728 x 90

مسائل اجتماعي ايران,

قهر و‌ درگیری مردم با نیروهای سرکوبگر رژیم آتش زیر خاکستر اعتراضات مردمی

-

درگیری مردم با نیروهای سرکوبگر - آرشیو
درگیری مردم با نیروهای سرکوبگر - آرشیو
طی روزهای اخیر مردم به جان آمده از حکومت آخوندی در جریان حرکتهای اعتراضی با مأموران نیروی سرکوبگر انتظامی درگیر می‌شوند و در مقابل آنان ایستادگی می‌کنند تا جایی که در بعضی از مناطق مأموران انتظامی درگیر در صحنه، توان مقابله با مردم را ندارند و درخواست نیروی کمکی می‌کنند.
درگیر شدن مردم با نیروی انتظامی رژیم و ایستادگی آنان در مقابل این نیرو، نشانی از پیشرفت اعتراضات مردمی است و گامی به پیش در راستای اعتلای جنبش‌های اجتماعی، تظاهرات و حرکات اعتراضی است. از طرف دیگر درگیرشدن مردم با نیروهای سرکوبگر، نشانه ضعف رژیم و ارگانهای سرکوب آن در مرحله سرنگونی است. همچنین روی آوری مردم به قهر و درگیری با نیروی انتظامی و دیگر نیروهای سرکوبگر رژیم مانند گشت امر به معروف و نهی از منکر، گشت ارشاد و سایر ارگانهای پلید و سرکوبگر رژیم بیانگر بن‌بست سیاست سرکوب رژیم آخوندی است. با توجه به تمام این ویژگیها می‌توان درگیریهای مردم با نیروی سرکوب را یک دست آورد بزرگ برای جنبش‌های اجتماعی مردم ایران دانست.

برخی موارد از درگیری مردم با ارگانهای سرکوب طی دو هفته گذشته مرور می‌کنیم:
3 آذر 92 درگیری با مأموران در ایرانشهر: مردم ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان با مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی که یک جوان بی‌گناه را به ضرب گلوله به قتل رساندند، درگیر شدند و به طرف آنها سنگ پرتاب کردند. مزدوران جنایت‌پیشه رژیم آخوندی پس از به هلاکت رسیدن دو مأمور رژیم در این شهر، این جوان بی‌گناه را به قتل رساندند.
1آذر92 درگیری کشاورزان شهر کرد با مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی: روز جمعه اول آذر ماه بیش از 300تن از کشاورزان حاشیه زاینده رود در استان چهار محال و بختیاری در اعتراض به احداث و بهره‌برداری از تونل انتقال آب حجت آباد در نزدیکی مصلای شهرکرد تجمع کردند و با مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی درگیر شدند. در این درگیری، عده‌یی از کشاورزان معترض بر اثر شلیک گاز اشک‌آور و همچنین ضربات باتون به‌طور اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.
12آبان 92 درگیری مردم شهرستان سیریک هرمزگان با مأموران انتظامی: مردم خشمگین بندر گروگ از توابع شهرستان در اعتراض به قتل سه تن از اهالی توسط مأموران جنایت‌پیشه انتظامی تظاهرات گسترده‌یی برپا کردند و با این مأموران درگیر شدند.
نیروهای سرکوبگر برای سرکوب تظاهر کنندگان اقدام به شلیک هوایی کردند. آنان برای کنترل اعتراضات از نیروی کمکی به این منطقه اعزام کردند.
این سه نفر که از مردم محروم منطقه بودند همراه با 7نفر دیگر از اهالی برای صید به دریا رفته بودند که مأموران به روی آنها آتش گشودند. اسامی دوتن از قربانیان شهرداد حیدری و فرامرز قصری است.
10آبان 92 - درگیری جوانان در میدان پونک تهران با مأموران انتظامی: جوانان در مرکز تجاری بوستان واقع در میدان پونک تهران جمعه شب 10آبان با مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی و مزدوران گشت موسوم به ارشاد که دو دختر جوان را به بهانه آخوند‌ساخته بدحجابی دستگیر کرده بودند درگیر شدند. جوانان در حالی که پاهای خود را به زمین می‌کوبیدند به سمت مأموران هجوم بردند و مأموران هم که به‌شدت ترسیده بودند سریعاً به سمت در خروجی این مرکز فرار کردند.
3آبان 92 درگیری جوانان در شهرزیبای تهران با نیروی انتظامی: شماری از جوانان در خیابان تعاونی شهر زیبای تهران با گشتی نیروی انتظامی درگیر شدند. این درگیری روز سوم آبانماه جاری و زمانی رخ داد که مأموران سرکوبگر رژیم اقدام به بازرسی خودروها و اذیت و آزار جوانان کردند.

آری، در این رویارویی در یک سو رژیم آخوندی قرار دارد که از حل ضروری‌ترین و ابتدایی‌ترین مشکلات مردم ایران عاجز است و در سوی دیگر مردم ستمدیده‌یی قرار دارند که نظام پلید ولایت‌فقیه روز به روز آنها را عاصی‌تر می‌کند. این رویاروی اکنون به مرحله‌یی رسیده است که در آن مردم تنها راه نجات را در بروز خشمشان در برابر این نظام سرکوبگر می‌دانند و این‌که قهر این رژیم را با درگیری و قهر متقابل پاسخ بدهند و حرکتهای اعتراضی خود را یک گام دیگر اعتلا بخشند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35a312e8-494c-4cac-af37-1cdb1c6ba26e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات