728 x 90

كابينه روحاني,

روحانی رئیس‌جمهور نظام ولایت‌فقیه

-

حسن روحانی
حسن روحانی
روحانی از بالاترین مهره‌های نظام و از مدافعان جنگ ضدمیهنی به مدت هشت سال بود که در تمام خسارتهای انسانی و مالی این جنگ به مردم ایران، شریک جرم خمینی و سایر سردمداران نظام است. سمتهای وی در دوران جنگ 8ساله عبارتند از: عضویت در شورای عالی دفاع (از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۷)، عضویت در شورای عالی پشتیبانی جنگ و رئیس کمیسیون اجرایی آن (از سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۷)، معاونت فرماندهی جنگ (از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۴)، ریاست ستاد قرارگاه مرکزی خاتم‌ الانبیاء (از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۶) و فرماندهی پدافند هوایی کل کشور (از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۰)، معاونت جانشین فرماندهی کل قوا از سال 1367 تا 1368.
روحانی خود به مدت 16سال دبیر شورای عالی امنیت ملی رژیم و 8سال به‌عنوان نماینده خامنه‌ای در این شورا بود. ارگانی که بالاترین تصمیمهای رژیم برای ترورهای خارج از کشور، صدور ارتجاع و بیناد گرایی به کشورهای اسلامی را برنامه‌ریزی، سازماندهی و پشتیبانی می‌کرد.
آخوند روحانی با وقاحت و صراحت آخوندی در مورد سرکوب دانشجویان در تیرماه 1378 گفت: اهانت به خامنه‌ای «اهانت به ایران و اسلام و مسلمانان و قانون اساسی و کسانی است که ایران را ام‌القرای جهان اسلام می‌دانند. در کدام کشور، این حرکتهای آشوب‌ طلبانه تحمل می‌شود تظاهر کنندگان حقیرتر از آن هستند که به آنها برانداز بگوییم... دیروز غروب دستور قاطع صادر شد تا هر گونه حرکت این عناصر با شدت سرکوب شوند»...
آخوند روحانی از ابتدا در تمامی جنایتهای رژیم سهیم بوده است. او کارش را با خامنه‌ای از تصفیه پرسنل مردمی و انقلابی در ارتش بازمانده از شاه شروع کرد:
حسن روحانی: «بعد از پیروزی انقلاب اولین کاری که من شروع کردم در واقع برای ساماندهی ارتش بود و این نظر مقام معظم رهبری بود ایشون این وظیفه رو به‌عهده گرفته بودند که ارتش رو سامان بدن... تقریباً آخرهای اسفند یا اوایل فروردین 58 بود... ایشون فرمود که شما بیایید کمک کنید که ما بریم ارتش رو سامان بدیم» (تلویزیون صدای آمریکا، 13اردیبهشت 1392)
نقش آخوند روحانی در بمبارانهای قرارگاههای مجاهدین در دهه 1370 و شلیک‌هزار موشک در 29فروردین 1380 قابل انکار نیست.
روحانی به ‌تازگی تصریح کرد در دهه گذشته تروئیکای اروپا را فریفته تا پروژه تسلیحات اتمی رژیم را پیش ببرد.
اعضای کابینه روحانی از بالاترین مقامات رژیم در سه دهه گذشته هستند که بیشترین نقش را در جنگ، سرکوب و صدور تروریسم و بنیادگرایی داشته‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/083aeab0-cbac-4024-bd48-50c87bcfb63c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات