728 x 90

بن بست اتمي,

سردرگمی و هراس نظام ولایت

-

خامنه‌ای، حسن روحانی، رفسنجانی
خامنه‌ای، حسن روحانی، رفسنجانی
وزارت خزانه‌داری آمریکا، شمار دیگری از شرکتها و افراد را به‌دلیل نقش داشتن در برنامه اتمی دیکتاتوری آخوندی در فهرست سیاه تحریمها قرار داد
وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین به ۱۹ فرد و شرکت خارجی به‌دلیل نقض تحریم شرکت هواپیمایی ماهان وابسته به سپاه پاسداران اخطار داد
وزارت خزانه‌داری آمریکا در اطلاعیه‌ای که در همین رابطه صادر کرد اعلام کرد: ”لیست‌گذاری امروز شرکتها و افراد بخشی از یک تهاجم دولت آمریکاست تا تضیمن کند که چارچوب تحریمها هم‌چنان بسیار مستحکم خواهند بود.
همان‌طورکه تحریمها در آوردن رژیم ایران به پای میز مذاکره بسیار مهم بودند. فشار تحریمها در آنجه ما در جستجوی آن هستیم بسیار اساسی هستند و این یک راه‌حل فراگیر و بلندمدت است تا همه نگرانیهای جامعه بین‌المللی را در مورد برنامه اتمی رژیم ایران برطرف کند“.
خبرگزاری فرانسه نوشت دیوید کوهن معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم گفت عمل امروز آمریکا بایستی یادآوری سختی باشد برای شرکتها، بانکها و واسطه‌های بازرگانی در هر جا که ما بی‌رحمانه به تحکیم تحریمهای خود ادامه می‌دهیم حتی اگر ما درصدد کشف امکان یک راه‌حل فراگیر و بلندمدت با رژیم ایران در زمینه برنامه اتمی این رژیم باشیم.
پس از اعلام تحریمهای جدید از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا مهره‌های درجه یک نظام به صحنه آمدند و سردرگمی خود و ترس و لرز نظامشان را به نمایش گذاشتند.
تیم فنی مذاکره‌کننده هسته‌یی رژیم پس از 4روز گفتگو، مذاکرات بین رژیم آخوندی و کشورهای 5+1 را ترک کرد و به تهران بازگشت در این رابطه خبرگزاری فرانسه گزارش داد ساعتهایی بعد از از این‌که وزارت خزانه‌داری آمریکا تعدادی از شرکتها و افرادی را که از برنامه اتمی رژیم ایران حمایت کرده بودند در لیست سیاه قرارداد، مذاکره‌کنندگان رژیم ایران تصمیم به قطع مذاکره گرفتند.
خبرگزاری اطلاعات آخوندها موسوم به مهر نیز بازگشت تیم مذاکره‌کننده رژیم در وین را به تحریمهای جدید آمریکا مرتبط دانست و نوشت: ”مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 دیشب پس از چهار روز مذاکره فشرده در پی اعمال تحریمهای جدید از سوی آمریکا علیه شرکتهای همکاری کننده با ایران متوقف شد و یک منبع مطلع این تحریمهای جدید را خلاف مسیر توافقات و دلیل اصلی بازگشت تیم ایرانی از وین در میانه مذاکرات خواند“
عباس عراقچی معاون وزارت‌خارجه رژیم و مذاکره‌کننده اصلی رژیم با کشورهای 1+5 در ژنو نیز سردرگمی نظام ولایت را به مقامات آمریکایی نسبت داد و تحریمهای آمریکا را بازی دوگانه نامید که اصلاً به نفع مذاکرات نیست و خلاف روح توافقنامه ژنو است.
معاون وزیر خارجه رژیم به تلویزیون شبکه یک رژیم گفت: ”روز گذشته و بعد از توافق ژنو به‌نوعی مواجه بودیم با یک نوع سردرگمی و بهرحال عدم تصمیم‌گیری و سیاستهای مشخص توسط دولت آمریکا به‌خصوص این‌که از یکطرف در کنگره تلاش می‌کردند که جلوی تحریمهای جدید را بگیرند و از طرف دیگر با حرکتی که دیشب انجام دادند، خزانه‌داری آمریکا تعدادی شرکتهای جدید را به لیست تحریم اضافه کردند“.
سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم نیز در یک اقدام غیرمعمول که روز جمعه صورت گرفت در واکنش به تحریمهای جدید آمریکا، آنها را «سؤال برانگیز»، «غیر سازنده» و «خارج از تفاهم ژنو» خواند و گفت: ”در حالی که مقامات دولت آمریکا به ظاهر در حال توجیه بخشهای قانونگذاری ایالات متحده برای خودداری از تصویب تحریمهای جدید هستند، از سوی دیگر در اقدامی سؤال‌برانگیز وزارتهای خزانه‌داری و خارجه آمریکا در اقدامی غیرسازنده... مجدداً به این اقدام تکراری و بی‌فایده مبادرت کرده‌اند».

بلافاصله پس از اعلام تحریمهای جدید آمریکا، گوشه‌هایی از ترس و لرز رژیم ولایت‌فقیه از پیامدهای جام زهر اتمی در نمایشهای جمعه در تهران و قم و سایر شهرستانها برملا شد.
امام جمعه گماشته خامنه‌ای در قم وحشت‌زده گفت: ”اخیراً سران کاخ سفید می‌گویند می‌خواهیم پیچ و مهره دستگاه غنی‌سازی جمهوری اسلامی را هم جمع کنیم در حالی‌که هنوز مرکب توافق ژنو خشک نشده است“.
در جمعه‌بازار تهران نیز، آخوند موحدی کرمانی نسبت به عواقب خوردن جام زهر اتمی هشدار داد و اظهار داشت هر چه بیشتر امتیاز بدهیم بیشتر می‌خواهند، حق غنی‌سازی را انکار می‌کنند و می‌گویند همه گزینه‌ها، حتی نظامی، روی میز است.
وی درباره فلاکت و استیصال رژیم گفت: ”درحل مشکلات اقتصادی، بالاخره ما باید چه کار بکنیم؟ آنها می‌گویند فقط 4میلیارد می‌دهند آن هم به اقساط. هرچه بیشتر امتیاز بدید، عطش آمریکا بیشتر می‌شه. عطش آمریکا و پنج به‌علاوه یک بیشتر میشه اونها سیری ناپذیرند. در هر مرحله که جواب مثبت می‌دهند، دادند، دادید، گرفته‌اند، توقع جدیدی، بهانه جدیدی، برای اونها پیش می‌آید. هنوز مرکب توافق خشک نشده، که زیر همه چیز می‌زنند و انکار، حق غنی‌سازی می‌کنند. با کمال پررویی می‌گوید همه چیز روی میز است، هر پیشنهادی. مگر میشه در فضای مذاکره اینجور سخن گفت“
پاسدار محمدرضا نقدی سرکرده بسیج ضدخلقی نیز ضعف و زبونی رژیم را به نمایش گذاشت و گفت: ”پرونده‌یی که امروز در ژنو در جریان است به سطری کمتر از آن رضایت نمی‌دهیم“.
وی در عین‌حال برای روحیه دادن به نیروهای وارفته بسیجی گفت: کوچکترین تعرضی را به حاکمیت خود قبول نمی‌کنیم و دشمن بداند این خط قرمز ماست.
پاسدار نقدی افزود: ”به آمریکا اعتماد نداریم. شعار مرگ آمریکا ادامه دارد و این تنها با تغییر ماهیت آمریکا از میان خواهد رفت“
اکثر ائمه جمعه ریز و درشت رژیم در شهرها نیز که برای خواندن خطبه در نمایش جمعه‌بازار از بیت ولایت خط می‌گیرند، نتوانستند وحشتشان را از تحریمهای جدید پنهان کنند و نگران بودند که در جریان مذاکرات هسته‌یی، ممکن است پیچ و مهره‌های تأسیسات هسته‌یی را هم از دست بدهند، اما باز هم طرف مقابل دست از سر نظام ولایت برندارند و بیش از آنچه که اکنون می‌خواهد، زیاده‌خواهی کند.

اظهارات ترس‌آلود مهره‌های نظام، ضعف و ذلت رژیم را به‌وضوح به نمایش برملا می‌کند. دلهره و هراس مهره‌های رژیم در شرایطی است که به‌لحاظ اقتصادی کفگیر رژیم به ته دیگ خورده و ورشستگی نظام در تمامی عرصه‌ها خصوصاً در عرصه اقتصادی، نظام ولایت را نیازمند این مذاکرات کرده تا شاید از مذاکرات آبی برای نظام درگل فرو رفته گرم بشود و راه تنفسی در زمینه مشکلات و ورشکستگی اقتصادی پیدا کند. به همین دلیل بود که رژیم به قول آن مهره نظام، در مذاکرات ژنو همه چیز را داد و چیز اندکی گرفت و آخوند روحانی نتیجه مذاکرا را به‌عنوان دست آورد نظام در بوق کرد و بلافاصه پس از مذاکرات ژنو پیام به‌اصطلاح دست آورد بین او ولی‌فقیهش تبادل شد.
اکنون که مهره‌های نظام می‌بینند به‌رغم این‌که همه چیز را دادند ولی چیز دندانگیری نصیب نظام درگل فرو رفته‌شان نشده و حریف با اقدامات خود تلاش دارد که آخرین رمقهای رژیم را بگیرد و اقدامات سخت‌تری انجام می‌دهد، یاس و سرخوردگی به ذلت بارترین صورت در همه باندهای رژیم خود را نشان می‌دهد تا جایی که امام جمعه خامنه‌ای در تهران با استیصال و آه و ناله می‌گوید بالاخره ما چه‌کارباید بکنیم!
سردرگمی وپریشان حالی نظام و عمله و اکره‌های دانه درشت آن در حالی است که هنوز ولی‌فقیه جرعه‌یی از جام زهر را نوشیده و در این راستا یک یک گام را برداشته است، مطمئناً اگر نظام به‌طور پای توافق کامل با قدرتهای غربی برود و امتیازاتی را که آنها می‌خواهند بدهد، در آن صورت وضعیت زار و نزار رژیم و دلهره خر مهره‌های بیش از آنچه که الآن مشاهده می‌شود و چه کنم چه کنم نظام بیشتر از این خواهد بود که امام جمعه خامنه‌ای در مورد تحریمهای جدید ناله سر می‌دهد و می‌گوید بالاخره ما باید چه کار بکنیم! و به قول امام جمعه قم مجبور شوند پیچ و مهره دستگاه غنی‌سازی هم جمع کنند.
این، بن‌بست نظام در مرحله زهرخوران است در زمانی که نظام ولایت‌فقیه در تمامی زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی به بن‌بست و فلاکت رسیده است، تضادهای درونی جامعه نیز در غلیان و جوشش است، هر روز اقشار مختلفی از مردم در تظاهرات و اعتراضاتشان نظام پا به گور ولایت را به چالش می‌طلبند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d6e4b313-8bda-45d3-8adb-d36e8538baaf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات