728 x 90

دخالتهاي رژيم,

اسناد دخالت رژیم ایران در سوریه

-

اسماعیل حیدری فرمانده مزدوران رژیم درسوریه ومزدوران
اسماعیل حیدری فرمانده مزدوران رژیم درسوریه ومزدوران
حمایت رژیم ایران از رژیم بشار اسد چیز جدیدی نیست، اما فیلمهایی که پس از کشته شدن یک خبرنگار رژیم ایران در سوریه به دست رزمندگان ارتش آزادی افتاده بیش از این پیش این مسأله را ثابت می‌کند. گزارشی از سی.ان.ان:
این مرد مسلح می‌گوید یک فرمانده شبه‌نظامیان رژیم ایران است که در داخل سوریه با نیروهای رژیم بشار اسد همکاری می‌کند. سرگذشت این فرد، نشاندهندهٴ مشکلات رژیم سوریه و نقش رژیم ایران در حل این مشکلات است.
اسماعیل علی حیدری، فرمانده شبه‌نظامیان رژیم ایران: ”مشکل ما این است که بعد از تسخیر یک منطقه، وقتی که می‌خواهیم جبهه جدیدی باز کنیم، نیرویی برای تثبیت محل قبلی نداریم ”.
وی خود را اسماعیل علی‌حیدری معرفی می‌کند. او در خلال این مصاحبه نیم ساعته می‌گوید عضو بسیج است که از سپاه پاسداران رژیم در تهران دستور می‌گیرد.
حیدری: ”طی هشت ماه گذشته، من 6 بار به این‌جا آمده‌ام. من همه جا در سوریه رفته‌ام، از دمشق و مناطق اطراف آن گرفته، تا حلب و غیره. من حدود 5ماه است که این‌جا می‌جنگم ”.
رزمندگان سوریه می‌گویند این فیلم را از یک خبرنگار رژیم ایران که در حملات اخیر کشته شده، به‌دست آورده‌اند. اما معلوم است که این فیلم کار یک نفر حرفه‌یی است و چند روز بعد از این‌که هادی باغبانی، در جریان یک مأموریت در سوریه کشته شد، پیدا شده است.
رسانه‌های خبری رژیم ایران خبر کشته شدن او را پخش کرد‌ند. البته قطعی نیست که چه کسی این فیلم را گرفته است، اما پیداست که باید کار حیدری باشد که می‌گوید برای آموزش شبه‌نظامیان اسد به سوریه رفته است.
حیدری: ”بسیاری از دوستان این‌جا، ما را از زمانی که برای آموزش به ایران آمده بودند، می‌شناسند. چون ما را می‌شناسند، خیلی راحت‌تر می‌توانیم با آنها کار کنیم ”.
رابطه میان فیملبردار و این فرمانده به نظر مطمئن و راحت می‌آید. دوربین همه جا هست تا صحنه‌های دست اول از پشت جبهه جنگ اسد در سوریه را ثبت کند. این‌جا پاسداران رژیم ایران هستند که نقش رهبری کننده را دارند.
انگیزه حیدری فرقه‌گرایی، جذب نیرو و گسترش دخالت رژیم ایران در سوریه است.
حیدری: ما باید یک ارتش اسلامی این‌جا تشکیل بدهیم. یک ارتش چند میلیونی، بنیاد آن این‌جا دارد ریخته می‌شود. هستهٴ مرکزی آن دارد همینجا توسط بچه‌های ایرانی، بچه‌های حزب‌الله، حزب‌الله لبنان شکل می‌گیرد ”.
همزمان با مراسم دفن فیلمبردار، حیدری هم در ایران دفن شد… مقامهای رژیم ایران از اظهارنظر در مورد نقش حیدری در سوریه خودداری کردند.
روشن نیست که این دو نفر چگونه کشته شدند. در این فیلم، فیلمبردار به‌خاطر تیراندازی زمین‌گیر شده است. به نظر می‌رسد که او هرگز از این زمین‌گیر شدن بلند نشد تا داستان خود را بازگو کند. اما در کلمات و فیلمهایی که ثبت کرده، چشم جهان را قدری به جنگ سوریه و نقش رژیم ایران در این جنگ روشن‌تر کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fada0845-8173-4a3e-887c-8eeb5cd56e80"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات