728 x 90

حمله به اشرف - اعتصاب غذا,

۷۲مین روز اعتصاب‌غذا در لیبرتی: سیلاب همه جای لیبرتی را گرفته و به درمانگاه رساندن بیماران اعتصابی را دشوار کرده است

-

 -
-
مجاهدین لیبرتی هفتاد و یکمین روز اعتصاب‌غذای خود را در شرایطی گذراندند که در پی اولین بارندگی سال، سیلاب همه جای زندان لیبرتی را فراگرفته و مشکل دیگری بر مشکلات بسیار ساکنان افزوده است. سیلاب خیابانها و راههای عبور خاکی را پوشانده و عبور و مرور را با مشکل جدی مواجه کرده است. این شرایط به‌ درمانگاه رساندن بیماران اعتصابی که در دهمين هفته، دچار بیهوشی ناگهانی و تشنجهای شدید می‌شوند، بسیار دشوار و کند کرده. این وضعیت تهدید جانی برای کسانی که بیش از 70روز است لب به غذا نرسانده‌اند، مضاعف کرده است. این ثمرهٴ جنایت مارتین کوبلر، نمایندهٴ قبلی دبیرکل ملل‌متحد در عراق است که با جعل و تزویر و زد و بند با دولت عراق، لیبرتی را به‌عنوان کمپ موقت ترانزیت به‌ ساکنان تحمیل کرد. کمپی با محدودیتها و کمبودهای جدی و متعدد که تا کنون به‌قیمت جان شماری از ساکنان تمام شده است.

مأموران عراقی مجری فرمان ولایت‌فقیه از سیلاب گسترده در کمپ استقبال کرده‌اند تا به‌خیال خودشان فشار بر ارادهٴ مجاهدان اعتصابی را به اوج برسانند و آنها را وادار به‌ تسلیم کنند.

در چنین شرایطی در روز هفتاد و یکم مجاهد خلق امیره نوری دچار افت شدید و ناگهانی فشار خون و اسپاسم و درد شدید در ناحیه قفسه سینه شد که با دشواری زیاد به‌ کلینیک عراقی منتقل شد.


وی اکنون در وضعیت نسبتاً تثبیت شده‌ای قرار دارد اما احتمال شوک مجدد چه در مورد وی و چه در مورد تعداد دیگری از اعتصابیها که دفاع طبیعی بدن آنها مختل شده، هر لحظه وجود دارند و کادر پزشکی مجاهدان لیبرتی در مورد وضعیت خطرناک آنها هشدار داده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/79fa8de7-78f7-4480-865f-c3cf477f839c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات