728 x 90

اينترنت,

نقش رژیم آخوندی در حملات سایبری

-

حملات سایبری
حملات سایبری
گزارشی از سی.ان.ان
حملات جدید سایبری دارای ابعاد و پیچیدگی زیادی است. در ماه سپتامبر سه حمله سایبری به 20 بانک از بانکهای مهم آمریکا صورت گرفت. بسیاری معتقدند که این امر باید توسط دولتی مورد حمایت قرار گرفته باشد.
کارشناسان می‌گویند این حملات موجب کند شدن وب سایتهای این بانکها شده و حتی برخی را به تعطیلی کشانده است. بهای این کار از دست دادن پول است.
کارل هربرگر از شرکت امنیتی‌راد ویر: ”این تهدیدی مستمر است. حملات اخیر، طولانی‌ترین حمله به بخش صنعتی بوده که ما در تاریخ حملات سایبری با آن مواجه بوده‌ایم“
شرکت امنیتی‌راد ویر درباره این حملات علیه بانکهای آمریکایی تحقیق کرده است. آنها می‌گویند این موج حملات از سپتامبر در جریان بوده است، دو حمله آن طی ماه گذشته بوده است، آنچه که آن را بسیار هشداردهنده می‌کند، تعداد بانکهایی است که مورد حمله قرار گرفته‌اند. 20 نهاد از بالاترین نهادهای مالی آمریکا.
بر اساس گفته کارشناسان ابعاد و پیچیدگی حملات نشان‌دهنده کشوریست که در پشت آن قرار دارد یعنی این اقدام، کار یک گروه هکرهای خودسر نبوده است.
زمانی که موج حملات در سپتامبر شروع شد، سناتور جوزف لیبرمن که رئیس کمیته امنیتی سنا در آنزمان بود گفت، ”فکر می‌کنم این کار توسط رژیم ایران انجام شده است“.
تحلیلگر جیمز لوئیس با این حرف موافق است و می‌گوید: این احتمالاً یک حمله تلافی‌جویانه از جانب رژیم ایران است.
جیمز لوئیس: ”از زمان ویروس استاکس‌نت رژیم ایران توجه زیادی به امنیت سایبری و توسعه توانمندی حملات خود داشته است“
کارشناسان می‌گویند هکرهای ایرانی نه تنها کنترل تعدادی از کامپیوترها را به‌ دست گرفته‌اند بلکه کنترل مراکز آماری را به‌دست گرفته‌اند که به آنها قدرت آتش بیشتری برای حمله به بانکها می‌دهد، هربرگر می‌گوید به هیچ شماره حسابی نفوذ نشده است، هیچ پولی دزدیده نشده است
اما این زمینه‌چینی برای یک برنامه گسترده است. به این‌که حسابهای بانکی مردم هم ممکن است به‌زودی مورد تعرض قرار گیرند.

سی.ان.ان می‌گوید: ظن و تردیدهای بسیاری وجود دارد که رژیم ایران در پشت حملات سایبری اخیر علیه صنعت نفت سعودی است.
این حملات به ماه اکتبر باز می‌گردد که مقامهای آمریکایی در آنزمان معتقد بودند، رژیم ایران در پشت حملات علیه شرکت غول نفتی رامکو عربستان قرار داشته است. این حمله بیش از 30هزار کامیپیوتر را از کار انداخت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3696c8bb-25db-46ff-abca-bd1905673750"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات