728 x 90

-

کابوس مشترک باندهای در حال جنگ؟

-

مذاکره بین رژیم ایران و پنج به‌علاوه یک در ژنو
مذاکره بین رژیم ایران و پنج به‌علاوه یک در ژنو
از فردای امضای قرارداد اتمی ژنو شاهد تشدید تصاعدی جنگ قدرت در درون رژیم هستیم. باند ولایت که در روزهای اول به‌خاطر تأیید کتبی‌خامنه‌ای، از قرارداد محترمانه اسم می‌بردند، اکنون آشکارا آن را ذلت‌بار توصیف می‌کنند. با عباراتی مثل: ضعیف‌تر از «ترکمانچای» و کمتر از یک «آتش‌بس موقت» با «بوی زورگویی و تعدی و تکبر». کیهان خامنه‌ای در یادداشت روز (13آذر) ضمن این توصیفها، باند رقیب را مورد حمله قرار داده که چرا چنین قراردادی را «توافق بزرگ قرن» می‌دانید و تحت عنوان «بزرگترین دستاورد چند دهه گذشته» برایش تبلیغ می‌کنید؟ در حالی که آن چه امضا شده «نه‌جامع است و نه‌مانع» و «در حقیقت نوعی قسط‌بندی برای تبادل نامتوازن امتیاز است». اینها همه عبارات استفاده شده توسط کیهان خامنه‌ای است که معنی آشکار آن خفت‌بار بودن قرارداد ژنو است. ارگان ولایت در پی این توصیفات به‌باند رفسنجانی هشدار می‌دهد که مسیر شما به‌قیام مردم ختم می‌شود. می‌نویسد ای سیاستمدارانی که خواب شما را فراگرفته مگر یادتان رفته است که «ما در سالهای 78 و 88 به فاصله 10سال دو شبیخون بزرگ از دشمن» دریافت کردیم؟ کیهان خامنه‌ای نوک حمله را به‌سمت رفسنجانی متمرکز می‌کند و می‌افزاید: «خودخواهی و خودبرتربینی و خشم و شهوت- رضایت و نارضایتی-‌های نوک دماغی، باندی و قبیله‌ای چنان پلک برخی سیاسیون با سابقه در طیف‌های مختلف را سنگین کرده بود که نتوانستند 2 شبیخون بزرگ را به فاصله 10سال ببینند چه رسد به این‌که در برابر حریف مهاجم سینه سپر کنند».
به‌خاطر داریم که هفته پیش سرکرده پاسداران همین هشدار را به‌زبان واضح‌تر داده و گفته بود: «تهدیدی که دشمنان برای آن برنامه‌ریزی کرده و در آینده نیز ممکن است به سمت آن حرکت کنند توطئه ضدامنیتی است… که فتنه سال 88 نمونه این توطئه‌ها بود».
روزنامه دیگر باند خامنه‌ای یعنی ارگان بسیج ضد‌مردمی هم هشدار می‌دهد که «مسأله مهم این است که داده- ستانده در گام میانی چه خواهد بود؟» و تأکید می‌کند «فراموش نکنیم که غرب تمایل بالایی برای استفاده از صحنه‌های مختلف بین‌المللی به‌منظور ورود به مسائل موشکی کشورمان دارد و در این رابطه دقت نظر و هوشیاری الزامی است».
متقابلاً رفسنجانی به صحنه می‌آید و تحت عنوان سخنرانی برای کسانی که از استانهای مختلف به دیدارش آمده‌اند، می‌گوید: «شش ماه پیش خطر جنگ و تشدید تحریمها» ما را تهدید می‌کرد و حالا از همهٴ اینها خلاص شده‌ایم. وزیر خارجه کابینهٴ حسن روحانی هم به صحنه می‌آید و به باند مقابل هشدار می‌دهد که «ما نیاز داریم که جلوتر از رهبری حرکت نکنیم و اگر ادعای پیروی از رهبری را داریم باید پشت رهبری حرکت کنیم». در واقع به آنها می‌گوید مگر خامنه‌ای از قرارداد ژنو تقدیر کتبی نکرد، پس چرا شما از او تبعیت نمی‌کنید و با حمله به‌قرارداد طلسم شکستهٴ ولایت را بیش از پیش درهم می‌شکنید. روزنامه حکومتی جمهوری هشدار ظریف را تیتر کرده است که «نباید اجازه دهیم در سایه کابوس اتمی زندگی کنیم».
روزنامه حکومتی مردم‌سالاری به‌نمایندگی از باند رفسنجانی هشدار دستگاه خامنه‌ای مبنی بر خطر قیام را به‌خودشان برمی‌گرداند. به‌صورت چند هشدار پیاپی. هشدار اول این که: «مردم ایران آستانهٴ تحمل و نقطه جوششان رو به کاهش است». یعنی قیام در راه است. هشدار دوم این است: «این نکته را نباید فراموش کرد که دیگر زمان آزمون و خطا به پایان رسیده». یعنی فرصت برای سرمایه‌گذاری روی دود و دم سپری شده و اگر زود نجبیم و همین فرصت مذاکرات را برای خلاص شدن از تحریمها از دست بدهیم، خفگی در انتظارمان است.
ملاحظه می‌کنید که چگونه هر روز که از امضای قرارداد ذلت‌بار ژنو می‌گذرد، باندهای نظام ولایت بیشتر از گذشته چنگ در چنگ می‌شوند و در مسیری سرعت می‌گیرند که برای هر دو باند یک کابوس است. کابوس قیام بزرگ خلق. قیامی که این بار ظرفیت تبدیل به ارتش بزرگ آزادی را در بر دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b064caad-2a52-4709-be93-078a539e8f7a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات