728 x 90

-

سازمان مجاهدین خلق ایرن در مورد درگذشت بهروز رحیمیان دولت عراق را مقصر می‌داند

-

مجاهد صدیق بهروز رحیمیان
مجاهد صدیق بهروز رحیمیان
 
آسوشیتدپرس، واشینگتن پست، ای.بی.سی آمریکا:
سازمان مجاهدین خلق ایرن در مورد درگذشت بهروز رحیمیان یکی از اعضایش در لیبرتی دولت عراق را مقصر می‌داند.

سخنگوی ملل‌متحد در بغداد:
ناظران حقوق‌بشری ملل‌متحد فاکتهای پرونده رحیمیان را گردآوری می‌کنند

آسوشیتدپرس - 24دسامبر 2012 - بغداد:

گروه ایرانی که ساکنان کمپ پناهندگی در بیرون بغداد را نمایندگی می‌کند روز دوشنبه اعلام کرد، یکی از اعضایش بعد از این‌که مقامات عراقی ماه گذشته مانع از بستری شدن او در بیمارستان شدند، جان سپرده است.
این جدیدترین مورد از مجموعه مواردی است که شورای ملی مقاومت ایرن مستقر در پاریس بر سر آنچه که آن را رفتاری پست از سوی دولت عراق دو کمپ پناهندگی می‌داند علیه دولت این کشور مطرح کرده است.
اعضای مجاهدین خلق عضو شورای ملی مقاومت ایران که تا همین اواخر توسط واشینگتن برچسب خورده بود در اوایل امسال شروع به جابه‌جایی از خانه دیرینه خود کمپ اشرف، به محل جدید به نام کمپ لیبرتی کرد.
غیرمحتمل است که آنها به ایران برگردند زیرا با رژیم مخالف هستند. طبق اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران، بهروز رحیمیان در کمپ لیبرتی به‌سر می‌برد و در 25نوامبر به‌دلیل درد سینه او به یک بیمارستان در بغداد برده شد اما مقامات عراقی، پزشکان آنجا را مرعوب کردند و در نتیجه خیلی زود به کمپ لیبرتی برگردانده شد.
شورای ملی مقاومت ایران گفت: رحیمیان روز یکشنبه در اثر ایست قلبی درگذشت. این گروه مقامات عراقی را که نگذاشتند وی در بیمارستان بماند مسبب درگذشت او می‌داند. و هیأت ملل‌متحد در عراق را به‌خاطر آنچه که آن را عدم اتخاذ تدابیر کافی برای مداخله در این کار عنوان می‌کند مورد انتقاد قرار داد.

محمد شیاع السودانی وزیر حقوق‌بشر عراق به آسوشیتدپرس گفت تحقیقاتی را در مورد این موضوع شروع خواهد کرد. و اگر مشکلی وجود داشته باشد آن را پیدا می‌کند. او خاطرنشان کرد مانیتور کنندگانی در این محل وجود دارند تا اطمینان یابند که ساکنان معالجات کافی را دریافت می‌کنند.

آن ویچوز سخنگوی ملل‌متحد در بغداد گفت: نسبت به درگذشت رحیمیان آگاه است و مانیتور کنندگان حقوق‌بشری آن سعی می‌کنند فاکتهای این پرونده را احراز کنند.
دولت عراق مشتاق است سازمان مجاهدین خلق که با رژیم ایران مخالف است از این کشور خارج شود. نیروهای امنیتی عراق از سال 2009 به دو حمله و کشتار علیه کمپ اشرف دست زدند. این کمپ شهر کوچکی در نزدیکی مرز ایران است که مجاهدین خلق هیچ‌گاه نمی‌خواستند آنجا را ترک کنند. دولت اوباما در اواخر ماه سپتامبر این سازمان را از لیست آمریکا حذف کرد. کانادا نیز همین کار را هفته گذشته انجام داد.

واشینگتن پست:
سازمان مجاهدین خلق گفت، یکی از اعضایش بعد از این‌که مقامات عراقی ماه گذشته مانع از بستری شدن او در بیمارستان شدند، جان سپرده است. سازمان مجاهدین خلق، مقامات عراقی را که نگذاشته‌اند وی در بیمارستان بماند مسبب درگذشته او می‌داند. این سازمان هیأت ملل‌متحد در عراق را به‌خاطر آنچه که آن را عدم اتخاذ تدابیر کافی برای مداخله در این کار می‌داند مورد انتقاد قرار داد.
سخنگوی سازمان ملل‌متحد در بغداد گفت: ملل‌متحد نسبت به درگذشت بهروز رحیمیان آگاه است و ناظران حقوق‌بشری، به‌دنبال فاکتهای این پرونده هستند.

شبکه ای.بی.سی آمریکا:
گروه ایرانی مجاهدین خلق، که ساکنان کمپ پناهندگی لیبرتی را در بیرون بغداد نمایندگی می‌کند گفت: بهروز رحیمیان از اعضای این سازمان بعد از این‌که مقامات عراقی مانع از بستری شدن او در بیمارستان شدند جان سپرده است. نیروهای امنیتی عراق از سال 2009 دوبار به حمله و کشتار علیه اشرف، شهر کوچکی در نزدیکی مرز ایران مبادرت کردند. دولت اوباما در اواخر ماه سپتامبر سازمان مجاهدین خلق را از لیست وزارت‌خارجه حذف کرد و کانادا نیز هفته گذشته به اقدامی مشابه دست زد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/60097f07-1e86-4b58-b4ec-64350343faae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات