728 x 90

اعتراض عليه مالكي,اقدامات سركوبگرانه مالكى,

تهاجم نظامیان مالکی به متحصنان رمادی و کشته و مجروح کردن تعدادی از متحصنین

-

عشایر مسلح در رمادی
عشایر مسلح در رمادی
تلویزیون الرافدین خبر داد: بر اثر تیراندازی نظامیان مالکی در میدان عزت و شرف الانبار عراق یک نفر کشته و سه نفر مجروح شدند. ”ریاض علی رشید“ با گلوله نظامیان مالکی که به سینه‌اش اصابت کرد در داخل چادر تحصن به قتل رسید.
نوری مالکی از روزهای قبل تهدید کرده بود میدانهای تحصن در رمادی را برمی‌چیند. متحصنان هم اعلام کرده بودند که در مقابل این تهدیدها می‌ایستند.
همزمان تلویزیون التغییر خبر داد: نیروهای مالکی به منزل احمد العلوانی رئیس کمیسیون اقتصاد پارلمان عراق حمله کردند و برادر و یکی از زنان خانواده‌اش را به قتل رساندند و خود وی را نیز دستگیر کردند.
عشیره ال بوعلوان و عشایر دیگر نبردهای سنگینی با نیروهای مهاجم انجام دادند و از طریق بلندگوهای مساجد تکبیرگویان کمک می‌طلبند.
العلوانی با تعدادی از مسئولان استان تماس گرفته و برای جلوگیری از ریختن خون بیشتر و بعد از کشته شدن تعدادی از افراد خانواده‌اش خودش را تسلیم کرد.

تلویزیون الجزیره گفت: منابع مطبوعاتی در الانبار گفتند سحرگاه امروز درگیریهایی بین نیروهای نظامی اعزامی از بغداد و عشایر در تعدادی از مناطق در شهر رمادی در غرب عراق رخ داد. در این میان نیروهای وابسته به نوری المالکی نخست‌وزیر عراق احمد العلوانی نماینده مجلس از استان الانبار را به‌دنبال درگیری با محافظانش که منجر به کشتن شدن برادرش و مجروح شدن تعدادی از محافظانش شد دستگیر کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6be6a40d-ad54-4545-a0b5-69a73a90befb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات