728 x 90

مسائل اجتماعي ايران,

دستکم ۱۰مورد درگیری مردم با نیروهای سرکوبگر در آذر ماه نشانه گسترش روحیه مقاومت

-

درگیری مردم با نیروی سرکوبگر انتظامی - آرشیو
درگیری مردم با نیروی سرکوبگر انتظامی - آرشیو
ظرف چند هفته گذشته مواردی از ایستادگی مردم به‌خصوص جوانان در مقابل نیروهای سرکوبگر رژیم وجود داشته که در آنها مردم تن به خواست نیروی سرکوب دشمن نداده و شجاعانه در مقابل آنها ایستادگی کرده و کار به درگیری با نیروی سرکوبگر کشیده است. مواردی از قبیل درگیری جوانان با مأموران به‌اصطلاح امر به معروف و نهی از منکر رژیم گوشمالی دادن آنها، مواردی که مردم آخوند خمینی صفتی را که به‌اصطلاح قصد ارشاد و امر به معروف جوانان و مردم را داشت گوشمالی دادند، موردی که مردم با تهاجم به یک آخوند، یک چشم او را از حدقه درآوردند و کف دشتش گذاشتن دو... همه اینها نشانه ایستادگی و به‌کارگیری قهر متقابل از طرف مردم در مقابل گزمگان حکومت ولایت‌فقیه است که در این زمینه باید به مردم و جوانان شجاعی که در مقابل دشمن می‌ایستند و حق مزدوران آن را کف دستشان می‌گذارند درود فرستاد.

ایستادگی و درگیری با نیروی سرکوب، در جنبش اعتراضی مردم ایران علیه رژیم ولایت‌فقیه، یک گام به جلو در حرکات اعتراضی مردم است. ایستادگی مردم و مقابله آنان با مزدوران دشمن، بیانگر عزم و اراده آنان برای تحقق خواسته‌های خود می‌باشد و نشانه این است که مردم برای رسیدن به آزادی و خواسته‌های خود، بهای آزادی را حتی آنجایی که لازم باشد، با درگیرشدن با نیروهای سرکوب می‌پردازند.

حرکات اعتراضی که به ایستادگی و درگیری مردم با نیروهای انتظامی و سایر ارگانهای رژیم منجر می‌شود، همچنین بیانگر عمق نفرت مردم از رژیم ضدبشری خامنه‌ای و مزدوران آدم کش آن است.
جنبه دیگر درگیری مردم با نیروهای سرکوبگر و وادار کردن آنان به عقب نشینی، نشانه رشد و اعتلای جنبش‌های اعتراضی مردمی و ضعف نیروی سرکوبگر است که دقیقاً از ضعف نظام و طلسم‌شکستگی ولی‌فقیه ناشی می‌شود.

وقتی اعتراضات مردمی استمرار دارد و گروه گروه از اقشار مختلف به حرکات اعتراضی روی می‌آورند، طبعاً قهر و سرکوب نیروهای سرکوبگر رژیم، نمی‌تواند تا بی‌نهایت ادامه پیدا کند و با همه اعتراضات مردمی مقابله کند. رشد و اعتلای جنبش‌های اجتماعی و ایستادگی مردم در مقابل نیروهای سرکوبگر رژیم ولایت‌فقیه، لاجرم راه به این می‌برد که نیروی سرکوب روحیه خود را از دست می‌د‌هد و انگیزه‌هایی مانند پاداش و مزایا و... نمی‌تواند با وحشت رویارو شدن با خشم مردم برابری کند.
در یک کلام می‌توان گفت استمرار جنبش‌های مردم و ایستادگی مردم در مقابل قهر ضدانقلابی و سرکوب نیروهای سرکوبگر، لاجرم نیروی سرکوب را به تدافع می‌اندازد و به مرحله‌ای می‌سد که دیگر نیروی سرکوب، توان مقابله با جنبش‌های اجتماعی بزرگ مردم را ندارد و به‌تدریج رأس نظام یعنی ولی‌فقیه جنایتکار هدف اعتراضات و تظاهرات مردمی قرار می‌گیرد.

درقیام ضدسلطنتی این تجربه به اثبات رسید وقتی اقشار بزرگتری از مردم به تظاهرات می‌پیوستند، وقتی خواستهای مردم روز به روز رادیکالیزه می‌شد و خشم مردم به‌صورت قهر انقلابی در مقابل مأموران رژیم شاه بروز پیدا می‌کرد، زمانی که در تظاهراتهای مردمی رأس حکومت هدف قرار گرفت و شاه که سمبل حاکمیت بود
هدف اصلی نفرت همه مردم قرار می‌گرفت، انگیزه سرکوب نیروهای شاه کاهش می‌یافت و با اوج گرفتن تظاهرات مردمی، دسته‌دسته سربازان وکادرهای ارتش، سربازخانه را ترک کرد‌ه و لباس منفور ارتش شاه را بیرون می‌انداختند
بنابراین به‌کار بردن عمل متقابل قهر و درگیری با نیروی سرکوب و هدف قرار دادن رأس نظام یعنی ولی‌فقیه جنایتکار در اعتراضات و تظاهرات مردمی، مؤثرترین شیوه برای عقب نشاندن آنان و رسیدن به خواستهای مردمی است. تجربه نشان داده که می‌توان با ایستادگی، نیروی سرکوب را عقب نشاند و این موضوع در تعدادی از حرکتهای اعتراضی اخیر مردمی به اثبات رسیده است.

مواردی از درگیری مردم و دانشجویان با مزدوران رژیم به شرح زیراست:
20آذر جوانان تهرانی با مأموران سرکوبگر رژیم در پاسگاه کن ـ سولقان درگیر شدند. آنها به دستگیری چند تن از جوانان در منطقه کن و کوهسار در غرب تهران به بهانه واهی امر به معروف و نهی از منکر اعتراض کردند و با مأموران پاسگاه درگیر شدند.
19آذر جوانان منطقه 22بهمن بندرعباس با مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی که قصد دستگیری چند تن از ساکنان این منطقه را داشتند، درگیر شدند. بنا‌ به گزارشهای دریافتی با اوجگیری درگیریها و تیر اندازی مأموران به سمت مردم، جوانان با سنگ و بطری به آنان حمله کردند.
18آذر در میدان رضاییهای تهران، جمعی از مردم با مزدوران گشت ارشاد که یک دختر جوان را به بهانه آخوند‌ساخته بدحجابی دستگیر و قصد بردن او را داشتند درگیر شدند. مردم خشمگین توانستند این دختر را از چنگ مزدوران درآورده و وی را نجات دهند.
16آذر دانشجویان در بیرون محل سخنرانی آخوند روحانی تجمع اعتراضی برپا کردند و با مزدوران بسیجی درگیر شدند. دانشجویان پلاکاردهای تبلیغاتی بسیجیان را از هم دریدند و شعار می‌دادند: ”دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد“ ، ”زندانی سیاسی آزاد باید گردد“ ، ”بسیجی حیا کن دانشگاه رو رها کن“ ، ”بسیجی دروغگو، کارت دانشجویی ات کو“ ، ”دانشجوی سهمیه همینه همینه“. درگیری دانشجویان با مزدوران بسیجی تا ساعتها پس از ترک دانشگاه توسط روحانی ادامه داشت.
16آذر دانشجویان دلیر دانشگاه نجف آباد که از یک هفته قبل در تدارک برگزاری روز دانشجو بودند، با مزدوران رژیم درگیر شدند.
دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک تهران روز به‌مناسبت 16آذر تجمع کردند. دانشجویان درتجمع خود سرود یاردبستانی را خواندند و شعار سردادند. مزدوران بسیجی تلاش کردند تجمع دانشجویان را پراکنده کنند اما دانشجویان با مزدوران درگیر شدند.
14آذربیش از هزار نفر از زلزله‌زدگان برازجان روز چهارشنبه در مقابل فرمانداری رژیم تجمع اعتراضی برگزار کردند و با مأموران سرگوبگر انتظامی درگیر شدند. زلزله‌زدگان خشمگین علیه کارگزاران دزد و غارتگر رژیم در بوشهر و برازجان شعار می‌دادند.
5آذر بیش از 300تن از تولیدکنندگان صنایع دستی در سراسر استان چهار محال و بختیاری در تقاطع خیابان 15خرداد و خیابان شریعتی شهرکرد تجمع کردند و به وضعیت بدمعیشتی اعتراض کردند.. تجمع‌کنندگان از ساعت 8 صبح با تشکیل زنجیره انسانی و مسدود کردن خیابان پانزده خرداد با مأموران سرکوبگر نیروهای انتظامی درگیر شدند.
3آذرمردم ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان با مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی که یک جوان بی‌گناه را به ضرب گلوله به قتل رساندند، درگیر شدند و به طرف آنها سنگ پرتاب کردند
21آبان کارگران کارخانه‌ها شهرک صنعتی سامان که از یک سال پیش در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند صبح روز دوشنبه 20آبان ماه، در مقابل استانداری رژیم در شهرکرد تجمع اعتراضی برگزار کردند. کارگران معترض با مأموران نیروی انتظامی که قصد پراکنده کردن آنها را داشتند، درگیر شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a62aea87-ec72-4743-83a1-836b7836ca4e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات