728 x 90

اعتراض عليه مالكي,

تظاهرات زنان در فلوجه - آغاز تظاهرات و تحصن در کرکوک و اعلام همبستگی شورای شیوخ بصره با تظاهر کنندگان الانبار

-

تظاهرات زنان عراقی علیه دولت مالکی
تظاهرات زنان عراقی علیه دولت مالکی
در تداوم تظاهرات و تحصنهای مردم عراق علیه حکومت مالکی امروز سه‌شنبه 12 دیماه زنان عراقی در فلوجه دست به تظاهرات زدند. تظاهر کنندگان خواستار آزادی فوری زنان در بند در زندانهای نوری مالکی شدند.

در رمادی نیز تظاهرات گسترده مردمی برگزار شد، به گزارش تلویزیون الرافدین، مردم کاریکاتور مالکی و بشار اسد را در حالی که دستان خونین یکدیگر را می‌فشارند و مالکی بر پشتش سلاح رژیم ایران و اسد بر پشتش سلاح روسیه را حمل می‌کند در دست داشتند.

به گزارش تلویزیون التغییر، امروز سه‌شنبه 12 دیماه مردم کرکوک در میدان مراسم این شهر در همبستگی با مردم الانبار، موصل و صلاح‌الدین دست به تظاهرات و تحصن زدند. تظاهر کنندگان کرکوک اعلام کردند تحصن تا تحقیق تمامی خواسته‌هایی که مردم برای آن به صحنه آمده‌اند پایان نخواهد یافت.

در همین حال کمیته‌های مردمی برگزار کننده تحصن الانبار اعلام کردند روز جمعه آینده نماز جمعه اتحاد در میدان تحصن رمادی و فلوجه با عنوان صمود برگزار می‌شود.

شورای شیوخ در بصره همبستگی خود را با تظاهر کنندگان الانبار اعلام کرد و از خواسته‌های آنان حمایت کرد.
در استان نینوا در همبستگی با تظاهر کنندگان همه ادارات به جز ادارات خدماتی و درمانی اعتصاب کرده‌اند.

تلویزیون الشرقیه گزارش داد: امروز سه‌شنبه نیروهای امنیتی به تظاهر کنندگان در شهرستان الدور در استان صلاح‌الدین حمله کردند. این تظاهرات در همبستگی با تظاهرات الانبار و موصل و سامرا برگزار شده بود.

در دهمین روز تحصن در الانبار متحصنان تأکید کردند که تحصن و تظاهراتشان ملی و مربوط به تمام عراق است و ادامه خواهد یافت.

تلویزیون الرافدین در گزارشی از تظاهرات روز دوشنبه در سامرا گفت: تظاهر کنندگان خطاب به مالکی شعار می‌دادند: «حکومت کردی، ظلم کردی و فساد کردی، پس برو گمشو و نفرین بر تو». تظاهر کنندگان همچنین برجسته شعار بهار عرب را سردادن که الشعب یرید اسقاط النظام. و مردم خواستار رهبری ملی و آزاده هستند.

در همین حال به گزارش تلویزیون التغییر مقتدی صدر رهبر جریان صدر، به مالکی هشدار داد که بهار عراق، در راه است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/23f8108d-dc6b-4ef2-bd72-cac7f357f320"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات