728 x 90

بن بست اتمي,

آثار زهر قبل از خوردن؟

-

مذاکرات رژیم و کشورهای 5+1 در ژنو
مذاکرات رژیم و کشورهای 5+1 در ژنو
سه روز بعد از مذاکرات اتمی، در حالی که هنوز قرارداد زهرآلود به‌ امضا نرسیده، آثار زهر در جسم فرتوت نظام ولایت آشکار شده است.

این در حالی است که هیأت رژیم فقط پیشنهادی ارائه داده و تازه قرار است سه هفته دیگر دور بعدی مذاکرات برگزار شود.

آثار زهر در واکنشهای یأس آلود باند خامنه‌ای به‌ویژه در مطبوعات این باند مشهود است.

پاسدار شریعتمداری امروز در یادداشت روز کیهان ولایت ناله سرداده که طرح ارائه شده در مذاکرات، برای رژیم باخت مطلق بوده است. او که عنوان «دشمن چرا راضی شده؟» را برای این مطلب انتخاب کرده، نوشته است: «ذوق‌زدگی بی‌سابقه حریف و اظهارنظر مقامات رسمی کشورهای طرف مذاکره… حکایت از آن دارد که در مقابل امتیازهایی که داده‌ایم و یا قول داده‌ایم و قرار است بدهیم، هیچ امتیازی نگرفته‌ایم» و «حریف حتی ”وعده نسیه“ هم نداده است و اقدام متقابل را به تأمین کامل نظرات و خواسته‌های خود مشروط کرده است»!.

ارگان بسیج پاسداران موسوم به جوان هم در مقاله یأس‌آلودی نوشته است: «تردیدی باقی نمی‌ماند که میز مدور اجلاس ژنو در اصل خط مقدم مواجهه با انقلاب اسلامی است». این روزنامه باند ولایت، دستگاه حسن روحانی را مورد حمله قرار داده که بیهوده تبلیغ نکنید که غنی‌سازی اورانیوم را برای نظام حفظ کردید، آخر اساساً جنگ نه بر سر غنی‌سازی، بلکه «آنگونه که سناتور‌های کنگره آمریکا طی هفته‌های اخیر بارها تأکید کرده‌اند»، این جنگ «شامل موضوع حقوق‌بشر در ایران، عدم حمایت از جبهه مقاومت (بخوانید رژیم بشار اسد) و توقف فعالیتهای موشکی» می‌شود.

ملاحظه می‌شود که هیچ‌کدام از این دو رسانهٴ باند خامنه‌ای روی اصل مذاکرات و تعهدات زهرآلودی که هیأت رژیم ارائه تردید نکرده‌اند، حرفشان این است که چرا «عقبه جبهه خودی» را «در این مواجهه» تا این حد «ضعیف» کرده از موضع ضعف و ذلیلانه وارد شده‌اید و آن‌قدر «شیفته» و «شیدا» بوده‌اید که امتیازها را بدون هیچ ما به‌ ازایی حتی بدون دریافت «وعدهٴ نسیه» در اختیار طرف حسابهای خارجی گذاشته‌اید.

طرف مقابل هم از زبان عراقچی، معاون وزارت‌خارجه رژیم که خود در مذاکرات بوده می‌گوید ما هیچ کاری خارج از آنچه تصمیم‌گیری و به ما ابلاغ شده بود، نکرده‌ایم و به‌جز اتمی، وارد هیچ موضوع دیگری از جمله رابطه با آمریکا نشده‌ایم. روزنامه جمهوری که سر بزنگاه از نظرات رفسنجانی و باندش دفاع می‌کند، پارا فراتر گذاشته و نوشته است هدف تیم مذاکره‌کننده رفع «دغدغه‌های، معقول و منطقی» دولتها بوده است. دغدغه‌هایی که «حتی محصول ادبیات نادرست مسئولان اجرایی سابق» بوده است.

این روزنامه تأکید کرده است که مذاکرات و طرح مطرح شده توسط تیم مذاکره‌کننده مورد نظر «مجموعه نظام سیاسی در ایران» بود که «رویکردی متفاوت نسبت به مقوله هسته‌یی در پیش گرفته است».

ملاحظه می‌کنید که هر باند مشکل ظهور بسیار ضعیف رژیم در پشت میز تعادل‌قوا را به گردن باند دیگر می‌اندازد. هر دو باند هم درست می‌گویند و هم غلط. واقعیت این است که کشتی شکستهٴ نظام ولایت شامل هر دو باند در پی 35سال جنایت و چپاول اکنون از گرداب هولناک بحرانها سر درآورده و در حال غرق شدن است و همهٴ باندها که در این کشتی سردرگم جنگ قدرت هستند، باهم با همین کشتی درهم شکسته در اقیانوس خشم خلق غرق خواهند شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d2201fc5-6158-4213-967d-3235928287e9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات