728 x 90

آزادي 7 گروگان,

پنجمین هفته اعتصاب‌غذای مجاهدان لیبرتی و ایرانیان در ۵ کشور جهان

-

 -
-
روز چهار شنبه سی و دومین روز اعتصاب‌غذای مجاهدان لیبرتی در اعتراض به قتل‌عام و اعدام جمعی در اشرف است. آنها خواستار آزادی فوری هفت گروگان اشرفی و تأمین حفاظت ساکنان لیبرتی از سوی ملل‌متحد هستند.

حال بسیاری از اعتصاب‌کنندگان وخیم است و بستری شده‌اند. آنها بین 7 تا 11 کیلوگرم از وزن خود را از دست داده‌اند و با عوارض گوناگونی مانند کاهش دید، کاهش شنوایی، ناراحتیهای گوارشی، سرگیجه، دردهای عضلانی و استخوانی، ریزش مو و... مواجهند.

در میان اعتصابگران شماری از اعضای مادران، پدران، فرزندان و دیگر اعضای خانواده شهیدان و گروگانهای قتل‌عام 10شهریور به چشم می‌خورند.

همزمان، اعتصاب‌غذای ایرانیان در شهرهای ژنو، لندن، برلین، اتاوا و ملبورن نیز ادامه دارد. اعتصابگران از نظر جسمی در وضعیت وخیمی به‌سر می‌برند و از عوارض مختلف رنج می‌برند و همه روزه شماری از آنها روانه بیمارستان می‌شوند.

آمریکا و ملل‌متحد تا کنون در قبال جنایت هولناک در اشرف، جان هفت گروگان اسیر در چنگال آدمکشان مالکی و درد و رنج اعتصابگران سکوت کرده‌ و بی‌عملی پیشه کرده‌اند و هیچ واکنش جدی و متناسبی ابراز نکرده‌اند.

مقاومت ایران، با تأکید بر تعهدات رسمی و قانونی آمریکا و ملل‌متحد در قبال سلامت و امنیت مجاهدان اشرفی خواستار دخالت فوری آنها برای آزادی فوری گروگانها و، تأمین حفاظت ساکنان لیبرتی است. آمریکا و ملل‌متحد در قبال سلامت ساکنان لیبرتی که پس از 5 قتل‌عام راهی جز اعتصاب‌غذا نداشته‌اند، به‌طور مضاعف مسئولیت دارند.

مقاومت ایران همچنین عموم کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای اروپایی، پارلمانها، احزاب و شخصیتهای آزادیخواه و مدافعان حقوق‌بشر در سراسر جهان را به کارزار برای آزادی هفت گروگان اشرفی توسط دولت عراق فرامی‌خواند.

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، در روز 30سپتامبر در مجمع پارلمانی شورای اروپا درباره گروگانهای اشرفی و جنایت علیه بشریت در اشرف گفت، «تماشا کردن و سکوت پیشه کردن، تأیید جنایت و تن‌دادن به اراده یک فاشیسم دینی خونریز است».

شماری از عکسهای اعتصاب‌کنندگان در لیبرتی ضمیمه است
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
10مهر1392 (2اکتبر2013)
 

اعتصاب کنندگان عکسهای بستگان شهید شان را در دست دارند

شماری از اعتصاب‌غذاکنندگان در زندان «لیبرتی»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a92705ff-b474-4230-97a3-63152e2233a5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات