728 x 90

شانزده آذر,

هفته خیزش و اعتراض در هر فرصت، هر زمان و هر مکان

-

16 آذر - روز دانشجو گرامی باد
16 آذر - روز دانشجو گرامی باد
آذرماه، ماهی است که روز دانشجو یکی از درخشانترین روزهای آن است. معنا و مفهوم روز دانشجو در یک کلام روز نه به دیکتاتور و رو ز زنده باد آزادی است. روز دانشجو، روزی است که در این روز همواره دانشجویان علیه دیکتاتوری عصیان کرده‌اند. روز16آذر سال 32 صحن دانشگاه از خون سرخ سه دانشجوی مبارز وسه یار دبستانی رنگین شد و پیام خون آن شهدا تا امروز امتداد دارد.

مضمون و محتوای 16 مرزبندی با دیکتاتور ی است، وظیفه دانشجوی ایرانی حراست از همین محتوای متعالی و حرکت بر روی همین مرزسرخ است. باید این جوهر آزادیخواهانه را حفظ کرد و مانع دست اندازی آخوندها به روز دانشجو و ارزشهای نهفته در آن شد. بپاخاستن و تبدیل دانشگاهها و مراکز تحصیلی و آموزشی به عرصه اعتراض علیه دیکتاتوری آخوندی، بهترین گرامیداشت برای روز تاریخی 16آذر است. در همین راستا ستاد اجتماعی مجاهدین در داخل کشور به‌مناسبت روز دانشجو فراخوانی داد است. در بخشی از این فراخوان تمام هموطنان به‌ویژه جوانان قیام‌آفرین و دانشجویان مبارز و مجاهد را خطاب قرار داده: 16آذر فرا می‌رسد؛ روزی که یادآور سلسله‌یی، بی‌پایان، از خیزشهای دانشجویی در برابر دو دیکتاتوری با شعارهای پرطنین آزادی است!

سازمان ضمن درود به روانهای پاک دانشجویان مجاهد و تمامی شهیدان دانشجو که جانشان را فدیه راه آزادی و مبارزه با دیکتاتوری مذهبی ولایت‌فقیه کردند، عموم دانشجویان، دانش‌آموزان و جوانان آزاده و اشرف‌نشان ایران را به برپایی هفته اعتراض و قیام در هر فرصت، هر زمان و هر مکان با شعار «مرگ بر اصل ولایت‌فقیه»، «زنده باد ارتش آزادی» فراخوانده است.

در ادامه این فراخوان آمده است خامنه‌ای، مانند همهٴ دیکتاتورهای مفلوک، محکوم به سقوط است. خامنه‌ای که در باتلاق بحرانهای مرگبار درونی افتاده و در حال دست و پا زدن در تله اتمی و خطر زهرخوران تحمیلی است، و به‌رغم تمامی دعاوی مسخره و نمایشی اعتدال و میانه‌روی، هیچ «تدبیر» ی جز اعدامهای فزاینده و کشتارهای جمعی از جای جای میهن اسیر تا شهر شرف و پایداری، پیدا نکرده است.

در ادامه، فراخوان سازمان مجاهدین، دانشجویان آگاه و پیشتاز و همچنین جوانان مبارز و مجاهد را خطاب قرار داده: در گرامیداشت 16آذر، روز دانشجو، بپاخیزید و خروش آزادی را در دانشگاههای سراسر کشور طنین افکن کنید. در تاریکی ارتجاع و دیکتاتوری، در همبستگی با توده‌های مردم به جان آمده به‌ویژه کارگران و در همراهی با خانواده‌های زندانیان سیاسی و شهیدان راه آزادی، شعله‌های پایداری را با جسارت اشرف‌نشان و در عزم راسخ انقلابی برای سرنگونی فاشیسم مذهبی، در همه جا برافروزید.

آری، 16آذر در راه است و دانشجویانبه‌پاخواسته در هر کجای این مرز و بوم و در هر دانشگاهی که هستند، برای تبدیل این روز به روز قیام علیه استبداد سیاه آخوندی آماده می‌شوند. این روزها، روزهای مقاومت و ایستادگی است، روزهایی که می‌توان نسل پیشتاز را الگو گرفت و با پرداخت بهای آزادی پیرامون همین فراخوان بپاخاست. این روزها، روزهایی است که باید به دیکتاتوری آخوندی «نه» گفت و صدای پیشتاز را امتداد داد. جنبش دانشجویی آنجایی می‌تواند راه باز کند و به پیش برود که صدایش را با صدای مقاومت سراسری پیوند بدهد. عزم و ارادهٴ دانشجویان است که می‌تواند از روزهای پیش رو، روزهایی بزرگ و فراموش نشدنی بسازد و آن را در سینهٴ تاریخ مبارزات دانشجویی ثبت کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c9bea89b-d5e7-4310-96fe-2472b479199e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات