728 x 90

آزادي 7 گروگان,

فراخوان گسترده شورای شیوخ بغداد و استانهای جنوبی عراق برای آزادی ۷گروگان اشرفی

-

فراخوان گسترده شورای شیوخ بغداد و استانهای جنوبی عراق
فراخوان گسترده شورای شیوخ بغداد و استانهای جنوبی عراق
در یک اقدام فراگیر و گسترده و ممتد؛ شوراهای شیوخ بغداد و سایر استانها؛ تجمعات عشایر در استانهای مختلف عراق؛ سازمانهای غیردولتی و کانونهای مدافع حقوق‌بشر در عراق؛ با صدور بیانیه و فراخوانهای جداگانه جنایت وحشیانه قتل‌عام مجاهدان ساکن اشرف را محکوم کردند و به آزادی 7گروگان اشرف و تضمین حفاظت از مجاهد‌ان ساکن لیبرتی با استقرار نیروهای کلاه آبی سازمان ملل فراخوان دادند.

متن قسمتی از بیانیه‌ها و فراخوانها:
شورای شیوخ بغداد واستانهای جنوبی: به نیابت از عشیرهٴ البعیج و برای وطنم عراق اعلام می‌کنم حمله و اشغال اشرف و جنایت رژیم ایران و مزدوران عراقیش در کمپ اشرف را به‌شدت محکوم می‌کنم این کار با مشارکت مالکی علیه پناهندگان بی‌سلاح صورت گرفته است.
اطلاعات دقیق و همچنین گزارش دیدار هیأت همیاری سازمان ملل کشته شدن 52نفر و 7 مفقود را تأیید کرده است. 6تن از کشته شدگان و6تن از گروگانها از زنان بوده است چیزی که هر عراقی شریف و وطن‌پرست را آزار می‌دهد. به همین دلیل با صدای رسا و بلند با عشیره‌ام اعلام می‌کنیم که ما خواستار آزادی گروگانها در سریع‌ترین زمان ممکن هستیم. قطعاً و بدون ذره‌یی تأمل مردم عراق این جنایت علیه زنان و مهمان عراق را محکوم می‌کنند.

تجمع عشایر عراق: جنایت در حمله به کمپ اشرف توسط شبه‌نظامیان مالکی و به فرمان حکومت فاشیست دینی حاکم بر ایران. حقیقتاً قلب همه عراقیان شریف و وطن‌پرست را جریحه‌دار کرده است. عشایر عراق این جنایت را که دور از اخلاق عربی است محکوم می‌کنند و از سازمان ملل خواهان حمایت انسانی از طریق استقرار نیروهای کلاه آبی هستم. چرا که حکومت عراق فرامین خودش را در جنایت علیه مجاهدین از رژیم ایران می‌گیرد کاری که مطلقاً از طرف مردم عراق و به‌طور خاص عشایر غیرتمند آن محکوم است. ما فرا می‌خوانیم مسئولان آمریکایی و سازمان ملل و اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا را که به فوریت در این مسأله دخالت کنند و از حکومت عراق خواستار آزادی سریع7 گروگان شوند و همچنین اعلام می‌کنیم که مسئولیت حفاظت اعضای مقاومت ایران در عراق برعهده آنها است که باید به وظیفه خود عمل نمایند.

کانون فرهنگیان دیالی: به هر کس که در رگهایش خون انسانیت جاریست می‌گوییم: انسانیت را از چنگال و دندان گرگهای ضدانسان نجات دهید. با ربودن 7تن از میهمانان مردم عراق از قرارگاه اشرف مالکی می‌خواهد از آنها اعترافها اجباری و دروغ بگیرد تا به دشمنی با مجاهدین ادامه دهد به‌پا خیزید و انسانیت را از چنگال ستمگری که دموکراسی را می‌کشد نجات دهید
انجمن کبوتران صلح برای زنان عراقی: کشتار و اعدام زنان مجاهد و مسلمان و به‌گروگان‌گرفتن آنها از طرف نیروهای مالکی جنایت وحشیانه‌یی است که وجدان هر انسان آزاده‌ای را به لرزه در می‌آورد. ما به‌عنوان اعضای انجمن کبوتران صلح از سرنوشت گروگانها و از جمله 6 زن گروگان که هم‌چنان در زندانهای مالکی هستند و استرداد آنها به ایران بیمناکیم هر یک از این گروگانها توافقنامه‌ای با دولت آمریکا امضا کرده‌اند و از نظر ما آمریکا مسئولیت آزادی آنها برعهده آمریکا است.

کانون زنان روشنفکر عراقی: ما برای وضعیت 3400تن از مجاهدین اعضای اپوزیسیون ایران که در عراق اقامت دارند به‌شدت احساس نگرانی می‌کنیم
زیرا که رژیم ایران می‌خواهد آنها را توسط مالکی به قتل برساند. در تهاجمی که به شنیع‌ترین شکل در اول سپتامبر به کمپ اشرف صورت گرفت 52تن کشته شدند و 7تن از آنها را به‌ گروگان گرفتند. برای تأمین حفاظت آنها و آزادی گروگانها سازمان ملل و دولت آمریکا و اتحادیه اروپا باید به خواست آزادی گروگانها در اسرع وقت و استقرار نیروهای کلاه آبی سازمان ملل به سرعت پاسخ بدهند.

جریان انقلاب ملی 20 عشرین: برای همه جهانیان روشن است که حکومت عراق جنایت بزرگ ضدبشری را در روز اول ایلول / سپتامبر 2013 در اشرف مرتکب شده است که به دستور مالکی و به دست نیروهای ویژه سوات و لشکر کثیف و در تن‌دادن به خواسته رژیم ایران انجام شده است سازمان ملل و آمریکا و اتحادیه اروپا همگی دقیقاً آگاهند و می‌دانند که 7 گروگان در یک زندان در نزدیکی فرودگاه بغداد زندانی هستند. ما در «جریان انقلاب ملی 20 عشرین» صدایمان را به صدای خانم مریم رجوی در فراخوانش به جامعه بین‌المللی اضافه می‌کنیم و خواهان اقدامات فوری هستیم و همچنین و بشکلی خاص بر مسئولیت آمریکا در رابطه با اصل عدم بازگرداندن اجباری و امنیت گروگانها و سکان لیبرتی که همه افراد حمایت شده بر اساس کنوانسیون چهارم ژنو هستند تأکید می‌کنیم.

تجمع جوانان فلوجه: حمله و جنایت مالکی در اول سپتامبر در اشرف پیشانی بشریت را لکه‌دار کرده و وجدانهای زنده را تکان می‌دهد. این جنایتی بود که در آن تمام ازرشهای اسلامی و سنتهای عربی و عراقی اصیل مورد تجاوز قرار گرفت و اهانت به مردم عراق و تاریخش بود. از طرف مردم عراق به صراحت برائتمان را از این جنایات دولت مالکی که ربطی به دین و تاریخ و اصول و ارزشهای مردم عراق ندارد اعلام می‌کنیم و خالصانه‌ترین همدردی و تسلیتهای خود را به مجاهدین؛ اعضای اپوزیسیون ایران مستقر در عراق؛ تقدیم می‌کنیم.
و اعلام می‌کنیم: ما خواهان آزادی فوری گروگانها هستیم و دولت مالکی باید بابت خونهای شهداء و دستگیری گروگانها مورد حسابرسی قرار گیرد. و
حفاظت فوری بین‌المللی توسط سازمان ملل و دولت آمریکا باید برای آنها فراهم شود.

کانون روزنامه‌نگاران آزاد: از نظر ما روشنفکران عراق تکذیب جنایت در اشرف توسط مالکی و عواملش توهین به مردم عراق است. زیرا برای ما عراقیان بسیار روشن است که پس از انتقال حفاظت از سال 2009 به نیروهای عراقی، حتی یکنفر خارج از عوامل دولت عراق نتوانسته است وارد اشرف شود. بنابراین پر واضح است که تکذیب مالکی و فالح فیاض، چیزی جز فرار از عقوبت این جنایت در مقابل دادگاههای بین‌المللی نیست. ما ضمن محکوم کردن قتل‌عام ساکنان اشرف، آنها را برادران و خواهران خودمان و همسنگران استراتژیک علیه دشمن مشترکمان رژیم ایران می‌دانیم، ما دولت آمریکا و سازمان ملل را جهت تحقق موارد زیر فرا می‌خوانیم:
1. با فشار بر دولت عراق، آنها را در قبال امنیت و سلامت گروگانها ملتزم واز مالکی بخواهند که در اسرع وقت گروگانها را آزاد کنند.
2. یک تیم مانیتورینگ ملل‌متحد و یک واحد از نیروهای کلاه آبی ملل‌متحد باید به‌طور تمام وقت در لیبرتی و مستقر شوند.
3. دبیرکل و کمیسر عالی حقوق‌بشر باید یک تحقیقات مستقل در مورد جنایت اول سپتامبر انجام داده و عاملان آن را در مقابل عدالت قرار دهند.

کانون سادات اشراف آل بیت:
ما کشتار اول سپتامبر در اشرف را محکوم می‌کنیم و مجاهدین را به‌عنوان برادران و خواهران و میهمانان خود که بیشتر از 26سال در عراق به‌عنوان زندگی می‌کنند می‌شناسیم و آنها به‌عنوان پناهندگان سیاسی به‌شمار می‌آیند کما این‌که کمیسرعالی پناهندگان چندین بار به این موضوع اذهان کرده است از همین زاویه مابه‌عنوان تجمع آل سادات از دبیرکل خواهانیم که یک تیم مانیتورینگ ملل‌متحد و یک واحد از نیروهای کلاه آبی ملل‌متحد باید به‌طور تمام وقت در اسرع وقت در لیبرتی مستقر کند و همچنین از دبیرکل و کمیسر عالی حقوق‌بشر باید یک تحقیقات مستقل در مورد جنایت اول سپتامبر انجام داده و عاملان آن را در مقابل عدالت قرار دهند. و در اسرع وقت 7 گروگان را آزاد کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a92970e-09e9-403c-b3c9-3c1aed1efb08"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات