728 x 90

ياران مقاومت,

درگذشت لرد کینگ عضو مجلس اعیان انگلستان، از حامیان بزرگ مجاهدان اشرفی و مقاومت مردم ایران

-

لرد کینگ
لرد کینگ
 
پیام تسلیت مریم رجوی: فضیلتهای انسانی و اخلاقی لرد تارسم کینگ شعله‌یی است که هرگز خاموش نخواهد شد

با کمال تأسف و تاثر از درگذشت لرد تارسم کینگ عضو مجلس اعیان انگلستان و از حامیان دیرین مقاومت ایران و مجاهدان اشرفی مطلع شدیم.
مراسم تشییع پیکرش امروز پنجشنبه 28 دی - 17ژانویه در بیرمنگام با شرکت خانواده و همکارانش و هیأتی از سوی مقاومت ایران برگزار شد.
لرد کینگ به‌عنوان یکی از اعضای باسابقه کمیته پارلمانی بریتانیایی برای آزادی ایران، در کنار سایر همکارانش در مجلسین انلگستان، همواره در صف مقدم مقاومت عادلانه مردم ایران و در کارزار دفاع از حقوق مجاهدان اشرفی شرکت داشت.
سخنرانیهایش در جلسات رسمی پارلمان و در کنفرانسهای حمایت از مقاومت ایران و مقالات مستدل و روشنگرش در مطبوعات انگلستان و دیگر کشورها نشانه‌های درخشانی از تلاش پیگیرانه و صمیمی او در همبستگی با مبارزه مردم ایران و فرزندان رشیدشان برای آزادی است.

لرد کینگ عضو مجلس اعیان انگلستان (در کنفرانس در پارلمان انگلستان به‌مناسبت روز جهانی حقوق‌بشر) :
«آنطور که می‌دانم (در ایران) هزار نفر در صف اعدام هستند. و اینها تنها تعدادی است که رژیم ایران خودش اعلام کرده است. اما تعداد واقعی افرادی که کشته شده‌اند بسیار بسیار بیشتر است. شما به دولت این‌جا نگاه کنید که بسیار به سرعت وضعیت مقاومت در سوریه را به‌رسمیت می‌شناسند افراد دور هم جمع شدند و یک کمیته ایجاد کردند و این دولت بسیار سریع آن را به‌رسمیت شناخت چرا شورای ملی مقاومت ایران را به‌رسمیت نمی‌شناسند که یک سازمان به‌خوبی شناخته شده است. و چرا آنها آن‌قدر طول می‌دهند تا آن را به‌رسمیت بشناسند.
ما باید همچنین به سازمان ملل‌متحد نامه بنویسیم که چرا تا این‌قدر مایلند دست کسی مانند کوبلر را در مورد ساکنان کمپ اشرف باز بگذارند آیا آنها نمی‌توانند کس دیگری را پیدا کنند که انسانتر باشد و بتواند آن کار را به‌درستی انجام دهد؟ از این کمیته و از شما مصرانه می‌خواهم این موارد را مکتوب به سازمان ملل‌متحد و به دولتمان بنویسید تا دو کار بکنند یکی به‌رسمیت شناختن شورای ملی مقاومت ایران است و دیگری حسابرسی از رژیم ایران و گرنه این موارد ادامه خواهد یافت من همچنین به سازمان ملل‌متحد می‌گویم که اگر شما نمایندگان خود را به آنجا می‌فرستید آنها را آن‌قدر زیر فشار نگذارید تا علیه وجدانشان عمل کنند و گزارشی را تهیه کنند که به‌کلی نادرست است. برای کمیته آرزوی موفقیت می‌کنم متشکرم».

لرد کینگ یکی از 35 نماینده شریف مجلسین انگلستان بود که برچسب آخوند‌ساخته تروریستی علیه سازمان مجاهدین خلق ایران را در دادگاههای انگلستان به چالش کشیدند و با پیگیری یک کارزار گسترده دولت انگلیس و مماشاتگران همدست دیکتاتوری آخوندی را شکست دادند. این کارزار حقوقی و سیاسی به صدور قویترین احکام دادگاههای انگلستان و رأی قاطع قاضی‌القضات این کشور برای لغو برچسب آخوند‌ساخته علیه مجاهدین منجر شد و سرانجام با مصوبه هر دو مجلس انگلستان دولت انگلیس مجبور شد رسماً نام مجاهدین خلق ایران را از لیست ممنوعه خود حذف کند. و همین کارزار بود که درهم شکستن لیست‌گذاری مجاهدین در اتحادیه اروپا را نیز در پی داشت.
لرد کینگ از سیاستمداران و پارلمانترهای شرافتمندی بود که سیاست مماشات با فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران را به باد انتقاد گرفتند. او طی مقاله‌یی در جریان انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری در آمریکا نوشت:
فارغ از نتیجه انتخابات اکنون زمان بازنگری سیاست در قبال ایران است. منطقه طی چهار سال گذشته شاهد تغییراتی بوده که ما در غرب از آنها بهره‌مند هستیم. از جمله حقوق‌بشر، آزادی بیان و حق قیام علیه یک دیکتاتوری بیرحم. این بسیار مهم است که ما از ایرانیانی که برای آزادی مبارزه می‌کنند حمایت کنیم. اکنون زمان بهار ایران فرا رسیده است و به‌خاطر مردم ایران و تاریخ آن و به‌خاطر جامعه بین‌المللی، ما باید از فرا رسیدن بهار ایران حمایت کنیم.

لرد کینگ فقید اولین شخصیت سیک بود که به عضویت مجلس اعیان انگلستان درآمد. پیش از آن به مدت 25سال عضو شورای شهر منطقه سندول در بیرمنگام و دو سال نیز شهردار این شهر بود و در سال 1999 به عضویت مجلس اعیان بریتانیا درآمد. لرد کینگ پس از سالها تلاش خستگی‌ناپذیر در خدمت به مردمش و در حمایت صمیمانه از مقاومت مردم ایران در سن 75سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی درگذشت لرد کینگ را به مردم و پارلمان انگلستان، گروه پارلمانی بریتانیایی ایران آزاد و به‌ویژه همسر او خانم موهیندر سوندراج تسلیت گفت و افزود: با فقدان او جامعه بریتانیا صدای راستین دموکراسی و مردم ایران و فرزندان مجاهدش در اشرف و لیبرتی یک حامی بزرگ را از دست دادند. سخنان او را از یاد نمی‌بریم که می‌گفت در درازمدت این به سود همه است که مردم برای آزادی و آنچه حق آنهاست قیام کنند. دیکتاتورها یکی از پس از دیگری خواهند رفت و نسلهایی که برای آزادی جنگیده‌اند بر سرکار خواهند آمد. در حقیقت تارسم کینگ با درآمیختن سیاست با شرف و فروتنی و عدالت جویی بهترین ارزشهای فرهنگ اروپا و فرهنگ هند را نمایندگی می‌کرد. کوشش او که در زمره 35 پارلمانتر شریف بریتانیا دولت این کشور را بر سر نامگذاری ظالمانه مجاهدین به چالش کشیدند و حمایت بی‌وقفه او از مجاهدان اشرف نام نیکش را برای همیشه در تاریخ آزادی مردم ایران به ثبت رسانده است. تردیدی نیست که منتخبان مردم انگلستان و همه کسانی که در اروپا سیاست به بن‌بست رسیده مماشات را طرد کرده و از آزادی و دموکراسی برای ایران دفاع می‌کنند جای او را پر خواهند کرد. فضیلتهای انسانی و اخلاقی او شعله‌ای است که هرگز خاموشی نخواهد پذیرفت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c6225971-3093-4d8f-ba7b-621d37564564"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات