728 x 90

اعتراض عليه مالكي,

گزارش: سياستهاي مالکي در عراق کارايي ندارد

-

عشایر مسلح عراقی
عشایر مسلح عراقی
سیاستهای مالکی در عراق کارایی ندارد و در جهت منافع این کشور نیست. سنیها احساس می‌کنند که مالکی آنها را حذف و به حاشیه رانده است. این مشکل ریشه‌یی عراق است.
اظهارات معاون دفتر خبرگزاری فرانسه در بغداد در مصاحبه با تلویزیون فرانسه 24:
افراد مسلح در حال حاضر چند منطقه از رمادی و طارمیه را تحت کنترل خود دارند.
از سال گذشته تا کنون هزاران تظاهر کننده سنی دولت تحت کنترل مالکی را متهم کرده‌اند که سیاستهای تبعیض آمیزی را علیه آنها پیش می‌برد. اپوزیسیون سنی می‌گوید دولت نوری مالکی در مورد القاعده گزافه‌گویی می‌کند.
محمدعلی هریسی معاون دفتر خبرگزاری فرانسه در بغداد می‌گوید:
سنیها توسط دولت مالکی مورد حمله قرار گرفته‌اند. آنها به القاعده وفادار نیستند.
اما حملات دولت تأثیر بسیار بزرگی بر وضعیت امنیتی در عراق دارد. با تأسف ریشه مشکل این است که سنیها این احساس را دارند که در عراق به حاشیه رانده می‌شوند.
در دسامبر 2011 بحران سیاسی جدیدی در عراق شکل گرفت. قرار بود که معاون سنی رئیس‌جمهور دستگیر شود و تعدادی از محافظان او را دستگیر کردند و این مسئله باعث شروع یک بحران سیاسی جدیدی در عراق گردید. سنیها در آستانه خروج نیروهای آمریکایی احساس کردند که رهبران سیاسی آنها مورد حمله قرار خواهند گرفت.
یک سال بعد از موضوع طارق الهاشمی و دستگیری محافظان او، دولت عراق محافظان رافع العیساوی وزیر دارایی را که وزیر بسیار قدرتمندی بود دستگیر کرد، این مسأله سنیها را مجبور به برگزاری تظاهرات و برگزاری تحصن‌ها علیه دولت مالکی در اطراف کشور کرد.
رافع العیساوی دومین چهره بزرگ سنی بود که از جانب دولت مالکی مورد حمله قرار گرفت و یک سال بعد از آن یعنی چند روز قبل، دستگیری احمد العلوانی پارلمانتر بسیار پر نفوذ و قدرتمند در استان الانبار صورت گرفت که این سومین حمله علیه رهبران و سیاستمداران سنی بود.
این مسأله سنیها را به نقطه‌یی رساند که احساس کنند به‌طور واقعی توسط دولت هدف قرار گرفته‌اند و رهبران آنها یکی بعد از دیگری دستگیر می‌شوند.
اگر بخواهم صریح باشم مالکی نسبت به سه سال قبل بسیار ضعیفتر است. علاوه بر سنیها، در حال حاضر مالکی، متحد بزرگی در میان شیعه ها هم ندارد، مقتدی صدر و عمار حکیم، به او و حزب او زیاد وفادار نیستند.
تهاجم به تحصن رمادی ثابت می‌کند که سیاستهای مالکی کارآیی ندارد و در جهت منافع کل کشور نیست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4b7c8e5f-c1f3-4c11-b737-927728445185"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات