728 x 90

بحران لبنان,مسائل اجتماعي ايران,

افزایش رویارویی دانشجویان با سرکوبگران در هفته اول دی

-

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه علم وصنعت
تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه علم وصنعت
هفته گذشته رویارویی دانشجویان با عوامل سرکوب و ارگانهای سرکوب در دانشگاهها افزایش داشت. دانشجویان در بعضی از دانشگاهها برای چندمین بار برای برکناری رؤسای مزدور دانشگاههایشان دست به اعتراض زدند. دانشجویان دانشگاه علم و صنعت سرانجام موفق شدند جبل عاملی رئیس مزدور این دانشگاه را عوض کنند و جشن برکناری را گرفتند.
دانشجویان دانشگاه هنر تهران چند بار تظاهرات کردند و خواستار برکناری رئیس مزدور این دانشگاه؛ فردی به نام سعید کشن فلاح شدند و شعار ”رئیس بی‌لیاقت استعفا استعفا“ ، سردادند. دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز هم چندبار تجمع داشتند و خواهان برکناری رئیس مزدور این دانشگاه فردی به نام دکتر جم شدند.
دانشگاههایی هم مانند دانشگاه نوشیروانی بابل همکلاسیهایشان در زندان هستند برای آزادی آنها تجمعات اعتراضی داشتند.

آنچه که در اعتراضات اخیر دانشجویی حائز اهمیت است، این است که اولاً اعترضات استمرار داشته، یعنی دانشجویان آن‌قدر به اعتراض ادامه می‌دهند تا کارگزاران سرکوبگر رژیم را در دانشگاهشان به عقب‌نشینی وادارند. دوم این‌که دانشجویان مرعوب دود و دم باندهای سرکوبگر نمی‌شوند. چون دانشجویان می‌دانند که رژیم زهر خورده آخوندی از خشم دانشجویان به‌شدت وحشت‌زده است. نمونه وحشتزدگی رژیم را در خوزستان دیدیم. کارگزاران رژیم در وحشت از همبستگی دانشجویان با مردم به‌پاخاسته اهواز که هر هفته علیه خشکاندن و آلودگی رود کارون اعتراض می‌کنند، پلاکارد بزرگی را در دانشکدهٴ ”سما“ نصب کردند که به‌طور خلاصه دانشجویان را تهدید می‌کند که: ”هر اقدام اعتراضی و تجمع“ ، ”اخلال در نظم و امنیت“ ، ”شایعه پراکنی و نشر دروغ و فتنه“ ، ”ضربه زدن به اموال دانشکده“ مجازات یک ترم محرومیت از تحصیل را به‌دنبال خواهد داشت. اما دانشجویان این ترفندها رو به سخره گرفتند و در زنجیرهٴ انسانی 20هزار نفرهٴ اهواز شرکت کردند. در نجف آباد باندهای فاشیستی وابسته به بسیج، دانشجویی به نام مجتبی رسولی دانشجوی ترم5 رشته عمران دانشگاه آزاد نجف آباد را ربودند و شکنجه کردند. دانشجویان به همراه خانواده این دانشجو دست به اعتراض زدند، در دانشگاه علم و صنعت مزدوران روی تابلو پارک آسا که یادآور قیام 88 است، یک جملهٴ دیگری نصب کردند. دانشجویان شجاع پاسخ این اقدام رژیم را دادند و اعلام کردند از نامگذاری شهید راه آزادی کیانوش آسا برای این پارک کوتاه نمی‌آیند.

در شهر کرد دانشجویان تلاش داشتند برای روز اربعین مراسمی مستقل برپا کنند، اما مزدوران بسیج به دانشجویان حمله کردند با این هدف که دانشجویان پراکنده شوند، دانشجویان نه تنها از باتون و ابزار سرکوب مزدوران جا نزدند، بلکه ایستادگی بیشتری کردند و با مزدوران بسیج درگیر شدند و به مزدوران نشان دادند وقتی دانشجویان اراده می‌کنند دستها را در هم زنجیر کنند، پشت همدیگر را داشته باشند، مزدوران باتون به‌دست خامنه‌ای در دانشگاه نمی‌توانند ارادهٴ نسل جوانی که آزادی، برابری و رفع تبعیض می‌خواهد را سست کنند. در یک کلام مجموعه اعتراضات هفته گذشته دانشجویان پیامی برای رژیم آخوندی داشت که جنبش دانشجویی نه تنها سر بازایستادن ندارد بلکه روز به روز تعمیق وگسترده می‌شود تا روزی که این رژیم به زباله‌دان تاریخ افکنده شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aecdf1e5-f835-4815-b5a9-65191e14c85a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات