728 x 90

,مسائل اجتماعي ايران,

بابک زنجانی: من سرباز کوچک جسور ولایتم

-

بابک زنجانی در حال تیراندازی
بابک زنجانی در حال تیراندازی
کشیده شدن فساد مالی نظام ولایت‌فقیه به کشور همسایه ترکیه، گوشه‌یی از ابعاد و گستردگی چپاولهای بی‌حساب در رژیم آخوندی را در انظار جهانیان قرار داد.

در این میان دستگاه تبلیغاتی رژیم آخوندی تلاش می‌کنند، ایرانیهای دست‌اندرکار این فساد مالی را افرادی در بیرون نظام قلمداد کنند و رژیم ولایت‌فقیه را در ببرند.

بابک زنجانی کیست؟ همدست کیست؟ همدستان او چه کسانی و چه مقاماتی هستند؟ اینها سؤالهایی است که رسانه‌های دور و نزدیک به حکومت این روزها زیاد مطرح می‌کنند و البته تا انتها هم نمی‌روند و نمی‌پرسند بابک زنجانی از جمله میلیاردرهای یک شبه در نظام ولایت‌فقیه محصول چه روندی است؟ آبشخورش کجاست؟

هر چند که این را نپرسیده‌اند، اما از قضا اولین چیزی که مردم توجه خواهند کرد همین است. این موضوع و پیامدهای آن است که 12 نماینده مجلس ارتجاع از باند خامنه‌ای را سراسیمه کرده تا در نامه سرگشاده‌ای، درخواست به محاکمه کشیدن این مهرهٴ سوخته را بکنند، والا این فضاحتی که دامنهٴ آن اکنون به سه قوه نظام رسیده ممکن است عنقریب به «رأس» هم برسد. چرا؟ از زبان 12 نماینده هراسان باند خامنه‌ای در مجلس ارتجاع بشنوید:
«الان هرسه قوه نزد کثیری از مردم متهم‌اند، تعجبی ندارد؛ زیرا وقتی این فرد به تصریح مکاتبات نظارت بانک مرکزی با مدارک سجلی مجعول در بانکهای مختلف حساب باز کرده ولی نه تنها مانعی نمی‌بیند، بلکه از آنها تسهیلات می‌گیرد؛ هنگامی که وزارت اطلاعات و نهادهای اطلاعاتی دیگر به پشتیبانی از زنجانی متهم می‌شوند ولی به جای توضیح به مردم، سکوت می‌کنند؛ وقتی با داشتن پرونده‌های متعدد قضایی که لااقل در دو مورد به محکومیت منتهی شده ولی حکم حبس اجرا نمی‌شود؛ هنگامی که چنین عنصری امین وزارت نفت شناخته شده و پول نفت فروخته شده را برای مدتها پس نمی‌دهد و کسی هم با او کاری ندارد؛ وقتی آشکار می‌شود که وی با مفسد دیگری که مدیرعاملی سازمان بزرگی را غصب کرده، برای معامله‌ای 4میلیارد یورویی به شکل غیرقانونی تفاهم‌نامه امضا می‌کند ولی صدایی از هیچ دادگاهی بلند نمی‌شود؛ هنگامی که رئیس کمیسیون اصل90 که به معرفی هیأت‌رئیسه و رأی مجلس برگزیده می‌شود، چنان موضع می‌گیرد که‌گویی در دفاع و تطهیر بابک زنجانی تلاش می‌کند؛ و... چرا متهم نشویم؟

بر اساس اطلاعات موثق موجود، دلایل کافی برای تعقیب این فرد به اتهام فساد و افساد در دست است چرا شما مسئولان محترم سه قوه... تحرک درخور به خرج نمی‌دهید؟».
(مردم‌سالاری 4 دی 92)

البته این جارو جنجالها برای مظلوم نمایی و سفیدکاری چهرهٴ نظام ولایت از طرف «برادران قاچاقچی» و «برادران هدیه بگیر از مرتضوی» چند سالی دیر است. چون الآن تمام شواهد حاکی از این است که بابک زنجانی صرف‌نظر از «استعدادهای فردی» اش یکی از محصولات نظام فاسد ولایت‌فقیه است. و چنین محصولاتی جز با همکاری ارگانهای فساد و سرکوب رژیم که بدون «اذن ولی امر» شان آب نمی‌خورند امکان رشد نداشته و ندارند.

همین حرف را نامه نمایندگان مچلس ارتجاع خطاب به سران سه قوه این‌طور تأیید می‌کند: «سالها مماشات با فساد مالی، متأسفانه امروز کشور را به فساد سیستمی‌رسانده است... ویژگی این مرحله از فساد آن است که دستگاهها و نهادهای مسئول مبارزه با فساد، خود گرفتار مراتبی از فساد می‌شوند. بدین معنا که سوءاستفاده از قدرت عمومی برای مقاصد شخصی، تباری و گروهی گسترش یافته و به رشد شگفت‌آور زراندوزان بی‌آزرمی منجر شده است.

این عناصر مشئوم که مرتباً تکثیر می‌شوند، در زمانهای نسبتاً کوتاه به ثروتهای افسانه‌ای دست می‌یازند.

این پدیده بدون همکاری دو طرف میز و در بستری از ساختارهای مستعد، قوانین و مقررات ناشفاف، سیاستهای نامناسب و محدودیتهای بی‌وجه رسانه‌ای، ممکن نیست»
(همان منبع).

بابک زنجانی به کجای نظام بسته است؟
با یک نگاه به اعترافها نمایندگان مجلس ارتجاع می‌شود سرنخ را گرفت و جلو رفت: بابک زنجانی کسی است که با انتساب خودش به یکی از «بزرگان نظام» کارش را شروع کرده. کسی است که به تصریح مکاتبات نظارت بانک مرکزی «با مدارک سجلی مجعول در بانکهای مختلف حساب باز کرده» کسی است که «وزارت اطلاعات و نهادهای اطلاعاتی» نظام با او «همکاری» می‌کننند. کسی است که «امین وزارت نفت» می‌شود. و کسی است که درست در اوج پولشویی، سیمای تحت‌امر ولی‌فقیه به «آدم» شویی او می‌پردازد. رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس، به تطهیر او می‌شتابد: محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس:
«در واقع ما آن چیزی که از آقای زنجانی خواسته‌ایم این است که باید هرچه سریعتر بدهی خود را از نفتی که فروخته‌اند به وزارت نفت بازگردانند و ایشان هم این موضوع را قبول کرده‌اند.

امثال بابک زنجانی وجود دارند و همان‌طور که آقای پورمحمدی گفته است مانند هندوانه‌یی در بسته می‌مانند که معلوم نیست چه چیزی از آب در می‌آیند. بر اساس گزارش کمیته نفت این افراد کمکهای زیادی به کشور کرده‌اند و همچنین منابع رسمی کشور که با ایشان مذاکره داشته‌اند و قرارداد بسته‌اند این موضوع را تأیید می‌کنند.

موضوع دیگری که مطرح است، مسأله چک‌هایی است که از تأمین اجتماعی گرفته و بحث بازگرداندن این چک‌ها در دستور کار کمیسیون است اما اینها بدهی منظور نمی‌شود.

آقای زنجانی فقط چک دریافت کرده است که آن هم وصول نشده و زمانی هم که چک وصول نشود دیگر بدهی و طلب محسوب نمی‌شود... پرونده و موضوع بابک زنجانی به هیچ‌وجه سیاسی نیست چرا که بررسیهای ما و همکاران‌مان در کمیسیون نشان می‌دهد هیچ سیاستمداری پشت این قضیه نیست»..


ملاحظه می‌کنید که این نمایندهٴ مجلس ارتجاع، بابک زنجانی را هفت دست آب می‌کشد. و با زرنگی می‌خواهد تمام مقامات رژیم را هم از اتهام همکاری با او در ببرد. اما نمی‌گوید چطور شد که الآن نظام ولایت می‌خواهد خود را از این «تاجر محترم» توسط بوقهای تبلیغاتیش مبرا کند. راستی چرا؟

تا آنجا که به فساد مالی این مهرهٴ سوختة باند ولی‌فقیه بر می‌گردد، اعمال او به هیچ‌وجه برای رژیم ناشناخته نیست. بابک زنجانی در سال ۲۰۱۲ توسط اتحادیه اروپا به اتهام «کمک به دور زدن تحریمها از طریق داشتن نقش کلیدی در تجارت نفت ایران و انتقال پول فروش آن به دولت ایران» در فهرست سیاه قرار گرفت. بر اساس حسابرسیهای انجام شده در اتحادیه اروپا، بانک متعلق به بابک زنجانی در مالزی و شرکتهای سرمایه‌گذاریش در منطقه جنوب شرقی آسیا مرکز دور زدن تحریمها و قاچاق پول و کالا برای نظام ولایت‌فقیه است.

پشت دفاع از بابک زنجانی چه چیزی را پنهان می‌کنند:
ولی آنچه که امروز سران اصلی نظام را از باز شدن کامل پرونده این مهرهٴ سوخته می‌ترساند نقش خود آنها در سوء استفاده‌های مالی و پولشویی در داخل و خارج کشور است. خود زنجانی گفته است: «وقتی سربازی رفته در سپاه... چون ”مرتب‌تر بود و تمیزتر می‌نوشت“ به قرارگاه فرماندهی سپاه اعزام شده است. بعد از حدود ۱۳، ۱۴ماه با دیدار اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس‌جمهور سابق از قرارگاه سپاه و تأکید بر نیاز برخی مراکز، از جمله بانک مرکزی به سرباز، وی را به‌عنوان سرباز به بانک مرکزی تهران می‌فرستند. بابک زنجانی چندی بعد راننده محسن نوربخش، رئیس وقت بانک مرکزی می‌شود. او در آنجاغیر از رانندگی کار ثبت‌نامه‌ها را هم برعهده می‌گیرد. زنجانی بعد از اتمام دوره سربازی به‌دلیل این‌که ”صاحب چند کارت“ برای دلالی بانک مرکزی بود تصمیم می‌گیرد در تزریق دلارهای بانک مرکزی برای کنترل بازار شرکت کند.

هر روز، ۱۷ میلیون تومان سود
بابک زنجانی می‌گوید، «اولین ارزی که از بانک مرکزی برای توزیع گرفته ۱۷میلیون دلار بوده؛ کارمزدی که بابت توزیع آن دریافت کرده هم ۱۷ میلیون تومان بوده است. او هر روز ۱۷ میلیون دلار از بانک می‌گرفته و پخش می‌کرده و ۱۷ میلیون تومان هم سود دریافت می‌کرده است».
این دلارها همان دلارهای نفتی است که بعد از دولت رفسنجانی، خاتمی و احمدی‌نژاد نیز با تزریق غیرقانونی آن به بازار با چند برابر قیمت رسمی، پایه‌های بی‌سابقه‌ترین رشد نقدینگی در تاریخ ایران را گذاشتند.
بعد از هاشمی رفسنجانی رد این «نابغهٴ تجارت نظام» در فسادهای مالی دولت احمدی‌نژاد رو می‌شود. فاضل لاریجانی بعد از این‌که احمدی‌نژاد فیلم او را در مجلس ارتجاع رو کرد در بخشی از شکایت‌نامه خود با اشاره به پرونده‌های ”بیمه“ و ”فساد کلان بانکی“ از بابک زنجانی یاد کرد که با سنی حدود ۴۰ سال مالک ۶۰ شرکت است و ”دوست برخی مسئولان عالی اجرایی است و دارای تعاملات گسترده با آنهاست“.
بعد از هاشمی رفسنجانی رد این «نابغهٴ تجارت نظام» در فسادهای مالی دولت احمدی‌نژاد رو می‌شود. فاضل لاریجانی بعد از این‌که احمدی‌نژاد فیلم او را در مجلس ارتجاع رو کرد در بخشی از شکایت‌نامه خود با اشاره به پرونده‌های ”بیمه“ و ”فساد کلان بانکی“ از بابک زنجانی یاد کرد که با سنی حدود ۴۰ سال مالک ۶۰ شرکت است و این گوشه‌یی از گنج قارونی است که زنجانی در دولت احمدی‌نژاد به آن دست یافتاست. اما زنجانی به‌خاطر امکان پولشویی، تنها نظر کردهٴ احمدی‌نژاد نیست. بلکه دست گرم بسیاری را درپشت اقدامات خود داشته و دارد.
بعد از هاشمی رفسنجانی رد این «نابغهٴ تجارت نظام» در فسادهای مالی دولت احمدی‌نژاد رو می‌شود. فاضل لاریجانی بعد از این‌که احمدی‌نژاد فیلم او را در مجلس ارتجاع رو کرد در بخشی از شکایت‌نامه خود با اشاره به پرونده‌های ”بیمه“ و ”فساد کلان بانکی“ از بابک زنجانی یاد کرد که با سنی حدود ۴۰ سال مالک ۶۰ شرکت است و این گوشه‌یی از گنج قارونی است که زنجانی در دولت احمدی‌نژاد به آن دست یافتاست. اما زنجانی به‌خاطر امکان پولشویی، تنها نظر کردهٴ احمدی‌نژاد نیست. بلکه دست گرم بسیاری را درپشت اقدامات خود داشته و دارد.
بابک زنجانی با حسن روحانی
بابک زنجانی هم مثل هر مهرهٴ دیگر حکومتی میزان سرسپردگیش را به نظام ولایت‌فقیه از طریق شرکت مستقیم در سرکوب به اثبات رسانده است. شرکا و دوستان این مهرهٴ سوختة ولایت و همراهیش با سرکرده‌های لباس شخصیهای آدمکش مثل مزدورحسن میرکاظمی که در جریان قیام 88 عکسهایش توسط مردم منتشر شد که با سلاح کمری در خیابانهای تهران دست‌اندرکار کشتار مردم بود.
حسن میرکاظمی مسلح سوار بر ترک موتور در جریان سرکوب قیام 88 در تهران
حسن میرکاظمی- بابک زنجانی
همچنین همراهی بابک زنجانی با مهرهٴ سوختة امنیتی رژیم، مزدور حمید فلاح هروی و همچین تصاویر خود زنجانی که در حال آموزش تیراندازی توسط مأموران بدنام لباس‌شخصی است به‌روشنی گویای ماهیت اوست.

بابک زنجانی - احمد فلاح هروی از مقامات امنیتی رژیم
بابک زنجانی - مهرداد بذرپاش نماینده مجلس ازتجاع از باند احمدی نژاد
پاسدار رویانیان - بابک زنجانی
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b59a93c4-2911-4fe6-8871-bc53ef5af5d9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات