728 x 90

دراويش,تشديد اقدامات سركوبگرانه,

حرکت اعتراضی گسترده در شهر کرد

-

--
--
حدود هزار نفر از دراویش از شهرکرد و اصفهان و سایر شهرهای هم جوار در اطراف حسینیه گنابادیها در شهرکرد تجمع کردند و مانع از تخریب این مکان توسط مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی شدند.

نیروهای سرکوبگر از صبح سه‌شنبه در محل حاضر شده بودند و خواستار تخریب و باز کردن داربستهایی که در حیاط حسینیه برپا شده بود می‌گردند، اما حاضران به ماموران انتظامی اعتراض کرده و در برابر خواسته آنها مقاومت می‌کنند.

انتشار این خبر در سطح منطقه باعث می‌شود مردم به دراویش بپیوندند. همچنین دراویشی از اصفهان و سایر شهرهای نزدیک نیز به شهر کرد روی می‌آورند. با بالا گرفتن این حرکت اعتراضی رژیم مأموران بیشتری را به محل اعزام می‌کند. معترضان با درست کردن یک حلقه حفاظتی به گرد حسینیه متقابلاً با مأموران انتظامی مقابله کرده و آنها را پس می‌راندند. ابعاد این حرکت اعتراضی هر لحظه بزرگتر می‌شد و رژیم برای جلوگیری از پیوستن بیشتر مردم به این حرکت یک حلقه محاصره وسیع در اطراف حسینیه ایجاد نمود

بر اساس گزارشهای رسیده تا نیمه‌شب سه‌شنبه، رژیم نتوانسته است این حرکت را کنترل و به سمت حسینیه پیشروی کند. همچنین گزارش می‌شود 2تن از دراویش به نامهای مهدی داوری و منصور صفاریان توسط نیروهای سرکوبگر دستگیر شده‌اند.

تا کنون رژیم چند بار قصد تخریب حسینیه گنابادیها در شهر کرد را داشته است اما هر بار با مقاومت مردم روبه‌رو شده و ناکام مانده است. رژیم تا کنون در قم و چند شهر دیگر حسینیه دراویش را تخریب کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/290754bb-c50d-46e3-863f-ab4e86e568ff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات