728 x 90

اعدام جمعي,حركات اعتراضى داخل,

اعتراضات دانشجویی و کارگری در تهران، ارومیه، طبس و پاکدشت

-

تظاهرات دانشجویان دانشگاه تبریز- آرشیو
تظاهرات دانشجویان دانشگاه تبریز- آرشیو
 
اعتراض و قیام
هر فرصت، هر زمان، هر مکان

• اعتراضات دانشجویی در دانشگاه علم و صنعت و هنر تهران
• اعتراضات کارگران در ارومیه، طبس و پاکدشت
• تحصن کارگران تراکتور سازی تبریز
• تجمع اعتراضی مردم در اردبیل
• جزییات جدیدی از هلاکت شماری از نیروهای پاسدار و بسبیجی در درگیریهای زاهدان
• اعدام 5زندانی در زاهدان و ارومیه

دانشجویان دانشگاه هنر تهران روز چهارشنبه 27آذر ماه بار دیگر تجمع کردند و خواستار استعفای رئیس مزدور این دانشگاه سعید کشن فلاح شدند. دانشجویان با شعار ”رئیس بی‌لیاقت استعفا استعفا“ خواستار برچیده شدن فضای امنیتی در دانشگاه شدند.

دانشجویان دانشگاه علم و صنعت تهران روزگذشته در اعتراض به فضای امنیتی دانشگاه تجمع و راهپیمایی کردند. دانشجویان در پارک شهید کیانوش آسا جمع شده و سرود جمعی خواندند.

کارگران کارخانه تراکتور سازی تبریز روز پنجشنبه 28آذر در اعتراض به پرداخت نشدن هشت ماه حقوق عقب‌افتاده در مقابل ساختمان استانداری رژیم در این شهر تحصن کردند

کارگران اخراجی شرکت سازه‌های آبی در شهرطبس روز چهارشنبه 27آذر ماه تجمع کردند و به اخراج خود و پرداخت نشدن مطالبات عقب‌افتاده اعتراض کردند.

جمعی از کارگران اخراج شده شرکت پونل پاکدشت روز چهارشنبه 27آذر در اعتراض به پرداخت نشدن یک سال و نیم مطالبات عقب‌افتاده در مقابل دادسرای رژیم در این شهر تجمع کردند.

کارگران کارخانه آفتاب ارومیه روز سه‌شنبه 26آذر به پرداخت نشدن 5ماه حقوق عقب‌افتاده اعتراض کردند. این کارخانه تولید کننده مواد لبنی است.

جمعی از مردم اردبیل در مقابل شورای قلابی شهر تجمع کردند و اعتراض خود را به وضعیت نابسامان شهر ابراز کردند.

به گزارش دریافتی وضعیت جسمی‌زندانی سیاسی احمد دانشپور مقدم از بستگان مجاهدان اشرفی وخیم است. وی که محکوم به اعدام است، به انواع بیماریهای حاد مبتلاست اما دژخیمان اجازه مراجعه وی به پزشک را نمی‌دهند. وزن این زندانی سیاسی به 40کیلوگرم کاهش یافته است.

رژیم ضدبشری آخوندی 5 زندانی را در ارومیه و زاهدان به‌دار آویخت. سه زندانی در زندان ارومیه و دو زندانی در زندان مرکزی زاهدان حلق‌آویز شدند.

ـ براساس جزئیات جدیدی از در درگیریهای روز یکشنبه در خیابان باقری زاهدان، حداقل 5تن از نیروهای واحد مرصاد وابسته به نیروی تروریستی قدس به هلاکت رسیدند و سرهنگ پاسدار دشتی زاده سرکرده آگاهی استان سیستان و بلوچستان به‌شدت مجروح شده است. در این درگیری که 24ساعت ادامه داشته هم‌چنین 8تن از مزدوران بسیجی به‌شدت مجروح شدند. مزدوران سپاه پس از این درگیری 80نفر را از اهالی خیابان باقری دستگیر کردند که اکثر آنان، زنان، کودکان، افراد سالمند و به‌خصوص جوانان می‌باشند. بنا‌به گزارش رسانه‌های حکومتی دو تن از کسانی که در برابر یورش پاسداران ایستادگی کردند کشته شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b97cee64-6226-4b6b-a863-99933528acc4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات