728 x 90

شقه دروني رژيم,

لنگه کفش و تخم‌مرغ به روحانی به زبان مطبوعات

-

 کیهان بلندگوی مطبوعاتی خامنه‌ای
کیهان بلندگوی مطبوعاتی خامنه‌ای
نگاهی به یادداشت روز کیهان 7مهر92 ـ «چه دادیم و چه‌گرفتیم؟!»

در پی استقبال شایان چماقداران خامنه‌ای از شیخ حسن روحانی هنگام بازگشت از نیویورک، با پرتاب لنگه‌کفش و تخم مرغ، کیهان ولی‌فقیه هم روحانی را به‌خاطر کرنش و ذلت در برابر آمریکا، در این سفر، شلاق‌کش کرد.

کیهان در یادداشت روز یکشنبه 7مهر خود، با عنوان «چه دادیم و چه‌گرفتیم؟!» تصریح می‌کند: «آمریکا… در مقابل نرمشها و امتیازات ارائه شده از سوی رئیس‌جمهور محترم کشورمان هیچ امتیازی - تأکید می‌شود که هیچ امتیازی - نداده است، بلکه این نرمش و تسامح را به حساب نیاز جمهوری اسلامی نوشته» است.

بلندگوی مطبوعاتی ولی‌فقیه، پس از مختصری تعارف آبکی در مورد نکات مثبت سخنرانی روحانی در مجمع عمومی و مصاحبه‌های بعدی وی، گشاد دادنهای وی در برابر آمریکا را برشمرده و از جمله نوشته است: «لحن ملایم رئیس‌جمهور محترم کشورمان و نشانه‌ها و پیام‌هایی که از خواست جدی ایشان برای فرو ریختن دیوار بلند بی‌اعتمادی میان ایران و آمریکا حکایت می‌کرد نه فقط غیر از «وعده‌های نسیه» و لفاظی‌های بی‌پشتوانه مقامات آمریکایی هیچ دستاورد دیگری به‌دنبال نداشت بلکه به‌گونه‌یی که اشاره خواهیم کرد کفه مواضع‌ طلبکارانه و خواسته‌های باج‌خواهانه حریف را نیز سنگین‌تر کرد».

پاسدار حسین شریعتمداری که به نیابت از طرف خامنه‌ای به گوشمالی روحانی پرداخته، پس از اشاره به عقب‌نشینی روحانی از موضع رژیم در قبال «هولوکاست» و به‌کار بردن کلمه «اسراییل»، آخوند روحانی و اطرافیان او را زیر سؤال کشیده که: «اکنون باید از رئیس‌جمهور محترم و هیأت‌ بلندپایه همراه ایشان پرسید که آیا می‌توانند فقط به یک نمونه از واکنش مثبت و حاکی از امتیاز مقامات رسمی حریف که در پاسخ به «نرمش»! جناب روحانی ارائه شده باشد اشاره کنند؟! اگر پاسخ منفی است - که منفی است - دستاورد سفر چیست؟!»

تیغ کش مطبوعاتی خامنه‌ای سپس به جرم اصلی روحانی در این سفر اشاره کرده و می‌افزاید: «آخرین بخش از سفر نیویورک که باید آن را تأسف‌بارترین پرده و بزرگترین امتیازی دانست که رئیس‌جمهور محترم کشورمان به حریف داده است، مکالمه تلفنی ایشان با رئیس‌جمهور آمریکاست»

کیهان سپس توجیهات دروغ بعدی روحانی در مورد این مکالمه را به تمسخر گرفته و می‌نویسد: «اکنون سؤال این است که اگر درخواست مکالمه از سوی آقای روحانی بوده است، آیا نسبت دادن آن به آمریکایی‌ها با شعار «دولت راستگویان» در تناقض نیست؟! و چنان‌چه این درخواست از سوی آمریکایی‌ها بوده است، نشان‌دهنده آن است که دولت آمریکا حتی در حد و اندازه اعلام‌نظر درباره یک مکالمه تلفنی هم صداقت نداشته و قابل اعتماد نیست، بنابراین پرسش بعدی آن است که جناب روحانی و هیأت‌ بلندپایه همراه ایشان با چه تحلیل و تفسیری از ضرورت اعتماد به آمریکا یاد کرده و با آن همه تبلیغات گسترده و پرحجم از تعامل اعتمادساز آمریکا به‌عنوان یکی از دستاوردهای سفر نیویورک یاد می‌کنند؟! و این چه «گام اعتمادسازی»! است که هیچیک از طرفین تماس حاضر نیستند مسئولیت آن را برعهده بگیرند؟!».

کیهان ولی‌فقیه در پایان، لگد آخر را به کاخ پوشالی آرزوهای دار و دستهٴ رفسنجانی ـ روحانی زده و می‌نویسد: «و بالاخره گفتنی است که انتظار گشایش اقتصادی از مذاکره و رابطه با آمریکا نهایت ساده‌لوحی است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/14205f84-a646-42fa-be38-f29e03ef171b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات