728 x 90

اشرف - حمايت بين المللي,

خبرگزاری فرانسه: اپوزیسیون ایران در تبعید به «قاطعیت» در مقابل رژیم تهران فراخوان می‌دهد

-

خبرگزاری فرانسه
خبرگزاری فرانسه
 
خبرگزاری فرانسه- 7دسامبر 2013 (16آذر92) پاریس ـ دو روز قبل از نشست وین برای مذاکره در مورد اجرای توافق محدود کردن فعالیتهای اتمی رژیم ایران، اپوزیسیون ایران بار دیگر روز شنبه از قدرتهای غربی خواست در برابر حکومت تهران قاطع باشند.
در جریان یک کنفرانس در پاریس، مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران گفت: «رژیم ولایت‌فقیه، ضعیف شده و در بن‌بست است و مجبور شده که در برنامه اتمی و ساختن بمب اتمی عقب‌نشینی کند».
با این حال، او تأیید کرد که توافق حاصله در ژنو در اواخر نوامبر دارای «کاستیهای ناموجهی» است.
مریم رجوی گفت «نباید نتیجه گرفت که رژیم قصد دارد از بمب اتمی صرف‌نظر کند. برای ولی‌فقیه نظام مذاکره و توافقنامه یک بازی تاکتیکی است نه تغییر ماهیت و نه دست‌برداشتن از استراتژی بمب‌سازی».
خانم رجوی با این ارزیابی که «یک سیاست قاطع در برابر این رژیم، ضروری است» به‌طور خاص خواهان این شد که «رژیم ایران مجبور شود اصول بازرسیهای سرزده و از کار انداختن تمام سایتهای اتمیش را بپذیرد».
رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران در مقابل چندین شخصیت آمریکایی از جمله شهردار پیشین نیویورک رودی جولیانی و رئیس پیشین حزب دموکرات آمریکا هاوارد دین، سخنرانی می‌کرد.
مریم رجوی، سه روز مانده به روز جهانی حقوق‌بشر، وضعیت حقوق‌بشر در ایران جایی که حقوق «توسط فاشیسم مذهبی ملایان زنده به گور شده است» را افشا کرد.
او تأکید کرد: «در 11ماه گذشته، بنا‌ به گزارش عفو بین‌الملل، 600تن در ایران توسط ملاها اعدام شده‌اند. حدود 400نفر بعد از روی کارآمدن آخوند حسن روحانی، رئیس‌جمهور جدید رژیم ایران بدار آوریخته شدند».
مریم رجوی در کنفرانس پاریس- که نائومی توتو، دختر اسقف اعظم دزموند توتو، از آفریقای جنوبی نیز شرکت داشت- از نلسون ماندلا، رهبر پیشین آفریقای جنوبی که روز پنجشنبه درگذشت، تجلیل شایانی به‌عمل آورد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/75e3f679-ef01-48df-9779-6a8810ae9778"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات