728 x 90

ليبرتي,

طومار مجاهدان اشرفی در زندان لیبرتی به دبیرکل ملل‌متحد درپی چهارمین حمله موشکی

-

طومار مجاهدان اشرفی در زندان لیبرتی
طومار مجاهدان اشرفی در زندان لیبرتی
 
به چشم‌پوشی سازمان ملل بر کشتارهای اشرف و لیبرتی
که حکومت عراق آن را دست باز داشتن در ادامه جنایت
تلقی می‌کند خاتمه بدهید
ما از شما می‌خواهیم که تحقیقات مستقل سازمان ملل را
در مورد کشتار اول سپتامبر در اشرف و حملات موشکی به لیبرتی فوراً ترتیب بدهید
ما از شما می‌خواهیم حکومت عراق را وادار کنید
7 گروگان ربوده شده از اشرف را
همان‌طورکه گزارشگران سازمان ملل خواسته‌اند آزاد کند
ما از شما می‌خواهیم دولت عراق را موظف کنید
تا از تأمین الزامات امنیتی در لیبرتی ممانعت نکند
که از جمله عبارتند از:
برگرداندن 17500 تی وال
انتقال سنگرهای جان پناه سیمانی
انتقال کلاه و جلیقه‌های ایمنی و تجهیزات پزشکی از اشرف
اجازه ساختن ساختمانهای مقاوم در مقابل ترکشها برای بیماران
دو لایه کردن سقف بنگالها به هزینه خودمان
و افزایش مساحت کمپ برای پایین آوردن تراکم جمعیت
و کاهش ضریب آسیب پذیری
اگر حداقلهای حفاظتی که تا کنون صدها بار با سازمان ملل
و مقامات آمریکایی در میان گذاشته شده است، تأمین شده بود
خسارتهای انسانی در لیبرتی بسیار کمتر بود
طومار مجاهدان اشرفی در زندان لیبرتی به دبیرکل ملل‌متحد درپی چهارمین حمله موشکی

آقای بانکی مون، دبیرکل ملل متحد،

ما پس از این‌که برای چهارمین بار در تاریخ 26دسامبر 2013 مورد تهاجم سنگین موشکی قرار گرفتیم این نامه را برای شما می‌نویسیم. طی این حمله که 38 موشک از انواع موشکها به داخل کمپ اصابت کرد 3تن به‌شهادت رسیدند و 71تن مجروح و مصدوم شدند. شلیک این موشکها به لیبرتی که از بنگالهای پنلی در مساحت نیم کیلومتر مربع ساخته شده با هدف کشتار جمعی گسترده صورت می‌گیرد و ابعاد حمله موشکی در منطقه‌یی که حکومت عراق با غلظت نظامی و امنیتی بالا آن را کنترل می‌کند، بدون هماهنگیهای قبلی در سطوح بالای دولتی امکانپذیر نیست.
این حمله به‌دنبال کشتار اول سپتامبر در اشرف که طی آن نیروهای ویژه نخست‌وزیری عراق 52تن از یاران ما را به قتل رساندند و 7تن را به‌ گروگان گرفتند و درست بعد از سفر نوری مالکی به ایران برای کسب حمایت رژیم ایران برای دور سوم نخست وزیریش، صورت گرفت.
حمله فوق در شرایطی صورت می‌گیرد که تحقیقات مستقل در مورد قتل‌عام اول سپتامبر صورت نگرفته و کماکان دولت عراق از آزادی 7 گروگان ربوده شده از اشرف خودداری می‌کند.

آقای بانکی مون،
متأسفانه سازمان ملل هیچ‌گاه دولت عراق را برای کشتارهای مکرر در اشرف و لیبرتی در سالهای اخیر به‌رغم همه شواهد و اسناد موجود مسئول نشناخته است.
ما از شما می‌خواهیم به به چشم‌پوشی سازمان ملل برکشتارهای اشرف و لیبرتی که حکومت عراق آن را دست باز داشتن در ادامه جنایت تلقی می‌کند خاتمه بدهید.
ما از شما می‌خواهیم تا تحقیقات مستقل سازمان ملل را در مورد کشتار اول سپتامبردر اشرف و تهاجمات موشکی به لیبرتی به‌ویژه حمله 26دسامبر را ترتیب بدهید و قویاً از حکومت عراق بخواهید که 7 گروگان ربوده شده از اشرف را همان‌طورکه گزارشگران سازمان ملل گزارش کرده‌اند، آزاد کند.
ما از شما می‌خواهیم دولت عراق را موظف کنید تا از تأمین الزامات امنیتی در لیبرتی ممانعت به‌عمل نیاورد که از جمله عبارتند از: برگرداندن 17500 تی وال، انتقال سنگرهای جان پناه سیمانی به تعداد کافی به داخل کمپ، انتقال کلاه و جلیقه‌های ایمنی و تجهیزات حداقل پزشکی از اشرف به لیبرتی، اجازه سازندگی در لیبرتی به‌منظور ساختن ساختمانهایی که حداقل در مقابل ترکش آسیب ناپذیر باشند به‌ویژه برای بیماران، دو لایه کردن سقف بنگالها در لیبرتی با وسایلی که به هزینه خودمان خریداری می‌کنیم، و افزایش مساحت کمپ به‌منظور پایین آوردن تراکم جمعیت و کم کردن ضریب آسیب پذیری.
اگر این حداقلها، که بعد از نخستین حمله موشکی به لیبرتی در فوریه 2013 تا کنون صدها بار با مقامات سازمان ملل و مقامات آمریکایی و حکومت عراق در میان گذاشته شده است، تأمین شده بود، خسارتهای انسانی در لیبرتی در بسیار کمتر بود.

رو نوشت به:
-جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا.
-آنتونیو گوترز، کمسیر عالی پناهندگان ملل متحد.
-جفری فلتمن، معاون سیاسی دبیرکل ملل متحد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e2359fd5-636d-4826-9728-62e2793743e9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات