728 x 90

-

تیراندازی در کنگره آمریکا

-

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا
تلویزیون سی.ان.ان گزارش داد: پلیس کنگره آمریکا به ساکنان ساختمان اخطار داده است که بر اساس گزارشهای رسیده در داخل ساختمان تیراندازی شده است. همه پرسنل کنگره موظف شده‌اند به داخل اتاقهایشان رفته و در را از داخل قفل کرده و از پنجره‌ها و درها فاصله بگیرند. پرسنل باید به همراه خود بسته‌های امداد و الزامات فوری را به اتاقهایشان ببرند. اگر در دفتر کار خود نیستید، به نزدیکترین دفتر محل خود مراجعه کرده و در را از داخل قفل کنند. کلیه ورود و خروج به ساختمان کنگره آمریکا ممنوع شده است. این اخطاریه حدود ساعت 14 پنجشنبه به وقت محلی صادر شده و در حال حاضر وضعیت اضطراری ادامه دارد. پلیس واشینگتن اطراف کاخ سفید را نیز تحت کنترل در آورده و وضعیت امنیتی برقرار کرده است.

هری رید، رئیس اکثریت دموکراتهای سنا گفت احتمالاً یک نفر مجروح شده است.

رئیس پلیس واشینگتن طی یک کنفرانس مطبوعاتی جزییات حادثهٴ تیراندازی در نزدیکی کنگره آمریکا را این‌طور اعلام کرد: در ساعت 2 و 18دقیقه بعدازظهر به وقت واشینگتن، یک خودرو تلاش کرد از راه‌بندهایی که جلو کاخ سفید قرار دارد عبور کند. پلیس مخفی کاخ سفید مانع عبور این خودرو که راننده آن یک زن بود، می‌شود. خودرو مزبور سپس به سرعت به سمت ساختمان کنگره حرکت می‌کند و ضمن عبور از چندین چراغ قرمز، با یکی از خودروهای پلیس نیز تصادف می‌کند، اما سرانجام با تیراندازی پلیس در برابر ساختمان کنگره متوقف می‌شود. پلیس گفت فرد مظنون را دستگیر کرده‌اند، اما از وضعیت وی خبری منتشر نکرد. شاهدان گفته‌اند به نظر می‌رسد زن راننده مزبور زخمی شده باشد. پلیس احتمال داده است که یک کودک نیز در خودرو در کنار زن راننده بوده است.

پلیس ابتدا به تمامی ساکنان کنگره دستور رفتن به اتاقهایشان و قفل کردن درها را داد، اما پس از دستگیری راننده، وضعیت اضطراری لغو شد. پلیس گفت هنوز اطلاعی از این‌که این اقدام یک عمل تروریستی بوده باشد، ندارند. اما احتمال آن را ضعیف دانستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4b640af7-59f8-421b-8bb1-d8393a9d6ba0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات