728 x 90

گفته ها و نا گفته ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های رژیم ۲۷آبان ۱۳۹۲

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
روزنامه‌های حکومتی از باند رفسنجانی – روحانی در روز دوشنبه با عنوانها و مطالب گوناگون ضمن سعی در دادن فضای برد – برد از مذاکرات آتی ژنو برای نمایش مطلوب از شرایط رژیم دست و پا زده‌اند:

اسرار: مطهری: ترک مذاکرات از سوی ایران غیرعالمانه است

مردم‌سالاری: سرمقاله-  پازل میان مدت خاورمیانه
در بلبشوی ناخوشایند خاورمیانه برای کاخ سفید؛ آمریکایی‌ها رفقای قدیمی خود، اسراییل را نیز از دست رفته می‌بینند... در این میان، به دست آوردن دل ایرانی‌ها و گشایش سفارت آمریکا در تهران، تنها اتفاقی است که می‌تواند کام آنها را شیرین کند.

اعتماد: آخرین سخنان ظریف همزمان با ابراز تمایل کاخ سفید به تداوم مسیر دیپلماسی:
ظریف در پاسخ به این پرسش که مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند «حق ذاتی» درباره غنی‌سازی را برای هیچ کشوری به‌رسمیت نمی‌شناسند، گفت: این اظهارات به‌معنای این نیست که کشورها حق ندارند، غنی‌سازی کنند؛ البته با موضعی که ما داریم که غنی‌سازی حق غیرقابل انفکاک ماست متفاوت است، اما بدین معنا نیست که با غنی‌سازی ایران مخالف باشند و آن را به‌رسمیت نشناسند.

مردم‌سالاری: پیشرفت مذاکرات به حدی بوده است که اسراییل با وجود لابی‌های گسترده برای مانع‌تراشی بر سر حرکت ایران کماکان با نتیجه مطلوبی همراه نبوده است

مردم‌سالاری: درخواست محکم اوباما از کنگره: مذاکره‌کنندگان قرار است هفته آینده پس از آن که نتوانستند به توافق موقتی دست یابند، بار دیگر در ژنو دیدار کنند؛ توافقی که به توصیف جان کری وزیر خارجه آمریکا، اختلاف‌ها تنها بر سه یا چهار عبارت است

در روزنامه‌های باند ولی‌فقیه مواضع کیهان بیانگر استیصال رژیم است. کیهان میز مذاکره را ول نکرده اما خفت امتیازات داده شده را بر سر رفسنجانی شکسته است.

کیهان: یادداشت روز به قلم حسین شریعتمداری:
در جریان مذاکره هر یک از طرفین تلاش می‌کنند «سقف» مطالبات خود را تا آنجا که ممکن است بالاتر ببرند و در همان حال، خواسته‌های حریف را به «کف» برسانند به‌گونه‌یی که مرحله بعد از «کف»، زمین‌گیر شدن طرف مقابل را به‌دنبال داشته باشد
اگر این تعریف از مذاکره قابل‌قبول باشد
می‌توان و باید نگران بود که چرا در آستانه مذاکرات پیش‌روی... بخشی از فعالیت هسته‌یی قانونی خود را تا سطح نزدیک به توقف پایین آورده‌ایم!
چند روز بعد از پایان مذاکرات ژنو
آقای یوکیا آمانو دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران می‌آید و یک روز پس از بازگشت در گزارش فصلی آژانس از توافق «پربار»! با مسئولان هسته‌یی کشورمان خبر می‌دهد.
آقای آمانو تصریح می‌کند «ایران از 3ماه قبل توسعه فعالیت‌ هسته‌یی خود را متوقف کرده است» و خبر می‌دهد «از 3ماه قبل تا کنون هیچ قطعه اصلی جدیدی در رآکتور اراک نصب و افزوده نشده... یک بار دیگر این بخش از گزارش فصلی آژانس را مرور کنید! چه می‌بینید؟! آیا فعالیتهای هسته‌یی متوقف شده و یا به‌شدت کاهش‌یافته‌ای که آقای آمانو... به آن اشاره می‌کند، بخش قابل‌توجه و با اهمیتی از همان خواسته‌های غیرقانونی و باج‌خواهانه‌ای نیست اگر چنین است - که هست - ادامه مذاکرات برای چیست؟!... حریف نه فقط در قبال این همه امتیاز برجسته و با اهمیت که مفت و مجانی از ایران به چنگ آورده است کمترین ابراز تشکری نکرده است! بلکه به روال «بازی کف و سقف» بر میزان امتیازات باج‌خواهانه خود نیز افزوده و رجز ناخشنودی هم می‌خواند!... امتیازاتی که اخیراً با توقف بخش قابل توجهی از فعالیت هسته‌یی کشورمان به حریف داده‌ایم... فقط با واژه «باج دادن» قابل توضیح است و این نگرانی جدی را دامن می‌زند که تیم محترم مذاکره‌کننده کشورمان بی‌آن که بخواهند یا متوجه باشند در این اقدام خسارت‌آفرین و غیرقابل توجیه از وسوسه‌های شیطانی اصحاب فتنه آمریکایی- اسراییلی 88 که در پوشش مشاوره به آنان ارائه شده است، تاثیر پذیرفته باشند

رسالت ارگان باند مؤتلفه هم بدون اسم بردن از مذاکرات و شرایط بغرنج رژیم بار دیگر خشم خود را بر سر روحانی به‌خاطر بازکردن مشت خالی نظام فرود آورده است.

رسالت: این چه بودجه‌ریزی و بودجه‌بندی است که اگر در طول سال کسری داشتیم هوار بزنیم و آبروی کشور را با دروغ ”خزانه خالی“ است، ببریم... معلوم نیست چرا رئیس دولت یازدهم و برخی وزرا اصرار دارند گذشته مالی کشور را سیاه و تاریک نشان دهند و در سخنرانی‌های خود به باز نشر آن اصرار دارند.

حمله به رفسنجانی و روحانی در روزنامه‌های دوشنبه 27آبان، به نظر می‌رسد پیشگیری از رعشه‌های نوشیدن جام زهر توسط خامنه‌ای در روزهای آینده است:

کیهان: فرزندان دو تن از سران فتنه با هاشمی رفسنجانی و همسر و فرزندان وی ملاقات کردند.
در حالی‌که این ملاقات پنهانی از سوی دفتر هاشمی رسانه‌یی نشده و در محاق پنهانکاری مانده...
نقطه سیاه همراهی با فتنه‌گران هم‌پیمان با گروه‌های ضدانقلاب از کارنامه‌هاشمی پاک نخواهد شد. آقای هاشمی یک بار هم در طول فتنه سال 88 و جسارت علنی به... امام و رهبری و اصل اسلام و انقلاب نسبت به این خیانت و ظلم بزرگ ابراز تأسف نکرد هیچ، که هیزم‌کش فتنه‌گری فتنه‌گران بود.

در سایر عنوانهای روزنامه‌های حکومتی در روز دوشنبه، شقه و فروپاشی اقتصادی بیشترین عنوانها را به خود اختصاص داده‌اند:

جوان: انحرافیون دولت یازدهم چه کسانی هستند؟
انحراف هم دولت اعتدال را تهدید می‌کند

جوان: بی‌انضباطی شدید مالی اتاق بازرگانی ایران در افشاگری یکی از اعضا

شرق: از ۲۱.۹ درصد سال 84 تا ۵۰.۵ درصد شهریور 92 «شاخص فلاکت» دو برابر شد

آرمان: لیست 50نفر هاشمی برای مجلس خبرگان گام به عقب، سرنوشت این روزهای اصول‌گرایان

اسرار: ادامه ثروت سوزی در عسلویه 10میلیارد دلار در سه فاز پارس جنوبی سوخت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/52eda77b-28e8-4ab3-b417-ffd653960094"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات