728 x 90

كنوانسيون ايرانيان,

خبرگزاری آنسا: مریم رجوی: مبارزه برای آزادی و دموکراسی ادامه دارد

-

خبرگزاری آنسا
خبرگزاری آنسا
رم، 19دسامبر – آنسا – ”سیاست مماشات آمریکا و اتحادیه اروپا در قبال رژیم ایران نمی‌تواند رژیم ملاهای ایران را از دستیابی به بمب برحذر دارد. گروه کشورهای1+5 باید اصرار بورزد تا برنامه اتمی این رژیم را به‌طور کامل متوقف سازد، راه‌حل در دسترس است، ولی یک سیاست قاطع ضروری است“.
این خواسته توسط مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران در کنفرانسی در رم که توسط کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد برگزار گردید، مطرح شد.
مریم رجوی گفت: ”بایستی این رژیم را وادار کرد که به پروتکل الحاقی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که دیدارهای سرزده از سایتهای اعلام شده یا نشده را مجاز می‌شمارد تن بدهد.
همچنین لازم است انباشتهای اورانیوم و سایتهای غنی‌سازی از میان برداشته شود و از کاهش تحریمها تا زمانی که رژیم تصمیمات شورای امنیت را نپذیرفته اجتناب کرد“.
او که در برابر جمعیتی انبوه سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: حکم صادر شده توسط دادگاه اسپانیا، فالح فیاض مشاور امنیت ملی نوری مالکی نخست‌وزیر عراق را به‌عنوان مسئول حمله‌یی که در اول سپتامبر در کمپ اشرف صورت گرفت و باعث کشته شدن 52 عضو مقاومت ایران و ربوده شدن 7تن دیگر گردید، مورد پیگرد قرار داده است.
مریم رجوی گفت: ”این حکم رشته‌های جنایت نفر دوم دولت دست‌نشانده عراق را برملا کرده و وی را به‌عنوان مسئول ارتکاب این کشتار که یک جنایت علیه بشریت است، متهم می‌شناسد، این نشان می‌دهد که هیچ مجرمی نمی‌تواند از عدالت درامان باشد. کارزار ما برای آزادی هفت گروگان ربوده شده و آزادی تمامی زندانیان سیاسی بازداشت شده در زندانهای رژیم ایران ادامه دارد“.
رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران سپس به مقاومت برای آزادی و احترام به حقوق‌بشر و استقرار نظامی مبتنی بر جدایی دین از دولت فراخواند. او نتیجه‌گیری می‌کند که تنها به این ترتیب است که می‌توان یک دموکراسی و یک ایران آزاد داشت.
فراخوان رجوی توسط سخنرانهای دیگر حاضر در پنل انعکاس یافت. اینگرید بتانکور کاندیدای ریاست‌جمهوری کلمبیا در این کنفرانس می‌خروشید: «شما نمی‌توانید با دیکتاتورها به صلح برسید»
وزیر خارجه و دفاع در دولت قبلی فرانسه میشل آلیوماری ضرورت هشیاری (در مذاکرات با رژیم ایران) را خاطرنشان کرد و این‌که 1+5 نباید هشیاری‌شان را از دست بدهد و تحریمها را لغو کنند.
و بالاخره همکار میشل آلیو ماری، برنارد کوشنر، رئیس دیپلوماسی فرانسه در دولت قبلی این کشور، موضع سختی اتخاذ کرد و در مورد حمله به کمپ اشرف گفت بدون موافقت مالکی که وی او را یک نخست‌وزیر ”ناشایست“ نامید، این قتل‌عام هرگز اتفاق نمی‌افتاد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7e6fac01-d751-4287-bad5-d79e83c89678"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات