728 x 90

ياران مقاومت,

دستگیری اعضای خانواده مجاهد خلق غلامحسین صادقی در تهران و جلوگیری از برگزاری مجلس ختم

-

 -
-
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران با صدور اطلاعیه‌ای درباره دستگیری اعضای خانواده مجاهد صدیق غلامحسین صادقی (حاج صادقی) و جلوگیری از برگزاری مجلس ختم حاج صادقی در تهران، مراجع بین‌المللی به‌ویژه ارگانهای ملل‌متحد را به محکوم کردن این عمل وحشیانه و اقدام عاجل برای آزادی اعضای خانواده صادقی و دیگر خانواده‌های مجاهدین از زندانهای این رژیم ضدبشری فراخواند.

در اطلاعیه دبیرخانه شورا آمده است: سحرگاه دوشنبه 9بهمن ماه مأموران اطلاعات رژیم ضدبشری آخوندی در تهران، حسن صادقی فرزند مجاهد صدیق غلامحسین صادقی (حاج صادقی)، و همسرش فاطمه مثنی را دستگیر و وسایل شخصی آنها از جمله کامپیوتر، آلبوم عکسهای خانوادگی و کتابهایشان را ضبط کردند. آنها هر دو از زندانیان سیاسی دهه 60 هستند.
نیروهای سرکوبگر روز بعد نیما، پسر 17ساله این خانواده را دستگیر و خانه پدری خانواده صادقی را پلوم کردند و به دیگر ساکنان این ساختمان که از اقوام نزدیک آنها هستند اجازه ورود به ساختمان ندادند.
اعضای خانواده صادقی در تدارک برگزاری مراسم ترحیم برای مجاهد خلق غلامحسین صادقی در این خانه بودند و رژیم آخوندی در وحشت از هر گونه اجتماعی که به‌نحوی با هواداران یا خانواده‌های مجاهدین مرتبط باشد از این مراسم جلوگیری کرد.
مجاهد صدیق غلامحسین صادقی (حاج صادقی) از بازاریان پیشتاز تهران، با چهار دهه سابقه مبارزه با دو دیکتاتوری از اعضای شورای ملی مقاومت ایران بود که بعد از سالها تحمل شرایط محاصره پزشکی و دارویی در اشرف و لیبرتی و به‌دنبال یک عمل جراحی سخت و دیرهنگام، چهارشنبه چهارم بهمن در بیمارستانی در بغداد بر اثر سکته قلبی جان باخت.
اطلاعیه دبیرخانه شورا می‌افزاید، رژیم آخوندی همزمان با زنجیره اقدامهای جنایتکارانه و محاصره ظالمانه‌ای که به دست گماشتگانش در عراق بر مجاهدان اشرف و لیبرتی اعمال می‌کند، خانواده‌های آنان را نیز به شیوه‌های مختلف تحت فشار و سرکوب قرار می‌دهد. در حال حاضر شمار زیادی از خانواده‌های مجاهدان اشرف و لیبرتی صرفاً به‌خاطر برگزاری مراسم برای بستگان مجاهد خود، یا به‌خاطر تماس تلفنی، یا دیدار با فرزندان‌شان در زندانهای این رژیم، در بدترین شرایط به‌سر می‌برند. بسیاری از آنها به‌رغم بیماریهای حاد و مهلک از کمترین رسیدگی درمانی محروم هستند و زجرکش می‌شوند.
مقاومت ایران مراجع بین‌المللی و ارگانها و مراجع مدافع حقوق‌بشر به‌ویژه کمیسر عالی حقوق‌بشر، گزارشگران ویژه دستگیریهای خودسرانه و گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در ایران را به اقدام عاجل برای آزادی سریع خانواده‌های مجاهدین به‌ویژه اعضای خانواده صادقی فرا می‌خواند.

مراسم بزرگداشت مجاهد صدیق غلامحسین صادقی با شرکت جمعی از خانواده وی، حامیان و هواداران مقاومت ایران و نماینده شورای ملی مقاومت در کشورهای نوردیک در اسلو پایتخت نروژ برگزار شد.
در این مراسم پس از نواختن قطعه‌ای با فلوت توسط یک هنرمند نروژی، خانم کشیش کوارند در قسمتی از سخنانش در بزرگداشت خاطره مجاهد صدیق غلامحسین صادقی گفت، ایشان دهه‌ها از عمرش را برای مردم و میهنش هدیه نمود و از همه چیز خود به‌خاطر مردمش گذشت.


در این مراسم یکی از فرزندان مجاهد صدیق غلامحسین صادقی با تجدیدعهد برای ادامه راه پدرش خطاب به او گفت: مجاهدین و خلقشان بیدارند و جلادان مردم ایران را به زیر کشیده و سرنگون خواهند کرد.
در این مراسم آقای پرویز خزایی نماینده شورای ملی مقاومت در کشورهای نوردیک در قسمتی از سخنانش پس از ادای احترام به آن مجاهد صدیق گفت، وقتی تاریخ مقاومت و مبارزه بسیاری از جنبشها و خلقها را مطالعه می‌کنیم، می‌بینیم به‌رغم تمام مصائبی که کشیدند ولی به‌جرأت می‌توان گفت که هیچ‌کدام به‌اندازه مقاومت ایران و مجاهدین بها و هزینه ایستادگی برای آزادی مردمشان را نپرداختند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4cbc7751-d175-4806-a3e9-355f110bcc66"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات