728 x 90

سوريه,اعتراض عليه مالكي,

اعلام همبستگی مردم قهرمان سوریه با قیام کنندگان در عراق

-

--
--
ارتش آزادی سوریه در حلب اعلام کرد رزمندگان آزادی به سلاحهای پیشرفته ضدهوایی دست یافته‌اند و قادرند هواپیماهای جنگی را سرنگونی کنند. در همین حال ارتش آزادی سوریه اعلام کرد رزمندگان یک هلیکوپتر نظامیان اسد را در اطراف فرودگاه بین‌المللی حلب سرنگون کرده‌اند.
بنا‌ به گفته شاهدان هر چهار خدمه این هلیکوپتر کشته شدند.

در استان الرقه رزمندگان ارتش آزادی توانستند پایگاه مخابرات هوایی در جاده حلب - الرقه را به کنترل خود درآورند و سلاحها و مهمات آن را به غنیمت بگیرند.

رزمندگان ارتش آزادی در دمشق به دو پایگاه حمله کردند و نظامیان اسد در این دو پایگاهها از پای درآوردند. در حومه دمشق نیز رزمندگان ارتش آزادی در سه عملیات پیاپی ضربات سنگینی به نظامیان اسد وارد کردند و تعداد زیادی از آنها را از پای درآوردند.
در استان لاذقیه رزمندگان ارتش آزادی سوریه اعلام کردند عملیات آزادسازی کامل این استان را شروع کرده‌اند و به سمت جسرالشغور در حال پیشروی هستند.

رزمندگان ارتش آزادی فرودگاه نظامی کویرس در حومه حلب، با موشک مورد هدف قرار دادند. فرمانده محاصره کننده این فرودگاه در بیانیه‌یی خطاب به نظامیان اسد هشدار داد که آخرین فرصت برای جدا شدنشان از بشار اسد فرا رسیده است.

روز جمعه مردم سوریه در جمعه‌ای که به‌مناسبت میلاد رسول خدا (ص) آن را جمعه «رهبر ما تا به ابد حضرت محمد است» نام گذاشته بودند در مناطق مختلف سوریه از جمله دمشق در خیابانهای شهرهای سراسر سوریه با سردادن شعارهایی خواهان سرنگونی دیکتاتور سوریه، بشار اسد شدند. تظاهر کنندگان سوری ضمن تأکید بر حمایتشان از ارتش آزادی سوریه سکوت جامعه جهانی در برابر بمبارانها و کشتار مردم سوریه توسط دیکتاتور خونریز سوریه را محکوم کردند. مردم همچنین در پلاکاردهایی که در دست داشتند با قیام مردم عراق بر علیه نوری مالکی اعلام همبستگی کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/57b0c235-4544-432b-ba0e-10748e150a54"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات