728 x 90

اعتراض عليه مالكي,گسترش اعتراضها در عراق,

خطیب نماز جمعه سامرا، مالکی را فرعون مستبد نامید

-

 -
-
خطیب نماز جمعه سامرا درباره مالکی گفت: ما به فرعون جدید، فرعون مستبد، فرعون عراق می‌گوییم، الآن نگاه کن به استبداد خودت، و این‌که همه را کوچک شمردی، ما از انتخابات دور قبل شروع می‌کنیم، تو چگونه قانون اساسی را هدف قراردادی. تو قانون اساسی را زمین زدی، قانون لیست برنده را زیر پا گذاشتی، قانون فراکسیون بزرگتر را زیر پا گذاشتی، تو دادگاه فدرال خودت را تشکیل دادی که قوانین را طبق چیزی که تو می‌خواهی تفسیر می‌کند. هتک حرمت کردی. نقض عهد و میثاق کردی، استبداد و تمرد و نافرمانی بر کل توافقنامه‌ها را جاری کردی. توافقنامه اربیل کجاست که طبق آن نخست‌وزیری را به‌دست آوردی؟ این توافقنامه بر اجرای این تصمیم تصریح می‌کند. مثال دیگر از استبداد تو، وزارتخانه‌های کشور، دفاع و اطلاعات را به‌دست گرفتی و تو فرمانده کل نیروهای مسلح شدی. تو همه این ادارات را مدیریت می‌کنی، فرماندهان عملیات هیچ مجوز قانونی ندارند، زندانها را در خارج از وزارت دفاع گسترش دادی.


خطیب جمعه سامرا افزود: اختلاف با شرکای سیاسی را دامن زدی، وزرای خودت را هم تحقیر می‌کنی. به‌محض این‌که با برادران کرد اختلاف پیدا کردی، نیروهای نظامی را به سمت آنها حرکت دادی. استبداد بس است، طغیان کافی است. حقوقمان را می‌خواهیم، به تو هشدار می‌دهیم طبق تمام سننی که همه دیکتاتورهای عالم دیده‌اند. در دهمین سال هستیم ولی ظالم کور اینها را نمی‌بیند. شرکت مردم مظلومین در این استانها، نینوا، الانبار، صلاح‌الدین، دیالی، کرکوک را ببینید. ما تظاهرات نمکینیم مگر برای درخواست حقوقمان. ما می‌خواهیم در کشورمان با شرف زندگی کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/08abf866-77cf-4baf-be83-377a4cc89ab6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات