728 x 90

مسائل اجتماعي ايران,

زاینده رود در چنگال مرگ

-

رودخانه زاینده رود، از بزرگترین رودخانه‌های ایران،
رودخانه زاینده رود، از بزرگترین رودخانه‌های ایران،
در پی تخریب محیط زیست ایران و خشک رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و تالابهای مختلف توسط رژیم چپاولگر آخوندی نوبت به نابودی و تخریب زاینده رسید. خبرگزاری اطلاعات آخوندها موسوم به مهر خبر داد که زاینده رود مسیر فاضلاب می‌شود و یک فاجعه زیست محیطی در استانهای چهارمحال وبختیاری واصفهان به‌وجود می‌آید. رژیم آخوندی در یک طرح چپاولگرانه قصد دارد مسیر رودخانه زاینده رود در استان چهارمحال وبختیاری را به بهانه احداث سد تغییر دهد و مسیر رودخانه به مسیرفاضلاب تبدیل می‌شود که این امر به نابودی کشاورزی و باغات منطقه منجر می‌شود.
از آنجایی که استان چهارمحال وبختیاری یکی از مراکز گردشگری در ایران است این طرح غارتگرانه رژیم آخوندی آسیب فراوانی به صنعت گردشگری در این استان می‌زند. نابود شدن کشاورزی و رکود گردشگری در این استان، باعث مهاجرت مردم می‌شود. خصوصاً این‌که شهر سامان در این استان یکی از مراکز باغی کشور و صادرکننده انواع میوه به سایر مناطق کشور است.
در اثر حاکمیت رژیم آخوندی و سیاستهای ضد‌مردمی آن به‌رغم این‌که چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه کارون و زاینده رود است، با مشکل کم آبی و خشکسالی شدید مواجه است به‌گونه‌یی که بیش از 240 روستای استان با تانکر اب رسانی می‌شود و بیش از 400 قنات در این استان خشک شده است.
خبرگزاری اطلاعات آخوندها موسوم به مهر از قول شهردار شهرسامان می‌نویسد: ”آب موضوع بسیار مهمی است و با توجه به تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی برف در سال اخیر با خشکسالی شدید این استان مواجه است
وی با اشاره به این‌که آب شرب مجموعه تاریخی و گردشگری پل زمانخان از شهر سامان تأمین می‌شود، عنوان کرد: این مکان با توجه بر این‌که نزدیک‌ترین نقطه به رودخانه زاینده رود است با مشکل کم آبی برای گردشگران و مسافران روبه‌رو است.
وی با بیان این‌که درباره اجرای تونل گلاب هیچ‌گونه شفاف سازی درستی صورت نگرفته است، اذعان داشت: این پروژه مجوزات قانونی برای اجرا و انتقال تونل را دارا نیست“.
در مورد تاثیرات فاجعه زیست محیطی در استان چهارمحال و بختیاری و دراثر احداث تونل در مسیر زاینده رود رئیس مرکز تحقیقات آب دانشگاه شهرکرد به خبرگزاری اطلاعات آخوندها موسوم به مهر گوید:“ با به بهره‌برداری رسیدن تونل گلاب فاجعه زیست محیطی در استان چهار محال و بختیاری و اصفهان به وجود خواهد آمد و اکو سیستم طبیعی در این استانها از بین خواهد رفت“. دکترحسین صمدی با اشاره بر این‌که با توجه به مطالعات صورت گرفته رودخانه زاینده رود هیچ‌گونه آلودگی در پایین دست رودخانه زاینده رود در چهار محال و بختیاری مشاهده نشده است، بیان داشت: این رودخانه با توجه به شیب، دبی تلاطم و اکسیژن دهی یک تصفیه خانه طبیعی است.
وی با بیان این‌که با اجرایی شدن و به بهره‌برداری رسیدن این تونل نسل‌هایهای آینده ما را نخواهند بخشید، عنوان کرد: حل مشکل تونل گلاب در این استان باید مورد توجه قرار گیرد و باید مسئول کشوری در جریان این پروژه و مشکلات این پروژه برای استان قرار گیرند“.
به این ترتیب حاکمیت ننگین آخوند زاینده رود را نیز به آغوش مرگ روانه کرده است تا مردم زحتمکشی که از این رودخانه امرار معاش می‌کنند از بهره‌گیری از آب محروم شوند و در زمره مهاجران و حاشیه نشینان کلانشهرها درآیند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/785fbfbc-ec39-4039-b075-5668b4d8f822"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات