728 x 90

-

وارد کردن مزدور زیر عنوان پناهنده از سوی اطلاعات آخوندها به آلبانی برای اخلال در انتقال ساکنان لیبرتی

-

--
--

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت از این پیشتر «تهدید، شانتاژ، اخلال و کارشکنی عمدی اطلاعات آخوندها و مزدوران در انتقال مجاهدان لیبرتی» به کشورهای دیگر را فاش کرده است (اطلاعیه 7مهر92).
هم‌چنانکه خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در روز 28شهریور در مقر اروپایی ملل‌متحد اعلام کرد: «گزینهٴ رژیم ایران، انتقال مجاهدین به کشورهای ثالث نیست. هدف، نابودی یا تسلیم آنهاست. این روزها سردمداران رژیم، این را به صراحت می‌گویند که مجاهدین باید از روی کره زمین پاکسازی شوند و (از) هر کشوری که آنها را بپذیرد».
کیهان خامنه‌ای در همین خصوص در روز 30شهریور اعلام کرد: «جمهوری اسلامی ایران هرگز به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد این گروهک تروریستی را در خاک خود مستقر کند و در صورت چنین اقدامی باید منتظر عواقب سیاسی و اقتصادی و احیاناً امنیتی آن نیز باشد». قبل از آن نیز مقامات و رسانه‌های رژیم آخوندی، دولت آلبانی را تهدید کرده بودند که «کشورهای بالکان در آینده شاهد بمب‌گذاریها و خرابکاریهای سودمند برای آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهند بود» (شبکه خبر رژیم-27اردیبهشت92).

در ادامه همین تهدیدها، اطلاعات منفور آخوندی برای وارد کردن مزدورانش به آلبانی، به‌عنوان پناهنده در پوش لو رفته «اعضای سابق مجاهدین» تلاش می‌کند. هدف مقدم گشتاپوی دینی، خرابکاری در پروسه انتقال مجاهدین به این کشور با جاسوسی و انواع پرونده سازیها و لجن‌پراکنی است.
یکی از همین مزدوران به نام احسان بیدی در روز 24مهر92 زیر عنوان پناهنده و «عضو سابق مجاهدین» با یک پاسپورت ایرانی صادر شده از سوی وزارت اطلاعات به آلبانی وارد شده است. این پاسپورت که به شماره 16359072 صادره در 8بهمن1391 و برای 5سال معتبر است به‌روشنی نشان می‌دهد که پناهندگی در مورد این شخص از اساس موضوعیت ندارد.
نمایندگان و مشاوران حقوقی مجاهدین در لیبرتی اعتراض خود به این موضوع را در روز 29مهر با نمایندگان کمیساریای عالی پناهندگان در میان گذاشتند. نماینده ساکنان در خارج از عراق نیز در نامه 5آبان 92 (27اکتبر2013) موضوع را با ذکر سوابق و ارتباطات مزدور مزبور با اطلاعات آخوندها، به مقامهای کمیساریا در ژنو اطلاع داد.
بیدی که برخی از افراد فامیل او به‌خاطر هوادارای از مجاهدین اعدام شده بودند در سال1381 به عراق و به اشرف رفت. مادر و برادرش در سالهای 82 و 83 از ایران به اشرف رفته و چندین روز با او به‌سر بردند و او را به ماندن در اشرف تشویق کردند. وی قبل از خروج از ایران دو بار به‌خاطر جرایم عادی دستگیر شده بود و تلاش می‌کرد اعتماد مجاهدین را جلب کند. اما بعد از حملات 6 و 7مرداد 1388 و 19فروردین1390 دوام نیاورد و پس از انتقال به لیبرتی، در نخستین فرصت در 31فروردین91 خود را به نیروهای عراقی تسلیم کرد و به هتل مهاجر بغداد که توسط مأموران وزارت اطلاعات و نیروی تروریستی قدس کنترل می‌شود، رفت. او سپس در ارتباط با مأموران رژیم در سناریوها و نمایشاتی که سفارت آخوندها علیه ساکنان اشرف و لیبرتی ترتیب می‌دادند به خدمت گرفته شد. در همان زمان، مزدوران اطلاعات خبر رفتن این مزدور به هتل مهاجر را با بلندگو و پلاکارد در اطراف اشرف اعلام می‌کردند.
در روز 9اردیبهشت91 یکی از شعبه‌های اطلاعات آخوندها (با نام بنیاد سحر) که پس از تحویل حفاظت اشرف به نیروهای عراقی برای سرکوب مجاهدان اشرف دایر شد، نوشت: «احسان بیدی اولین نفری بود که دقیقاً از محل اردوگاه موقت پناهندگی لیبرتی فرار کرد و خود را به نیروی پلیس عراق رساند».
گشتاپوی آخوندی با همان فرهنگ و ادبیات شناخته شده «سربازان بدنام» به‌نقل از بیدی افزود: «من به خوبی می‌دانستم که سران فرقه فقط از ریختن خون من و دوستان من به اهداف شوم خود می‌رسند و هیچ ارزشی برای جان انسانها قائل نیستند... تنها آرزویم این است که روزی سران فرقه به‌خاطر جنایتهایی که در حق جوانان ایران مرتکب شده‌اند، محاکمه شوند و دوستان دیگرم که خواهان آزادی هستند از این فرقه نجات پیدا کنند». شعبه اطلاعات آخوندی همچنین در روز 30اردیبهشت91 خبر داد: «تعدادی از خانواده‌های جدیدالورود که قصد عزیمت به شهرک آزادی در مجاورت پادگان فرقه‌یی اشرف را داشتند با چند نفری از جداشدگان اخیر فرقه رجوی در هتلی در بغداد دیدار نمودند... آقایان احسان بیدی و قربانعلی حسین نژاد و تعدادی دیگر که مایل به ذکر نام و نشان‌دادن تصویر خود نبودند با خانواده‌ها به گفتگو نشستند»... بیدی در هتل اطلاعات در بغداد، علاوه بر قربانعلی حسین نژاد با مزدور دیگری به نام سعید ناصری در ارتباط بود که بعد از حمله 6 و 7مرداد با لباس عراقی به نزد 36گروگان می‌رفت تا از آنها بازجویی و کسب اطلاعات کند.
اطلاعات آخوندها در یک روایت مجعول و ابلهانه دیگر، در سایتهای تابعه به‌نقل از همین مزدور ادعا کرد: «چند سال پیش از طرف سازمان به خانواده من مراجعه شده و عنوان نموده‌اند که جهت اعزام من به خارج از عراق و گرفتن وکیل برای من نیاز به پنجاه میلیون تومان است که خانواده من می‌بایست آن را پرداخت کنند و در صورت عدم پرداخت این پول، وکیلی برای پیگیری کارم نخواهم داشت و به خارج از عراق منتقل نخواهم شد و بلاتکلیف خواهم ماند... خوشبختانه خانواده‌ام هوشیار بودند و تن به خواسته رذیلانه این فرقه مخرب ندادند».

مزدور بیدی در اواسط سال91 به ترکیه و از آنجا با یک پاسپورت جعلی به مصر رفت. اما مقامات مصری که به او مشکوک شده بودند او را دستگیر کردند. وی در زندان مصر هم در ارتباط با نمایندگی رژیم در این کشور قرار داشت و حاج ناصر سردژخیم اطلاعات در سفارت رژیم در بغداد از طریق نمایندگی رژیم در مصر برای او پول می‌فرستاد. اطلاعات آخوندی سپس تلاش کرد از طریق ایادی و مزدورانش بیدی را به اتریش، فنلاند یا دانمارک بفرستد اما ارگانهای ذیربط در این کشورها به‌رغم توافق اولیه، حاضر به قبول مزدور لو رفته نشدند و او به عراق برگشت داده شد. وی پس از بازگشت به عراق مدتی ناپیدا بود و چندی بعد با پاسپورت ایرانی که وزارت اطلاعات برایش تهیه کرده بود، مجدداً به ترکیه و از ترکیه به رومانی و بعد به آلبانی منتقل شد.

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورا، توجه دولت آلبانی و کمیساریای عالی پناهندگان را به تحرکات رژیم آخوندها در آلبانی جلب می‌کند و خواستار اخراج این مزدور از آلبانی است. کپی پاسپورت ایرانی این مزدور ضمیمه است.
کمیسیون امنیت و ضدتروریسم با یادآوری اطلاعیه 21مهر92 درباره قالب کردن مأموران و مزدوران اطلاعات ملایان به‌عنوان پناهنده، بار دیگر از دولتهای اروپایی و کمیساریای عالی پناهندگان ملل‌متحد می‌خواهد از سوء‌استفاده مأموران فاشیسم دینی از عنوان و امکانات پناهندگی سیاسی ممانعت کنند. شایان یادآوری است که در آوریل1997 به‌دنبال حکم دادگاه میکونوس که ولی‌فقیه، رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و وزیر اطلاعات رژیم را مسئول ترور مخالفان شناخت، اتحادیه اروپا در مصوبه خود، اخراج عوامل اطلاعات رژیم ایران از کشورهای عضو را خواستار شد.

شورای ملی مقاومت ایران
کمیسیون امنیت و ضدتروریسم
11آذر 92 (2دسامبر 2013)
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/141f6776-4ff0-4c72-ae40-d651c23595b5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات