده در همکاری با داعش تسخیر کند. در صورتی‌که حمایت کاملی به یکانهای رزمنده ارتش آزادی نرسد.
با وجود این همدستی رژیم اسد و داعش رزمندگان عزم جزم کردند که این باند را از این منطقه جارو کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/21fe9c18-44f7-47da-9bdc-41784e2e1ada"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات