728 x 90

اختلاس عوامل رژيم,

افشای نقش رژیم ایران در شبکه گسترده پولشویی و فساد مالی در ترکیه

-

سفیر رژیم در ترکیه
سفیر رژیم در ترکیه
با دستگیری مدیر هالک بانک ترکیه به اتهام پولشویی و نقل‌و انتقال پول و طلا به ایران و دور زدن تحریمهای رژیم آخوندی، انگشت اتهام به سوی سفیر رژیم در آنکارا نشانه رفته است.
سایت پاسدار رضایی نوشت:
«رسانه‌های ترکیه در حال جوسازی علیه ایران و به‌ویژه سفیر ایران در آنکارا هستند و به نوعی می‌خواهند سفیر ایران در ترکیه را با جریان فساد اقتصادی مربوط کنند.
تودی زمان ترکیه در مطلبی با تیتر‌ «سفیر ایران مدیریت هوشمندانه‌هالک بانک را تحسین کرد»، سعی بر آن داشته به نوعی پای سفیر ایران را به موضوعی که به تازگی در این بانک رخ داده است، باز کند. گویا این نشریه با بازخوانی سخنان حدود یک ماه پیش سفیر ایران در جمع اعضای انجمن خبرنگاران دیپلوماتیک در سفارت ایران در آنکارا، در خصوص روابط خوب این بانک با ایران و تجار ایرانی، سعی بر آن دارد، این‌گونه القا کند که ایران و مقامات ایرانی مستقر در آنکارا احتمالاً از جریانهای این فساد بانکی در ترکیه باخبر بوده و حتی خود آن را مدیریت می‌کرده‌اند».
سایت پاسدار رضایی خاطرنشان کرد: «علیرضا بیگدلی، سفیر ایران در ترکیه‌در ۲۹ نوامبر در جمع خبرنگاران حاضر در سفارت ایران گفته بود: مدیریت خوب هالک بانک، نقش مهمی در روابط خوب بین ایران و ترکیه بازی می‌کند و این بانک از مسیر مراودات خود با ایران، عواید خوبی به دست می‌آورد. هالک بانک نمونه‌ای از همکاری‌های موفق با ایران در میان نهادهای اقتصادی ترکیه است.
حال تودی زمان ترکیه با بازخوانی این سخنان، آن هم بلافاصله پس از ماجرای فساد اقتصادی در هالک بانک، گویا این‌گونه القا می‌کند که ایران و مقامات ایرانی در جریان این موضوع بوده‌اند. به ادعای این روزنامه، رضا ضراب، تاجر ایرانی که در همین رابطه بازداشت شده، مشغول پولشویی به نفع ایران بوده و رقم ۱۳۷ میلیون لیره ترکیه به فرزندان سه وزیری که آنها نیز بازداشت شده‌اند، رشوه.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63e41722-510f-4ab0-8542-72cf4c21a8f7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات